Lietuva turistus vilios nauju šūkiu

  • Teksto dydis:

Iki 2020 metų užsieniečius Lietuva kviesis naudodama naują turizmo prekės ženklą, jo sukūrimas kainavo apie 40 tūkst. eurų.

Ženklas dar nėra patentuotas

Turizmo rinkodaros akcentu Valstybinis turizmo departamentas pasirinko šviesiai žaliame pašto ženklo fone esantį šūkį „Lithuania. Real is beautiful“ („Lietuva. Grožis tikrume“).

Departamento vadovė Jurgita Kazlauskienė trečiadienį pristatydama ženklą sakė besitikinti, kad jis darys Lietuvą labiau matomą ir išsiskiriančią bent jau iš kaimyninių valstybių.

„Netikiu tomis pasakomis, kad vien ženklas galės (į Lietuvą privilioti daugiau turistų - BNS), bet tikrai tikiu, kad su šia koncepsija su išgrynintomis vertybėmis ir jų tiksliu panaudojimu, būsime labiau matomi, įdomesni ir labiau išsiskiriantys iš kitų valstybių ar bent jau iš kaimyninių šalių“, - BNS sakė J.Kazlauskienė.

Ženklas dar nėra patentuotas, tačiau Valstybinis turizmo departamentas žada tai padaryti artimiausiu metu.

J.Kazlauskienė teigė, jog naujo ženklo reikėjo, nes atnaujinama Lietuvos turizmo rinkodara, o naudotas šūkis „Lietuva - drąsi šalis“ yra šalies, o ne turizmo prekės ženklas.

„Iš anksto norime atsiriboti nuo galimų spekuliavimų tema apie visos šalies įvaizdžio strategiją“, - žurnalistams sakė departamento vadovė.

Pasak jos, šį ženklą užsienio turistai jau įvertino: „Apklausėme užsieniečių grupę Vilniuje. Pasitikrinome pasižiūrėti, ar jie supranta, apie ką čia kalba. Jeigu parodome vien tik logotipą be nuotraukų gal ir nelabai supranta, bet jo vieno mes praktiškai ir nenaudosime. Bet jiems labai patiko šriftas, primenantis medžius, augimą, pozityvą“.

Vėliau taip pat bus pradėti gaminti suvenyrai su naujuoju turizmo prekės ženklu.

J.Kazlauskienė pranešė, kad su Lietuvos paštu bus tariamasi ir apie pašto ženklų serijos kūrimą.

Naujojo Lietuvos turizmo prekės ženklo koncepcija sukurta bendradarbiaujant su konkursą laimėjusia reklamos agentūra „New!“. Šalia ženklo pirmą kartą atsiras atskiras šūkis ir vietiniam turizmui. Vietinio turizmo rinkodara remsis klausimu „O čia ar buvai?“, skatindama keliautojus atrasti konkrečias įdomias vietas Lietuvoje.

Pristatė kūrybinę idėją

Trečiadienį vykusiame Turizmo tarybos posėdyje buvo pritarta naujo Lietuvos kultūros ir gamtos paveldą reprezentuojančio prekės ženklo koncepcijai, logotipui ir šūkiams.

Pagrindiniu šalies turizmo rinkodaros akcentu pasirinktas šūkis „Lithuania. Real is beautiful“, o vizualinio Lietuvos turizmo sprendimo prekės ženklo ašimi tapo pašto ženklas.

Naują Lietuvos turizmo prekės ženklo koncepciją Turizmo tarybos nariams pristatė Valstybinio turizmo departamento vadovė J. Kazlauskienė ir šio prekės ženklo koncepciją sukūrusios reklamos agentūros „New!“ kūrybos vadovas Tomas Ramanauskas.

Pasak J. Kazlauskienės, beveik dešimtmetį turizmo rinkodaroje naudotas „Lietuva – drąsi šalis“ logotipas neatspindėjo Lietuvos, kaip patrauklios kelionių krypties, išskirtinumo. Kuriant naują turizmo prekės ženklą buvo siekiama pristatyti Lietuvos gamtos ir kultūros paveldą, reprezentuoti mūsų šalį ir išskirti ją iš kitų turizmo krypčių, kviesti aplankyti Lietuvą, pažadėti čia nepakartojamų potyrių.

T. Ramanauskas pažymėjo, kad nėra lengva sudominti keliautoją aplankyti nedidelę Rytų Europos šalį, apie kurią mažai žinoma. Todėl kuriant koncepciją suformuluota žinia pasauliui, kad Lietuva yra vieta, kur vertinami tikri dalykai: tikras lietuviškas maistas, nesugadinta gamta, nuoširdus bendravimas.

„Kitaip tariant, mes matome tikrumo grožį. Toks yra mūsų naujas turizmo komunikacijos veidas. Nepagražintas, nuoširdus, tikras. Nauju šūkiu žadame: kai norisi pabėgti nuo dirbtinių šypsenų, betoninių džiunglių, plastikinės architektūros ar turizmo konvejerio, Lietuva – puikus pasirinkimas“, – kūrybinę idėją pristatė jis.

Atskiras šūkis lietuvių kalba sukurtas ir vietiniam turizmui – „O čia ar buvai?“ Taip siekiama paskatinti lietuvius labiau pažinti savo šalį ir aplankyti dar nematytas vietas.

Naujam Lietuvos turizmo logotipui naudojamas gyvybingas, dinamiškas šriftas, keliantis asociacijų su augančiomis medžių šakomis, ir pastelinio mėtų atspalvio pašto ženklo simbolis. Sukurti ir papildomi ženkliukai, kurie kartu su logotipu padės išplatinti tikslesnę žinutę („Meet people“, „Taste Food“, „Stay Active“, „See Nature“, „Explore nature“). Pagal logotipą kuriamas reprezentatyvus suvenyrų rinkinys, naujas komunikacijos priemonių dizainas, vienodas rinkodaros priemonių stilius.

Kuriant Lietuvos turizmo prekės ženklą buvo remtasi diskusijomis sudarytoje darbo grupėje, užsienio turistų apklausomis bei Lietuvos kaip turizmo šalies vertinimo tyrimais. Naujas Lietuvos turizmo prekės ženklas ir šūkiai palaipsniui išleidžiami ir kartu su sukurtomis komunikacijos priemonėmis pradedami naudoti turizmo rinkodaroje.

Lietuvos kultūros ir gamtos paveldą reprezentuojančio prekės ženklo ir vienodo rinkodaros priemonių stiliaus kūrimo paslaugos yra projekto „Lietuvos gamtos ir kultūros paveldo objektų pristatymas bei reklama Lietuvos ir užsienio šalių interneto portaluose, socialiniuose tinklalapiuose ir leidiniuose“ dalis. Valstybinio turizmo departamento inicijuotas projektas įgyvendinamas ir finansuojamas pagal Sanglaudos skatinimo veiksmų programą iš Europos regioninės plėtros fondo lėšų.

Turizmo tarybos posėdyje, kuriam pirmininkavo ūkio viceministrė Rasa Noreikienė, taip pat svarstyti vietinės rinkliavos Trakų rajono savivaldybėje už naudojimąsi esama viešąja infrastruktūra klausimai, taip pat aptartas gidų veiklos reglamentavimas.   

Turizmo taryba yra kolegialus patariamasis organas svarbiausiems turizmo plėtros ir skatinimo klausimams nagrinėti. Ne mažiau kaip pusę Turizmo tarybos narių sudaro turizmo verslo asociacijų ar organizacijų atstovai. Tarybos darbe dalyvauja Aplinkos ministerijos, Kultūros ministerijos, Užsienio reikalų ministerijos, Susisiekimo ministerijos, Valstybinio turizmo departamento prie Ūkio ministerijos, Vilniaus miesto savivaldybės, Lietuvos gidų sąjungos, Lietuvos golfo federacijos, Lietuvos Respublikos turizmo rūmų, Lietuvos kurortų asociacijos, Lietuvos turizmo asociacijos, Lietuvos privačių sveikatos priežiūros įstaigų asociacijos, Lietuvos pilių ir dvarų asociacijos, Lietuvos viešbučių ir restoranų asociacijos, Lietuvos kaimo turizmo asociacijos, Lietuvos savivaldybių asociacijos atstovai.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių