- Radvilė Rumšienė
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Naujojo kelto "Gilija" reisams Dreverna–Juodkrantė diriguoja vėjas. Tik ką vykusio pirmojo reiso iškilmėse dėl smarkiai sumažėjusio vandens lygio laivas neišplaukė. Nepaisant to, teigiama, kad valdiškais pinigais dotuojamas naujasis maršrutas nepasiduos kovoje prieš gamtą ir prireikus naujajam keltui bus ieškoma "pavaduotojo". Tačiau specialistai įsitikinę, kad ne vėjas turi reguliuoti uostelio laivybą, reikia gilinti įplaukos kanalą.
Prireikė reguliaraus reiso
Dreverna jau džiaugiasi, kad nuo šiol sulauks daugiau turistų, mat juos čia turėtų vilioti galimybė keleiviniu keltu pasiekti Juodkrantę ir grįžti atgal.
Vandens kelias iš Drevernos egzistavo jau ir anksčiau. Žmonės buvo plukdomi į Juodkrantę, Nidą, tačiau šie reisai nebuvo reguliarūs.
Todėl, anot Klaipėdos rajono turizmo informacijos centro direktorės Daivos Buivydienės, reguliaraus reiso poreikis įvardytas jau prieš kurį laiką.
"Prieš keletą metų rajono savivaldybė kalbino vietos laivininkus, kad jie užsiimtų tokios paslaugos teikimu ir kad žmonės iš Drevernos į Juodkrantę būtų keliami tiesioginiais reisais", – teigė D.Buivydienė.
Pabūgo nuostolių
Tačiau tuomet verslininkai nesusidomėjo Klaipėdos rajono valdininkų raginimais, mat pabūgo, kad reguliarus reisas nesulauks didelio populiarumo ir laivas plaukios tuščias.
"Tada savivaldybė sugalvojo, kad vis dėlto vienus metus reikėtų pabandyti dotuoti tą plaukimą, ir skyrė 15 tūkst. eurų", – pasakojo centro direktorė.
Pašnekovės teigimu, įgyvendinus visas reikalingas procedūras, pavyko rasti nedidelės grimzlės laivą, kuris gali plukdyti netgi daugiau keleivių, nei tikėtasi skelbiant konkursą.
Planuota rasti laivą, kuris pajėgtų plukdyti ne mažiau kaip 30 keleivių bei gabentų dviračius.
Keltas "Gilija", kuris oficialiai tarp Drevernos ir Juodkrantės turėjo pradėti kursuoti nuo praėjusio šeštadienio, gali plukdyti pusšimtį žmonių ir kiek daugiau nei dešimtį dviračių.
Kelionė naujuoju keltu į vieną pusę suaugusiam žmogui kainuoja 3 eurus, vaikai iki 7 metų keliami nemokamai, vaikai nuo 7 iki 12 metų, senjorai, neįgalieji bei studentai turi atseikėti 1,5 euro.
Birželio ir rugpjūčio mėnesiais keltas turėtų plaukioti penktadieniais, šeštadieniais, sekmadieniais ir švenčių dienomis. Liepą – dar ir ketvirtadieniais.
Teks padirbėti
Pašnekovės teigimu, nedidelio keleivių susidomėjimo rizika išlieka ir savivaldybei dotuojant naująjį reguliarų maršrutą, tačiau tikimasi, kad Klaipėdos rajono turizmo informacijos centro pastangos populiarinti šį maršrutą nenueis perniek.
"Turime padirbėti ir mes – Turizmo informacijos centras, kaip geriau viešinti, paskelbti, pritraukti čia turistų srautus", – pripažino D.Buivydienė.
Prieš startuojant naujajam maršrutui informacija apie tai, ką galima veikti tiek viename, tiek kitame krante, skelbta socialiniuose tinkluose, o šiuo metu baigiami gaminti ir informaciniai stendai, kuriuose bus pateikiama informacija abiejuose maršruto krantuose.
Taip pat rengiamas žiedinis maršrutas, kuris keliautojams dviračiais siūlys iš Drevernos naujuoju keltu persikelti į Juodkrantę, iš jos minti į Nidą, po viešnagės ten laivu keltis į Mingę, kur pasigrožėjus šiuo kraštu keliauti į Ventės ragą ir iš ten per Kintus bei Priekulę grįžti į Dreverną.
Sutrukdė vėjas
Į pirmąjį reisą keltas "Gilija" turėjo būti išlydėtas praėjusį šeštadienį vykusios šventės metu.
Tačiau pirmajam oficialiam kelto reisui kelią užkirto nepalankus vėjas, dėl kurio Drevernos uoste sumažėjo vandens lygis.
"Gilija" negalėjo išplaukti. Pabandė jau išvakarėse, tačiau buvo labai vėjuota ir pradėjo smarkiai kristi vandens lygis. Pasirodo, kad kai pasisuka tas, kaip mes dabar vadiname, negeras vėjas, jis išpučia vandenį iš žiočių ir tada smarkiai krinta lygis", – aiškino direktorė.
