Modernus profesinis mokymas – sėkmingos karjeros garantas

Aktyvus profesinio rengimo reformos dalyvis – VšĮ Kauno paslaugų verslo darbuotojų profesinio rengimo centras (toliau – Centras) , ugdantis jaunimą europiniam partneriškumui ir skatinantis bendruomeniškumą mokymuisi visą gyvenimą, džiaugiasi apčiuopiamais tarptautinio projekto „Mokinys – mokymo proceso dalyvis“ rezultatais.

Geriausias Lietuvos profesinio rengimo centras (2009 ir 2010 m. VšĮ Kauno paslaugų verslo darbuotojų profesinio rengimo centras pripažintas geriausia „Kauno regiono profesinio mokymo institucija“, o 2011 m. Centras tapo „Lietuvos Profesinio rengimo lyderiu“) siekia ne tik užtikrinti kokybišką ugdymo procesą, bet rūpinasi ir dvasiniu besimokančiųjų gerbūviu.

Atsižvelgdamas į globalizacijos akivaizdoje ryškėjančią socialinės atskirties problemą, Centras prieš dvejus metus prisijungė prie tarptautinio projekto „Mokinys – mokymo proceso dalyvis“ (angl. Engaging the Learner), kuriuo siekiama padėti socialiai atskirtoms besimokančiųjų grupėms ateityje visapusiškai įsitraukti į formalaus ugdymo procesą, nepaisant jų tautybės, kilmės ar kultūrinių skirtumų.

Kurti lanksčią neformalaus ugdymo programą, lengvai pritaikomą nacionalinių skirtumų turintiems asmenims ir taip prisidėti prie Europos strategijos, dirbant su socialiai atskirtomis besimokančiųjų grupėmis ėmėsi Lietuvos, Latvijos, Vengrijos, Portugalijos, Italijos, Turkijos ir Didžiosios Britanijos mokymo įstaigų atstovai.

Nuo 2010 metų rugpjūčio 1 dienos iki 2012 liepos projekto partneriai buvo susitikę šešis kartus skirtingose šalyse tam, kad sukurtų universalią keturių modulių mokymo programą.

Balandžio 27-28 d. Centre lankėsi šalių partnerių atstovai.  Partnerių vizito metu vyko intensyvus projektinis darbas ir buvo pristatyti galutiniai projekto „Mokinys – mokymo proceso dalyvis“. Svečiai buvo pakviesti apsilankyti Kauno miesto savivaldybėje, kur juos pasitiko vicemeras Vytautas Vasilenko bei Švietimo ir ugdymo skyriaus vedėjas Antanas Bagdonas. Savivaldybės atstovai užsienio partnerius supažindino su miesto realijomis ir švietimo sistemos ypatybėmis.

Centre lankęsi užsienio šalių atstovai liko sužavėti šiltu priėmimu ir jaukia aplinka. Prie projekto dirbanti anglų kalbos mokytoja Loreta Rukštelienė ir mokytoja, informacinių technologijų centro vedėja Laisvė Paulionienė ne tik aktyviai diskutavo darbiniais klausimais, bet ir svečiams aprodė puikią Centre sukurtą mokymo bazę.

Birželio mėnesį Ordu mieste (Turkija) įvyko paskutinis – šeštasis projekto dalyvių susitikimas, kuriame šalys partnerės pristatė savo veiklos rezultatus. Kadangi projektu „Mokinys – mokymo proceso dalyvis“ buvo siekiama sukurti lanksčią neformalaus mokymo programą, kiekvienos šalies atstovai pateikė unikalių įžvalgų iš mokytojo ir mokinio pozicijų.

Baigiamajame susitikime buvo pristatytas sukurtas filmas apie mokymąsi visą gyvenimą, kuriame taikliai perteikiamas bendrųjų gebėjimų lavinimas nuo kūdikystės iki žmogaus išėjimo etapo. Partneriai apibendrinę projekto rezultatus džiaugėsi rankose laikydami galutinį produktą – lanksčią 4 modulių programą. Parengtos metodologinės lentelės ir klausimynas padės ateityje gerinti formalaus mokymo procesą.

Lietuvą Turkijoje atstovavę Centro bendruomenės atstovai – projektų vadybininkas Andriejus Muntianas, anglų kalbos mokytoja Loreta Rukštelienė, mokytoja, informacinių technologijų centro vedėja Laisvė Paulionienienė, direktorės pavaduotoja tyrimams ir projektams dr. Alicija Ramanauskaitė – paruošė metodologines modulių lenteles, atskleidžiančias mokytojo ir mokinio įdirbio ypatumus ugdymo procese.

Laisvė Paulionienė yra įsitikinusi, kad projekto sėkmę lėmė labai stiprūs ir atsakingi partneriai. „Taigi didžiausias projekto pasiekimas, matuojamas ne materialiais matais, yra tarptautinis šalių bendradarbiavimas ir bendras siekis mažinti socialinę atskirtį visuomenėje pradedant nuo švietimo. Profesinio rengimo prieinamumo didinimas – viena iš galimybių socialiai atskirtiems žmonėms siekti išsilavinimo, kuris padidintų jų konkurencingumo galimybes darbo rinkoje“ – tvirtina patyrusi pedagogė.

Centro direktorės dr. Laimutės Anužienės nuolat skatinama glaudaus bendravimo ir bendradarbiavimo sistema, leidžianti imtis naujų idėjų ir dirbti kūrybiškai tam, kad ugdymo procesas būtų nuolat tobulinamas, šiandien džiugina galimybe praktiškai taikyti projekto rezultatus.  Vykdant karjeros projektavimą, profesinį orientavimą ir darbo rinkos analizę jau dabar labai naudingi šalių partnerių pasiekimai ir įžvalgos.

Kadangi projekto koordinatoriaus Lietuvoje – VšĮ Kauno paslaugų verslo darbuotojų profesinio rengimo centro misija – bendruomeniškumas mokymuisi visą gyvenimą, todėl sudarant mokymo programas visuomet atsižvelgiama į specifinius ugdytinių poreikius, taikomos papildomos priemonės, padedančios įgyti reikiamų gebėjimų. Tačiau dabar žengtas dar vienas labai svarbus žingsnis modernaus profesinio mokymo tobulinimo procese, nes pradedamas taikyti tarptautiniu mastu išmėgintas naujas keturių modulių kursas.  

Dalyvaudami projekte Centro atstovai siekė perimti gerąją patirtį, kaip apmokyti iš darbo rinkos iškritusius žmones ir suteikti jiems bendrų gebėjimų. Įgytas kompetencijas ketinama taikyti jau kitais mokslo metais. Ruošiant universalios tarptautinio lygmens neformalaus ugdymo programos metodinį paketą kolegas konsultavusi Centro direktorės pavaduotoja tyrimams ir projektams dr. Alicija Ramanauskaitė neslepia žavesio projekto rezultatais. Tarptautinė patirtis ir partnerių geranoriškumas ieškant bendrų sąlyčio taškų, padedančių mokiniams įsisavinti formalaus ugdymo medžiagą, padės VšĮ Kauno paslaugų verslo darbuotojų profesinio rengimo centrui išlikti profesinio rengimo lyderiu Lietuvoje.

Grundtvig programa yra Mokymosi visą gyvenimą programos dalis, o šią programą Lietuvoje administruoja Švietimo mainų paramos fondas. Projektas „Engaging the Learner“ finansuojamas remiant Europos Komisijai. Šis pranešimas atspindi tik autoriaus požiūrį, todėl Švietimo mainų paramos fondas ir Europos Komisija negali būti laikomi atsakingi už bet kokį jame pateikiamos informacijos naudojimą.


Šiame straipsnyje: Lietuvakarjeradarbas

NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių