- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Daugiau nei pusė (64 proc.) Lietuvos gyventojų save laiko atsakingais aplinkai. Tačiau trečdalis (31 proc.) nė nesusimąsto apie savo automobilio atliekų tvarkymą ir nėra linkę galvoti, ar servisas, kuriame taisomas jų automobilis, atliekomis pasirūpina tinkamai. Tokius duomenis atskleidė atliekų surinkimo ir tvarkymo įmonės „Žalvaris“ užsakymu tyrimų bendrovės „Norstat LT“ birželio mėnesį atlikta automobilių vairuotojų apklausa.
Sutiktų mokėti daugiau, jei gautų garantiją
Nors specialistai pastebi augantį vartotojų ekologinį sąmoningumą, ekologija dažnu atveju vis dar siejama su būtinybe mokėti didesnę kainą. Tai, kad lietuviai yra linkę pasverti atsakomybės ir išlaidų vertę, rodo ir apklausos duomenys. Didžioji dalis, net 79 proc. apklaustųjų, sutiktų mokėti jų automobilius aptarnaujantiems autoservisams daugiau, jei būtų garantuojamas tinkamas automobilinių atliekų sutvarkymas ir neteršiama aplinka, tačiau tik tuo atveju, jei kainos skirtumas nebūtų per didelis. Beveik dešimtadaliui apklausos dalyvių tinkamas jų automobilių atliekų tvarkymas nerūpi.
Pasak „Žalvario“ rinkodaros vadovės Vitos Balaikienės, norėdami būti atsakingais aplinkai, žmonės vis daugiau tikisi iš verslo įmonių, iš kurių perka prekes ar paslaugas: „Vis geriau suvokdami taršos žalą lietuviai linksta labiau pasitikėti įmonėmis, kurios rūpinasi ne tik paslaugų ar prekių kokybe, bet ir ekologine atsakomybe. Auga atsakingo verslo poreikis. Juk, pavyzdžiui, aplinką atliekomis teršiantis autoservisas savo bendrininku padaro ir neatsakingą vairuotoją.“
Apklausos metu pastebėta, kad automobilių padangas Lietuvos gyventojai tvarko atsakingai. Dauguma apklaustųjų, 64 proc., nurodė niekada nėra išmetę ar palikę irti automobilio padangų, 29 proc., atidavę servisui pakeisti padangas, jas ten ir palieka, tikėdamiesi, kad bus sutvarkytos tinkamai. Nedidelė dalis, 7 proc., prisipažino, kad jiems yra tekę išmesti ar palikti irti nebenaudojamas padangas.
Kaltina sudėtingą sistemą
Paprašyti išskirti priežastis, neleidžiančias tinkamai pasirūpinti automobilių atliekomis patiems, beveik pusė (46 proc.) šalies gyventojų įvardino sudėtingą atliekų pridavimo sistemą, kuri atima tiek laiko, tiek pinigų, ir pernelyg sunkiai surandamas vietas, kur būtų priimamos atliekos. Taip pat trečdalis lietuvių (33 proc.) susiduria su informacijos apie automobilines atliekas bei jų pridavimą stoka.
Pavojingiausių automobilinių atliekų sąrašui priskiriami akumuliatoriai, alyva, amortizatoriai, kuro, tepalo bei oro filtrai ir padangos. Pagal Europos Sąjungos šalyse galiojančius reikalavimus, šios atliekos privalo būti surenkamos ir perduodamos tvarkyti bei perdirbti atliekų tvarkymo bendrovėms.
Siekdama paskatinti visuomenės ekologinį sąmoningumą bendrovė „Žalvaris“ inicijavo projektą „Esu atsakingas vairuotojas“, kurio interneto svetainėje galima rasti ir atsakingų servisų žemėlapį. Jame šiuo metu pažymėtas 231 servisas. Pažymėti servisai automobilines atliekas surenka ir tvarko laikydamiesi visų įstatymų nustatytų reikalavimų.
Internetu vykdytoje apklausoje dalyvavo penki šimtai 18-65 metų amžiaus Lietuvos gyventojų, kurie patys arba jų šeimos nariai turi automobilį.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Vasarą – su žieminėmis padangomis: kur čia slypi pavojai?2
Automobilių servisai jau rikiuoja eiles vairuotojų, besiruošiančių keisti automobilių padangas. Meistrai sako, kad pavasarinis keitimas mažiau aktyvus, nei lapkričio mėnesį. Yra vairuotojų, kurie ir vasarą važinėja su žieminėmis padangomi...
-
Seimas svarstys iniciatyvą įpareigoti visus paspirtukų vairuotojus dėvėti šalmus2
Parlamentarai imasi svarstyti iniciatyvą, kuria būtų nustatyta visiems paspirtukų vairuotojams dėvėti šalmus, nepaisant jų amžiaus. ...
-
Pasipiktino dėl automobilių taršos patikrinimų: ar nepermokėjo už aparatus?23
Aplinkosaugininkų planuojami automobilių taršos patikrinimai šiurpą kelia ne vienam vairuotojui. Socialiniuose tinkluose dėl to kilo pasipiktinimo bangos. Kokią teisę aplinkosaugininkai turi tikrinti taršą? O jie turi įstatym...
-
Aplinkosaugininkai pradeda tikrinti automobilių taršą: vairuotojai kai kurių bėdų gali net neįtarti56
Aplinkosaugininkai parodomojoje akcijoje pademonstravo, kaip stabdys automobilius ir tikrins jų taršą. Oficialiai tikrinti automobilius aplinkosaugininkai pradės pavasario viduryje. Kaip viskas vyks ir ką apie tai mano gyventojai, pasakota LNK repor...
-
Perspėja: minti dviratį paskui autobusą – labai pavojinga9
Norėdami išvengti vėjo pasipriešinimo, dviratininkai kartais važiuoja iš paskos didesnių gabaritų transporto priemonėms ar autobusams, tačiau net nenutuokia, kaip arti nelaimės jie atsiduria. Tokie veiksmai kelia pavojų ne tik dvi...
-
Už variklio plovimą – bauda28
Prieš parduodant automobilį pardavėjai neretai stengiasi iššvarinti ne tik mašinos išorę bei vidų, bet ir nuplauti variklį. Tačiau tai daryti autoplovyklose draudžiama, apie tai reikėtų pranešti plovyklos oper...
-
Automobilių vairuotojai turėtų suklusti: techninę apžiūrą gali naikinti iškart3
Aplinkos apsaugos departamento pareigūnai pademonstravo, kaip atrodys vairuotojų stabdymas ir jų turto – automobilių, tikrinimas dėl taršos. Nuo sausio tikrinti taršius automobilius aplinkosaugininkai gali tiesiog kelyje. Jie turi teis...
-
Pervežimai 2023-iaisiais: daugiau keleivių ir krovinių
Lietuvos transporto ir logistikos sektorius 2023 m. išlaikė stabilų augimą ir generavo 18,8 mlrd. eurų pajamų. Pernai 7 proc. išaugo keleivių vežimas visų rūšių transportu. ...
-
Dėl taršos panaikinus automobilio techninę apžiūrą, ji dar galios dvi paras14
Aplinkosaugininkams be kitų institucijų pareigūnams panaikinus automobilio techninę apžiūrą dėl viršytos išmetamųjų dujų normos, ji nuo šiol galios dar dvi paras. ...
-
Pakaitinis automobilis: papildomos išlaidos ar nemokama paslauga?
Atsitikus eismo įvykiui, kurio kaltininkas – ne jūs, jūsų automobilis buvo taip apgadintas, kad jį teks palikti autoservise ir tai sutrikdys kasdienį gyvenimą. Tačiau ar žinojote, kad turite galimybę to išvengti? ...