- Asta Dykovienė
- Teksto dydis:
- Spausdinti
-
Absurdas: legaliai išsikelti trispalvę ant užsienyje įgytos jachtos, jei laivas negrįžta į Lietuvą, nėra taip paprasta ir pigu.
-
N.Nasvytis (dešinėje) kategoriškas: esą tie jachtų savininkai, kurie nori plaukioti su lietuviška vėliava, privalo vykdyti visus mūsų šalyje priimtus reikalavimus, kad ir kiek jie kainuotų.
Pietų Prancūzijoje klaipėdietis Gintaras įsigijo jachtą ir tikėjosi, kad joje galės iškelti lietuvišką trispalvę. Jo patriotizmas nuslopo, kai tik paaiškėjo, kokia svetur esančio laivo registracijos kaina. Buriuotojui teko tenkintis olandiška vėliava, nes mūsų šalies biurokratai laikosi įsikibę įstatymo raidės ir sąžinės graužaties nejaučia.
Situacijos įkaitai
Klaipėdietis Gintaras (pavardė redakcijai žinoma), buriuojantis ne vienus metus, neslepia, jog lietuviai perka jachtas užsienyje, tačiau dažnu atveju lietuviškų trispalvių ant jų laivų nepamatysime, nes, pasirodo, šis malonumas – itin brangus.
Ypač tiems, kurie savo jachtų dėl vienų ar kitų priežasčių neatplukdo į Lietuvą.
Pasak pašnekovo, dauguma, įsigiję laivus užsienyje, ir toliau plaukioja su tų šalių vėliavomis, nes lietuviški registro reikalavimai turi savų niuansų.
Būtent todėl Gintaras ir dar keli jo kolegos, nusipirkę jachtas, jas registravo ne Lietuvoje.
"Kai lietuvis nusiperka laivą užsienyje, prasideda bėdos. Aš nė neįsivaizdavau, kad taip bus. Nusipirkau jachtą Pietų Prancūzijoje iš savininkų, kurie ją buvo registravę Australijos registre. Pardavus laivą, jis iš to registro turėjo būti išregistruotas, kitaip tariant, jachta liko be vėliavos", – pasakojo Gintaras.
Vyras neabejojo, kad be jokių problemų įsiregistruos jachtą Lietuvoje ir laive išsikels lietuvišką trispalvę.
Pasirodo, tai nėra taip paprasta ir, pasak buriuotojo, neprotingai brangu.
Kaip randasi "ekskursantai"?
Gintaras tikino, kad jo įsigytas laivas visiškai paruoštas ir techniškai atitinka visus reikalavimus. Tereikėjo atlikti formalumus.
Tai yra, prieš registruojant Lietuvos registre, jachta turėjo praeiti techninę apžiūrą.
O pagrindinė problema ta, kad laivas plaukioja po Viduržemio jūrą ir savininkas artimiausiu metu neketina tūkstančius kilometrų plukdyti jo į Klaipėdą.
"Paaiškėjo, kad tokia jachtos registracija galima bet kuriame pasaulio krašte ir tai gali padaryti du tikrintojai – įgaliotas inspektorius iš Lietuvos buriuotojų sąjungos ir Saugios laivybos administracijos atstovas. Kai pasiskambinau tam inspektoriui, jis man paaiškino: jokių kitų variantų nėra, jie turi atvykti į laivo švartavimo vietą, žinoma, už laivo savininko pinigus", – dėstė Gintaras.
Klaipėdietis buvo priblokštas.
Siekdamas lietuviškos vėliavos, jis turi apmokėti dviejų tikrintojų kelionę iš Lietuvos pirmyn ir atgal, taip pat nakvynės išlaidas vien tam, kad jie užrašytų laivo korpuso ir variklio registracijos numerius.
Klaipėdietis pasiūlė atsiųsti reikiamų duomenų fotografijas, kurias jie galėtų drąsiai įrašyti į registrą.
Laivo savininko ir kapitono deklaracijos būtų pakankamas pagrindas bent laikinai registracijai, kol laivas grįš į Lietuvą.
"Tačiau jie buvo kategoriški. Dar paklausiau, ar jie vienas kitu taip jau nepasitiki, kad būtinai dviese turi važiuoti tokį kelią. Iš Saugios laivybos administracijos toks veikėjas primygtinai teigė norįs važiuoti, nes dabar žiema ir jis nelabai turi ką veikti. Bet man finansuoti dviejų ekskursantų išvyką į Pietų Prancūziją buvo per brangu", – tikino klaipėdietis.
Lietuviškos tvarkos kaina
Gintaras suskaičiavo, kad kelionė lėktuvu dviem žmonėms pirmyn atgal būtų kainavusi apie pusę tūkstančio eurų, o jei jie nenorėtų nakvoti jachtoje, reikėtų samdyti viešbutį.
Ir maitinti bei girdyti, kad ponai esą būtų patenkinti. Visa tai irgi būtų kainavę.
"Tuo ši nesąmonė dar nesibaigia. Jei aš po registracijos kitais metais iš Viduržemio jūros nuplaukčiau kur nors kitur, vėl turėčiau atsivežti tikrintoją. Šįkart pakaktų jau vieno inspektoriaus, nes pagal lietuviškas taisykles techninė apžiūra turi būti atnaujinama kasmet. Ir inspektorius turi važiuoti į tą pasaulio kraštą, kuriame tuo metu yra jachta. Aišku, už laivo savininko pinigus. Tokie yra nuostatai. Tokiu būdu lietuviška vėliava paversta neprotingai brangia", – teigė klaipėdietis.
