Pirmieji elektroniniai vadovėliai – jau šį rudenį

Elektroninio TAMO dienyno kūrėjai ateinančią rugsėjo 1-ąją žada skaitmeninę naujovę penktokams - interaktyvius penktos klasės gamtos ir žmogaus dalyko bei matematikos vadovėlių komplektus „EMA pamokos“, parengtus pagal 2008 m. patvirtintas bendrąsias ugdymo programas.

„Jei esate kada nors kilnoję penktoko kuprinę, suprasite, kad elektroninis vadovėlis tikrai nudžiugins tuos tėvelius, kurie rūpinasi vaikų sveikata. Nauji vadovėliai, lyginant su popierinėmis versijomis, tikrai turės daug daugiau privalumų, kuriuos, tikimės, įvertins tiek mokytojai, tiek mokiniai, tiek jų tėveliai“, - sako TAMO grupės Ugdymo turinio grupės vadovė Jūratė Mikulevičiūtė.

Elektroninio vadovėlio komplektais bus galima naudotis pasitelkus išmaniuosius telefonus, planšetes, kompiuterius, jų turinį bus galima demonstruoti išmaniosiose lentose ar tiesiog projektoriaus ekrane.

„Didžiausias jų privalumas yra ne galimybė atsisakyti popierinio vadovėlio, bet funkcionalumas. Elektroniniuose vadovėliuose galimas automatinis užduočių taisymas, individualizavimas - vieną ar kitą turinio elementą galima pritaikyti mokiniams pagal jų mokymosi lygį, vertinti pažangą, matyti, kas buvo lengva, o kur reikia pagalbos. Mokytojai galės susidėlioti mokomąjį turinį sava seka. Tradicinį popierinio vadovėlio komplektą pakeisiančios „EMA pamokos“ apima visas pamokos struktūrines dalis ir pateikia joms reikalingą medžiagą: teoriją, užduotis, programėles ir virtualius mokymosi išteklius, - sako J. Mikulevičiūtė.

Elektroniniame vadovėlyje bus nuorodos į papildomą informaciją, filmukus, duomenų bazes, mokytojai galės parinkti užduotis ir medžiagą konkrečiai klasei arba kiekvienam mokiniui pagal jo pasirengimo lygį, mokiniai vienu mygtuko paspaudimu galės sužinoti, kaip atsakė į klausimą ir ar suprato temos medžiagą, tėvai - matyti vaikų mokymosi progresą bei refleksijos duomenis.

„Tikimės, kad tai padarys mokymosi procesą ne tik patrauklesnį, bet ir pagerins mokinių mokymosi rezultatus, ugdys taikymo ir aukštesniuosius mąstymo gebėjimus, kritinį mąstymą, kūrybiškumą, gebėjimą spręsti problemas bei mokėjimo mokytis kompetenciją. Sudarydami vadovėlį ypatingą dėmesį kreipėme į tarptautinių mokinių pasiekimų tyrimų rekomendacijas Lietuvai, siekdami pasiūlyti sprendimą, kaip pagerinti šalies mokinių rezultatus, - sako TAMO Ugdymo turinio grupės vadovė.

Dar vienas privalumas - elektroninį vadovėlį bus galima nuolat tobulinti atsižvelgiant į besikeičiančias ugdymo programas, mokyklų poreikius.

Elektroninis vadovėlis skaitmeninės kartos vaikams turėtų padėti ir psichologiškai labiau įsitraukti į mokymosi procesą. Mokiniams būna nejauku, kai visa klasė sužino, kad jie kažko nemoka. Elektroninių priemonių pagalba mokymasis tampa intymus, kažko nemokėdami, mokiniai galės tuo pasidomėti ir įsigilinti, nebijodami atstūmimo. Sukurta sistema puikiai tinka ir savarankiškam mokymuisi - pats vadovėlis įtraukia, veda per turinį, akcentuodamas pagrindinius dalykus ir parodydamas mokymosi kelią, motyvuoja mokytis.

Pirmieji Baltijos šalyse elektroniniai vadovėliai - jau ketvirtasis skaitmeninis TAMO grupės projektas moksleiviams. Anksčiau buvo pristatytas elektroninis TAMO dienynas, kuriuo šiuo metu naudojasi 75 proc. Lietuvos mokyklų. Prieš trejus metus mokykloms pradėtos siūlyti didelio populiarumo sulaukusios elektroninės „EMA pratybos“. Taip pat veikia šiuolaikiška internetinė sistema „Egzaminatorius.lt“, padedanti mokytojui ruošti, o mokiniams - ruoštis brandos egzaminams.

Ateityje planuojama parengti visų vadovėlių skaitmenines versijas.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių