Iš Lietuvos kelių policininkai neišnyks

Naujasis Lietuvos kelių policijos tarnybos viršininkas Vytautas Grašys išskirtiniame interviu "Kauno dienai" teigė, kad net ir didėjant elektroninių priemonių keliuose iš jų policininkai neišnyks, o policijos pareigūnų misija keliuose toliau išliks ne bausti, o ugdyti kiekvieno eismo dalyvio pilietiškumą.

– Praėjusią savaitę buvo vykdoma akcija "Greitis". Kiek tokios vienkartinės akcijos turi poveikio?

– Manau, kad tokios akcijos vairuotojų elgesiui kelyje daro poveikį. Pažvelgę į praėjusių metų šios akcijos statistiką ir palyginę su šių metų, matome, kad pažeidimų skaičius sumažėjo perpus. Vairuotojai išgirdo mūsų raginimus ir stengėsi paisyti maksimalaus greičio nurodymų – rezultatai pasiekti. Kai buvo vykdoma akcija, važiavau iš Vilniaus į Klaipėdą ir mačiau, kai artėdami iki greičio matuoklių vairuotojai mažindavo greitį.

– Ar nevertėtų apskritai mažinti greičio viršijimo tolerancijos ribos?

– Tokius dalykus galime svarstyti, tačiau reikia atsižvelgti ir į tokių baudų administravimo kainą – padidėjusį darbo krūvį pareigūnams, kurių trūkumą šiuo metu ir taip jaučiame, ir išaugusias išlaidas dokumentams sutvarkyti. Baudos nedidelės, palyginti su daromų pažeidimų žala.

– Tokiu atveju susidaro savotiško nebaudžiamumo keliuose atmosfera.

– Taip nėra. Policijos pareigūnai dirba savo darbą. Greičio viršijimo tolerancijos ribos neretai yra sumažinamos, apie tai garsiai nepranešus visuomenei. Akcija "Greitis" buvo vykdoma daugelyje ES šalių, todėl apie ją buvo pranešta. Mes vykdome prevencines saugaus greičio akcijas ir nepranešę, sumažiname greičio matuoklių tolerancijos ribas, tad reikėtų nenustebti, jeigu gausite pranešimą apie tai, kad buvote užfiksuotas greičio matuokliu, kai greitį viršijote keliais kilometrais ar 10 km/val. Tokios garsiai viešinamos akcijos tik primena, kad niekuomet neturime peržengti maksimalaus leistino greičio ribos.

– Per praėjusią savaitę policija nustatė beveik 10 tūkst. greičio viršijimo atvejų. Dažniausiai greitis viršytas 21–30 km/val.

– Bet koks greičio viršijimas be būtinos priežasties yra nepateisinamas. Greičio ribojimai nėra sugalvoti šiaip sau. Jie nustatomi nagrinėjant daug statistinių duomenų – eismo įvykių dažnumas kelyje, kelio dangos būklė, kelią supanti aplinka ir t.t. Reikia suvokti, kad kuo labiau viršijamas greitis, tuo liūdnesni būna eismo įvykio padariniai.

– Žvelgiant į praėjusių metų eismo statistiką, galime džiaugtis, kad sumažėjo žuvusiųjų skaičius, tačiau išaugo sužeistųjų. Kodėl atsirado toks pokytis?

 


Šiame straipsnyje: patruliaipolicijaKETvairuotojai

NAUJAUSI KOMENTARAI

Avinas iš Lietuvos gardo

Avinas iš Lietuvos gardo portretas
Paaiškinkit kas yra, kodėl užsisėdot ant vairuotojų? Kas darosi, ubagai prasivogę, ar čia atėjo mada, ar neturit išmokų kaip pasidaryt? Išeikit į gatves, licnykai, ir bauskit visus puolančius po ratais, bet ne, juk nufotkinai, ir nusiuntei sprendimą, taip paprasčiau.
VISI KOMENTARAI 1

Galerijos

Daugiau straipsnių