Pėstiesiems uždrausta kalbėtis telefonu perėjose

Pėstiesiems bus draudžiama kalbėtis telefonu perėjose, vairuotojai turės praleisti ir tik besirengiančius žengti į perėją žmones.

Vyriausybė trečiadienį patvirtino tai numatančius Kelių eismo taisyklių pakeitimus.

Sprendimais numatyta, kad pėstieji, prieš įžengdami į važiuojamąją dalį ir eidami ja, „turi vengti bet kokių veiksmų“, kurie atitrauktų jų dėmesį nuo aplinkos ir eismo situacijos, įskaitant ir naudojimąsi mobiliojo ryšio priemonėmis.

Vairuotojai nuo šiol turės praleisti ne tik į perėją jau įžengusį keleivį, bet ir žengiantį arba prie važiuojamosios dalies krašto „stovintį ir laukianti galimybės įžengti“ pėsčiąjį.

Vyriausybės posėdyje kancleris Algirdas Stončaitis patikino, kad tokia formuluotė yra suderinta ir su policija.

Įvažiuoti į pėsčiųjų perėją taip pat bus draudžiama, jei už jos yra grūstis.

Tarp naujovių – draudimas vairuotojams įvažiuoti į pėsčiųjų perėją, kol pėstieji, kuriuos privaloma praleisti, neišėjo iš jo užimamos eismo juostos, nustatyta rekomendacija, kad vairuotojai, apvažiuodami ar lenkdami dviratininkus, paliktų bent 1 metro atstumą, jei važiuoja iki 50 km/h, ir 1,5 metro atstumą, jei greitis didesnis nei 50 km/h.

Taip pat atsisakyta keisti automagistralių ženklinimą – anksčiau buvo numatyta, kad 2020-aisiais žalio fono kelio ženklai būtų pakeisti mėlynais, kaip šiuo metu žymimi greitkeliai. Nutarta, kad šis pakeitimas per brangiai kainuotų.

Pakeitimais numatyta didinti leistiną greitį pradedantiesiems vairuotojams arba dar tik besimokantiems vairuoti ar laikantiems vairavimo egzaminą. Nuo šiol šiems asmenims, vairuojantiems motociklus, lengvuosius automobilius, automagistralėse bus leidžiama važiuoti iki 100 km/h greičiu (buvo 90 km/h),  greitkeliuose – ne didesniu kaip 90 km/h greičiu, keliuose su asfalto ar betono danga – ne didesniu kaip 80 km/h greičiu, kituose keliuose – ne didesniu kaip 70 km/h greičiu (visuose iki šiol buvo 70 km/h). Pakeitimai negalios tik keturračiams motociklams.

Didinamas leistinas greitis ir autobusams, krovininiams automobiliams greitkeliuose.

„Jei mokykliniai autobusai dabar turi važiuoti 70 km/h, tai dabar jie galėtų važiuoti 80 km/h, nes kitu atveju formuojasi spūstys. Matome pagal kitų šalių praktiką, kad įvedus pakeitimą, sumažėtų spūsčių“, – Vyriausybės posėdyje trečiadienį sakė susisiekimo ministras Rokas Masiulis.

Taisyklėse atsisakyta atskiros elektromobilio sąvokos paliekant nuorodą į Atsinaujinančių išteklių energetikos įstatymą, kur ši transporto priemonė apibrėžta.

Vyriausybė nurodo, jog pakeitimus inicijuoja daugiausiai siekiant pagerinti pėsčiųjų saugumą – jie sudaro penktadalį visų žūstančiųjų keliuose. Pernai mirtinai sužaloti 68, per aštuonis šių metų mėnesius – 42 pėstieji, 11 jų buvo partrenkti pėsčiųjų perėjose.

Tikisi, kad sugriežtinimai sumažins avaringumą

Kelių policijos vadovas Vytautas Grašys tikisi, kad Vyriausybės trečiadienį sugriežtintos kelių eismo taisyklės padės sumažinti pėsčiųjų aukų.

Taisyklių pakeitimai nuo šiol draus pėsčiųjų perėjose naudotis mobiliaisiais telefonais ir kitais veiksmais blaškyti dėmesį, vairuotojai privalės praleisti pėsčiuosius dar prieš jiems žengiant į perėją.

„Turbūt visi sutinkame su tuo, kad pėsčiųjų, kertančių perėjoje kelią, gatvę, dėmesys ne visuomet sutelktas į tai, kaip jie dalyvauja eisme. Bet kurie žingsniai, kurie įpareigoja pėstįjį atsakingiau elgtis perėjoje, turėtų būti teigiamai vertinami. Laukiame teigiamų rezultatų. Be abejo, manau, avaringumas turėtų sumažėti“, – BNS sakė Lietuvos kelių policijos tarnybos viršininkas.

V. Grašys nežada išskirtinio policijos dėmesio stebint, kaip eismo dalyviai laikosi pakeitimų – pasak jo, tam yra ir savivaldybių vaizdo stebėjimo sistemos.

„Pirmiausia, taisyklės reikalingos visiems eismo dalyviams – pėstiesiems, automobilių vairuotojams, dviratininkams. Po to, galbūt, reikėtų galvoti, kad būtina kontroliuoti, žiūrėti, kaip jų paisoma. Tai – ne vien policijos funkcijos, yra daug techninių galimybių“, – sakė jis.

Kelių policijos vadovas patvirtino, kad pėstieji, ypač didmiesčiuose, susiduria su kliūtimis, kaip pereiti judrią gatvę net ir esant nereguliuojamai pėsčiųjų perėjai, todėl tikisi, kad naujos priemonės padės problemą išspręsti.

V. Grašys taip pat pritaria pradedančiųjų vairuotojų leistino greičio didinimui.

„Manau, kad sutinkame su tuo, kad gerėjant infrastruktūrai, kelių būklei, galima greitį šiek tiek padidnti, juolab, kad tai nėra žymus padidinimas“, – kalbėjo pašnekovas.

Vyriausybė taip pat numatė draudimą įvažiuoti į perėją, jei už jos yra automobilių grūstis.

Už pažeidimus pėstiesiems kertant perėją gali būti skirta 10-40 eurų bauda, vairuotojams, už pėsčiųjų nepraleidimą prieš perėją – 30-90 eurų bauda.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Vairuotojas

Vairuotojas portretas
Išlieka amžina problema- dviratininkų įžūlūs važinėjimai pėsčiųjų perėjomis + daugelio vairuotojų paskatinimai jiems taip elgtis. Netgi matant policijos ekpažui!

Vladas .Kaunas.

Vladas .Kaunas. portretas
Na dar mažai spūsčių,miestuose.Susitiks dvi draugės prie perėjos (viena jau perėjusi ,kita ruošėsi eiti priešinga kryptimi ,bet kaip nepasišnekėt joms).Taigi tuomet visi ir lauksime,kol draugės paplepės prie perėjos?

aha

aha portretas
teko matyt kaip paauglis peršoko apsauginę tvorelę ties Rasos gimnazija ir nesisaugodamas perbėgo gatvę. Gerai, kad vairuotojai budrūs, o jei ne? Kas atsakytų už eismo ivykį? O kiek kartu teko stebėt kai eina važiuojamos gatvės viduriniaja dalimi skersai gatvę ir vaikai ir vyresnio amžiaus žmonės. Ir tai Savanorių pr ir Žukausko g. Gal laikas mokyklose ivest saugaus eismo pamokas?
VISI KOMENTARAI 7

Galerijos

Daugiau straipsnių