Tyrimas: pagerėjo Lietuvos moksleivių gamtos mokslų rezultatai

  • Teksto dydis:

Per ketverius metus Lietuvoje pagerėjo moksleivių pasiekimai gamtos moksluose, aštuntokai pagerino ir matematikos rezultatus, rodo antradienį Švietimo ir mokslo ministerijoje (ŠMM) pristatytas naujausias tarptautinis moksleivių matematikos ir gamtos mokslų pasiekimų tyrimas (angl. Trends in International Mathematics and Science Study, TIMSS).

„Turime kuo džiaugtis: abiejų TIMSS tyrimų, ir 4, ir 8 klasės, ir abiejų tirtų sričių, matematikos ir gamtos mokslų, Lietuvos mokinių pasiekimų rezultatai aukštesni nei tarptautinės skalės vidurkiai. Dar daugiau, Lietuvos ketvirtokų gamtos mokslų, o aštuntokų  – ir gamtos mokslų, ir matematikos pasiekimų rezultatai reikšmingai pagerėjo, palyginti su 2011 metų tyrimų rezultatais“, – sakė laikinoji švietimo ministrė Audronė Pitrėnienė.

Ji pabrėžė, kad gamtos mokslų srityje Lietuvos ketvirtokų rezultatai pagal tarptautinių pasiekimų lygmenis pagerėjo visuose keturiuose lygmenyse – nuo minimalaus iki aukščiausio, matematikos srityje padaugėjo 8 klasės mokinių, pasiekusių vidutinį ir aukštą tarptautinių pasiekimų lygmenis, gamtos mokslų srityje – aštuntokų, pasiekusių aukštą tarptautinį pasiekimų lygmenį.

Turime kuo džiaugtis: abiejų TIMSS tyrimų, ir 4, ir 8 klasės, ir abiejų tirtų sričių, matematikos ir gamtos mokslų, Lietuvos mokinių pasiekimų rezultatai aukštesni nei tarptautinės skalės vidurkiai.

2015 metais Lietuvos ketvirtokų matematikos rezultatas buvo 535 skalės taškai, dviem taškais daugiau nei 2011 metais. Daugiausiai taškų surinko Singapūro (618 taškai), Honkongo (615 taškų) ir Pietų Korėjos (608 taškai) mokiniai, prasčiausiai sekasi Kuveito (353 taškai), PAR (376 taškai) ir Maroko (377 taškai) mokiniams. Lietuvos ketvirtokų pasiekimai yra 16–18 pozicijoje iš 49 šalių dalyvių, pažymima ŠMM pranešime.

Ketvirtokų gamtos mokslų rezultatas – 528 skalės taškai, ir palyginti su 2011 metais, Lietuva pakilo 15 taškų, užimdama 20–21 poziciją iš 47 šalių dalyvių. Sėkmingiausi čia buvo Singapūro (590 taškų), Pietų Korėjos (589 taškai) ir Japonijos (569 taškai) mokiniai, prasčiausiai sekėsi Kuveito (337 taškai) ir Maroko (352 taškai) mokiniams.

Kaip teigiama ŠMM pranešime, Lietuvos aštuntokų matematikos rezultatas – 511 skalės taškų, dešimt taškų daugiau nei 2011 metais, tai yra 15–16 pozicija iš 39 šalių dalyvių. Sėkmingiausi buvo Singapūro (621 taškas), Pietų Korėjos (606 taškai) ir Taivano (Kinija) (599 taškai) mokiniai, prasčiausiai sekėsi Saudo Arabijos (368 taškai) ir PAR (372 taškai) mokiniams. 

Lietuvos aštuntokų gamtos mokslų rezultatas – 519 skalės taškų, aštuoniais daugiau nei 2011 metais, ir tai lemia 15 poziciją iš 39 vertintų šalių. Sėkmingiausi buvo Singapūro (597 taškai), Pietų Korėjos (571 taškas) ir Taivano (Kinija) (569 taškai) mokiniai, prasčiausiai sekėsi PAR (358 taškai) ir Egipto (371 taškas) mokiniams.

TIMSS tyrimas atliekamas kas ketverius metus, vertinami 4 ir 8 klasės mokinių matematikos ir gamtos mokslų pasiekimai, jų kaita ir pasiekimus lemiantys veiksniai. Lietuvos moksleivių pasiekimai anksčiau yra vertinti trijuose 4 klasės tyrimo TIMSS cikluose ir penkiuose 8 klasės tyrimo TIMSS cikluose, antradienį paaiškės 2015 metų rezultatai.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių