Siūloma tapatintis su Šiaurės šalimis

Lietuvos ekonomikos įvaizdį kurianti kompanija siūlo Lietuvai tapatintis su Šiaurės šalimis. Taip esą būtų geriau pristatomos Lietuvos ekonominės galimybės.

Su tuo per susitikimą sutiko Vyriausybės kanceliarijos ir Lietuvos įvaizdį kuriančios Wally Olins kompanijos „Saffron Brand Consultants“ atstovai. Susitikime taip pat aptarta, kaip Lietuvos įvaizdžio drąsos koncepcija gali būti plėtojama ekonomikos srityje, pranešė nacionalinis transliuotojas.

„Lietuvai labai svarbu atrasti savo ekonominį išskirtinumą ir apsispręsti, į kokius Europos regionus ji norėtų orientuotis. Baltijos šalių apibrėžimas yra neišvengiamas turizmo ar ekonomikos srityje, bet trys taip vadinamos Baltijos valstybės, nepaisant jų buvimo greta žemėlapyje, yra labai skirtingos.

Atėjo metas, kai kiekviena iš jų turi suformuoti savo išskirtinį identitetą ir regionines asociacijas. Dabartiniame etape Lietuvai būtų naudingiau mažinti savo "baltiškumą" ir galbūt siekti tapatintis labiau su Šiaure nei su Rytais.

Šiuo atveju ekonomiškai stiprių Šiaurės šalių draugija Lietuvai natūraliai būtų vertinga“, – susitikime sakė Jeremy`is Hildrethas, „Saffron“ vietų ženklodaros vadovas, pagrindinis Wally Olins padėjėjas.

Pasak jo, naujos asociacijos padėtų išstumti užsienio žiniasklaidoje kol kas naudojamą Lietuvos prierašą „buvusi sovietinė respublika“.

„Šiaurės regionas mums atrodo patraukli alternatyva – ekonominiu požiūriu Lietuvai geriau būti siejamai su stabiliomis, pažangiomis, socialiai atsakingomis šalimis nei su Rytų regionu, tradiciškai asocijuojamu su permainomis, netikrumu, posovietine erdve. Vis dėlto, tai pirminiai intuityvūs ekspertų vertinimai“, – sakė Laurynas Bučalis, Vyriausybės Komunikacijos departamento direktorius.

Kita vertus, ir geografiškai Lietuva yra priskiriama Šiaurės šalių regionui – Jungtinių Tautų geografiniame Pasaulio regionų ir valstybių sąraše Lietuva, drauge su Švedija, Danija, Latvija, Estija, Islandija, Norvegija, Airija, Didžiąja Britanija ir keliomis salomis priskiriama Šiaurės Europai.

Pasak L.Bučalio, susitikimo metu buvo sutarta dėl prioritetų – tam, kad Lietuva galėtų pristatyti save kaip patrauklią ekonominių galimybių šalį, pirmiausia reikia apsispręsti, greta kokių šalių mums naudinga atsidurti ir kokią savo vietą tarp jų galime atrasti.
Jau baigiamoje rengti Lietuvos įvaizdžio knygoje konsultantų idėjoms bus skirta atskira dalis, kurioje bus detalizuotas Lietuvos įvaizdis ekonomikos srityje.

Drąsios šalies koncepcija buvo patvirtinta šių metų sausio 24 dieną Lietuvos įvaizdžio formavimo komisijos posėdyje. Ją numatyta pritaikyti ir įgyvendinti trijose srityse: turizmo, eksporto ir investicijų.

Pastarąja sritimi rūpinasi Lietuvos ekonominės plėtros agentūra, kuri pasamdė W.Olinso komandą parengti veiksmų planą šešeriems metams, kaip, remiantis bendra koncepcija, agentūra turėtų pristatyti Lietuvos ekonomikos privalumus.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių