Panevėžio J. Miltinio teatre – vėl direktoriaus ir aktorių konfliktas

  • Teksto dydis:

Panevėžio Juozo Miltinio dramos teatre vėl įsiplieskė konfliktas: nepatenkinti naujojo direktoriaus Lino Marijaus Zaikausko sprendimais teatrą paliko keliolika jaunų aktorių.

Vytauto Anužio ir Veltos Anužienės kurso aktoriai, kurių vizitine kortele spėjo tapti spektaklis pagal kompozitoriaus Giedriaus Kuprevičiaus ir rašytojo Kazio Sajos miuziklą „Devynbėdžiai“, ketvirtadienį išplatino pranešimą, kad traukiasi iš teatro veiklos.

2014-aisiais į Panevėžio teatrą atėję dirbti keliolika aktorių laiške primena, kad buvo priimti dar buvusio vadovo Romualdo Vikšraičio, juos iš pradžių įvertino ir L. Zaikauskas, pripažinęs „kaip teatro trupės pagrindą“.

„Per kelis mėnesius jaunimas staiga tapo teatro problema: netalentingi, neetiški, trukdantys spektaklių progresui. Negana to, mes nebepripažįstami kaip profesionalūs aktoriai, o mūsų magistro studijos tapo nereikalingos, trukdančios teatro vizijai. Vadovas liepė jas nutraukti ir siūlė savo studiją, kurioje būtų galima tobulinti įgūdžius iki jo reikalavimus atitinkančio lygio. Vėliau „studijos“ idėja išgaravo, nes, pasak vadovo, „kiekvienas šiame pasaulyje kovoja už save“, – rašo aktoriai.

Anot jų, prasidėjo savotiška kova su teatro vadovu – nebevaidinami jų diplominiai bei kiti spektakliai, tuo metu aktoriai nurodo dirbantys vidutiniškai po 12 valandų per parą, nors gauna atlyginimą tik už 0,25 etato, užsiima ir nesusijusiais darbais – nuo vadybos ir reklamos iki scenografijos bei apšvietimo.

„Toks eikvojimasis sukėlė tai, ką buvo galima numatyti: nuovargis, nepasitenkinimas, nusivylimas, noras ieškoti geresnės darbo vietos, vietos, kuri būtų verta laiko, jėgų ir tikėjimo. Iš mūsų 18 liko 12“, – nurodo jie.

Aktoriai teigia iš vadovybės sulaukę gandų apie ketinamus atleisti žmones, imta reikalauti pasiaiškinimų, buvo skiriamos nuobaudos neatsižvelgiant į situaciją, konkrečias priežastis. Vadovas, kaip sakoma laiške, kvietėsi aktorius po vieną ir naudodamasis jų nepatyrimu, manipuliuodamas, menkindamas kūrė sąlygas priimti tolesnę darbo sutartį, kuri leis vaidinti tik tam tikruose spektakliuose, arba siūlė visai atsisakyti darbo vietos. Tuo metu kitiems jauniesiems aktoriams siūlyti priedai ir likti teatre visam etatui, tai pat siūlytos kitos pareigos teatre.

„Nesutikus su šiomis sąlygomis, buvo grasinama fiksuoti darbo valandas kiekvieną dieną net neturint spektaklių ar repeticijų, o to nesilaikant skirti nuobaudas ir atleisti iš darbo kaip prasižengusį, neatsakingą darbuotoją. Reziumė – su niekuo nesutinkant tiesiog kuo skubiau pateikti prašymą išeiti“, – pasakoja teatralai.

Pats L. Zaikauskas patvirtino, kad teatrą 11 aktorių paliko trečiadienį. BNS jis piešė kiek kitokį vaizdą: dauguma aktorių, anot jo, turėjo kitų vaidmenų Vilniuje, siekė išskirtinių sąlygų ir nesiejo savęs su J. Miltinio teatru.

„Pono Vikšraičio kursas buvo priimtas tam, kad būtų sušvelnintas konfliktas, kilęs su teatro darbuotojais. Nepaisant to, ar tai talentingi, ar mažiau talentingi aktoriai. Susiklostė tokia situacija, kad jie turėjo po 0,25 etato, kiti – po pusę, mokėsi konservatorijoje. Jie suvaidino diplominiuose Anužio pastatytuose spektakliuose, daugiau ne tiek jau ir daug: buvo pakviesti dar į kitus spektaklius, bet situacija tokia, kad jų tiesiog buvo neįmanoma prisikviesti į Panevėžį, nes visą laiką buvo užimti Vilniuje ir aiškinosi, kad dirba 0,25 ir 0,5 etato“, – pasakojo L. Zaikauskas.



NAUJAUSI KOMENTARAI

  • Skelbimai
  • Pranešk
    naujieną
  • Portalo
    svečias
  • Klausk
    specialisto
  • Diskusijos
  • Orai
  • TV
    programa
  • Pažintys
  • Žaidimai
  • Horoskopai
  • Naujienlaiskis
  • RSS
  • Facebook
  • Twitter

Galerijos

Daugiau straipsnių