O jeigu jachtą į Lietuvą registracijai gabentų tralu sausuma (tokį variantą pasiūlė Saugios laivybos administracija), tai kainuotų mažiausiai 20 tūkst. eurų.
Mat laivas didelis, taigi – negabaritinis krovinys, kurį veikiausiai tektų gabenti su eskortu per visą Europą, sudarius specialų maršrutą ir gavus tam leidimus.
Anot buriuotojo, niekas taip iš savo žmonių nesityčioja, kaip Lietuvoje.
Gintaras tikino, jog visur kitur Vakarų Europoje jachtai įregistruoti pakanka internetu atsiųstų dokumentų kopijų, kuriomis įrodoma, kad laivas įgytas legaliai.
Jei kyla klausimų dėl PVM tais atvejais, kai laivas importuotas į ES, pridedama importo deklaracija.
Dar pridedamas laivo draudimas, civilinės atsakomybės draudimas.
"Juk yra lietuvių, įsigijusių laivų ir Pietų Amerikoje. Tad tuos ekskursantus iš Buriuotojų sąjungos ir Laivybos administracijos reikėtų skraidinti per Atlantą kasmet, ir tai jau kainuotų tūkstančius. O Olandijoje jachtą įregistruoti pakanka 350 eurų, paskui registracija atnaujinama kas dvejus metus dar už 50 eurų. Ten viskas daroma be jokių inspektorių vežiojimo po visą pasaulį. Juk žmonės ir įsigyja jachtas tam, kad plaukiotų, o plaukioti be vėliavos negalima. Bet, pasirodo, registracija užsienyje kelis kartus pigesnė nei Lietuvoje. Ir niekam niekada jokių klausimų nekyla", – pabrėžė Gintaras.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Klaipėdoje baigti Baltijos prospekto sankryžos rekonstrukcijos darbai
Klaipėdoje pabaigti Baltijos prospekto, Šilutės plento ir Vilniaus plento žiedinės sankryžos rekonstrukcijos darbai, pranešė miesto savivaldybė. ...
-
„Orlen Lietuva“ atlygino 146 tūkst. eurų į jūrą išsiliejusios naftos sukeltą žalą4
Naftos importo ir perdirbimo bendrovė „Orlen Lietuva“ teigia atlyginusi aplinkosaugininkų nustatytą 146,4 tūkst. eurų žalą, kai vasario pradžioje Baltijos jūroje ties Būtingės naftos terminalu išsiliejo beveik 2 tonų naftos. ...
-
Lietuvos jūrų muziejaus turo Aukštaitijoje startas – Utena
Lietuvos jūrų muziejus 45-ąjį sezoną pradeda įspūdingu projektu „Su jūra mes didesni“, kuris iki rudens jūrinės Lietuvos idėjas skleis labiausiai nuo Baltijos nutolusiame regione – Aukštaitijoje. ...
-
Lauko džiovyklos prie daugiabučių namų – aktualios?20
Lauko džiovyklos prie daugiabučių namų uostamiesčio gyventojams – vis dar aktualios. Tačiau daugelyje kiemų jos pamažu naikinamos, kadangi prioritetas teikiamas mašinų vietų, vaikų žaidimų aikštelių, suoliukų, žaliųjų plot...
-
Klaipėdiečius siutina kriokiantys automobiliai20
Uostamiesčio gyventojams įgriso naktimis triukšmingais automobiliais važinėjantys ir ramybės neduodantys jaunuoliai. Pareigūnai tikina, kad triukšmą keliančios modifikuotos automobilių išmetimo sistemos ne visais atvejais neatitin...
-
Klaipėdos kapinėse įjungtas vandens tiekimas5
Artimųjų amžinojo poilsio vietas lankantys klaipėdiečiai jau gali naudotis vandens čiaupais. Prižiūrėtojai įjungė vandens tiekimą Lėbartų ir Joniškės kapinėse. ...
-
Klaipėdoje planuojama rekonstruoti miesto polikliniką6
Klaipėdos savivaldybė pasirašė sutartį su įmone „Synergy Solutions“, kuri parengs 1979 metais uostamiestyje pastatytos poliklinikos kapitalinio remonto techninį projektą. ...
-
Jaunieji uostamiesčio ambasadoriai
Septintą kartą Klaipėdos turizmo informacijos centras organizavo „Jaunųjų gidų mokyklėlę“ arba užsiėmimų ciklą „Jaunasis Klaipėdos ambasadorius“, skirtą jaunesniųjų klasių vaikams. Kadangi šiemet mieste paskelbti...
-
Klaipėdiečiai: ant šaligatvių virsta medžiai7
Draudimas kirsti ar genėti medžius įsigaliojo nuo kovo vidurio. Tad uostamiestyje iki šios datos jau turėjo būti viskas iškirsta ir išgenėta. Tačiau klaipėdiečiai stebisi virš šaligatvių pavojingai pasvirusiais ir b...
-
Klaipėdos savivaldybės pastate – darbuotojų evakavimo pratybos2
Klaipėdos savivaldybės administracijos pastate, esančiame Liepų gatvėje, vyko darbuotojų evakavimo pratybos. Jų metu pastate buvo imituotas gaisras, sklido dūmai. Pasigirdus garsiniams signalams, žmonės evakavosi iš pastato į sutartą vietą ...