Paprastai uostelio įplaukos kanalo gylis siekia apie 1,2 m ir esant tokiam gyliui "Gilija" plauks be trukdžių. Reiso atidarymo dieną vanduo buvo nuslūgęs, anot D.Buivydienės, apie 18 cm.
Pagelbėjo "Pašvaistė"
Į pirmąjį oficialų reisą neišplaukus "Gilijai", šventės dalyviai buvo plukdomi kitu mažesniu laiveliu – "Pašvaistė".
Šis laivas keleivius į Juodkrantę plukdė ir sekmadienį suplanuotų rytinio bei vakarinio "Gilijos" reisų metu.
Pašnekovės teigimu, tokia alternatyva bus taikoma ir kitais kartais, kai uostelyje dėl sustiprėjusio vėjo ir vėl nuslūgs vanduo.
"Mūsų keleiviai niekada neliks ant kranto. Visada nuplukdysime į Juodkrantę ir užtikrinsime tiesioginį persikėlimą iš Drevernos į Juodkrantę, taip pat grįžimą atgal", – patikino pašnekovė.
Rūpinsis verslininkai
Pašnekovės teigimu, "Giliją" pavaduosiančio laivo problema turės rūpintis būtent šio kelto šeimininkai, mat jie yra įpareigoti užtikrinti reguliarius reisus.
"Manau, jie dar patys žiūrės, kaip patobulinti tą įplaukos kanalą, nes yra patys suinteresuoti", – prognozavo direktorė.
Vis dėlto pripažįstama, kad ateityje vis dar bus tokių dienų, kai vėjas iš uosto išpūs vandenį ir "Gilijos" darbą atlikti teks jos "pavaduotojui".
Sprendimas – paprastas
Nors turizmo sektoriaus atstovai kol kas ir nestokoja ryžto bandymams žaisti su vėju, keisiančiu vandens lygį, tačiau specialistai bemat įvardija realų situacijos sprendimo variantą.
"Reikia iškasti, išvalyti ir suformuoti normalų įplaukimo į šį uostelį kanalą – farvaterį. Tada viskas bus gerai, laivai galės plaukti", – patikino šios srities mokslininkas ir Klaipėdos universiteto Infrastruktūros ir plėtros prorektorius daktaras Saulius Gulbinskas.
Pašnekovas pastebėjo, kad prieš atliekant šiuos darbus dar tektų atsakyti į klausimus dėl kanalo krypties, pločio, ilgio, kurioje vietoje jis turėtų būti.
"Žinoma, nėra taip visai paprasta, kad ateisi ir bet kur iškasi. Reikia pasižiūrėti dugno ypatumus, morfologiją, kokios tėkmės vyrauja ir kuriose vietose", – pastebėjo mokslininkas.
Vis dėlto S.Gulbinskas patikino, kad Drevernos uostelio situacija tikrai nėra tokia beviltiška, kaip Šventojoje.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Seimui pasiūlyta atsisakyti reikalavimo tvirtinti paramos sutartį pas notarą
Seimas imasi svarstyti Civilinio kodekso (CK) pataisas, siūlančias supaprastinti paramos nevyriausybininkams teikimo procedūrą. ...
-
Dėl snygio elektros tiekimas neatnaujintas dar 13 tūkst. vartotojų1
Dalyje Lietuvos naktį iš pirmadienio į antradienį iškritus šlapiam sniegui, elektros dar neturi 13 tūkst. vartotojų, praneša „Energijos skirstymo operatorius“ (ESO). ...
-
Seimas leido atverti dar daugiau įmonių svarbių duomenų
Seimas pagerino duomenų prieinamumą ir platesnį jų naudojimą – tikimasi, kad tai padės kurti naujas ir plėtoti esamas elektronines viešąsias paslaugas ir produktus, paskatins spartesnę verslo plėtrą. ...
-
Ugniagesiai per parą pašalino 120 nuvirtusių medžių, iškrito rekordinis kiekis kritulių1
Ugniagesiai gelbėtojai per parą vyko šalinti 120 nuo stipraus vėjo ir sniego virtusių medžių, iššūkių kėlė ir pastarosiomis dienomis iškritęs neįprastai gausus šiuo metų laiku sniegas. ...
-
Sodybos kieme – it fronto linijoje: šoviniai skrieja ir į namą, ir į daržą6
Panevėžio rajone – tarsi ant fronto linijos stovinčios sodybos istorija. Savininkas tikino, kad jau dvejus metus jo kiemą iš nuomojamos šaudyklos apšaudo ten besilankantys žmonės. Šaudyklos savininkas netiki, nors jam ro...
-
Ugdymo įstaigose – pažeidimai dėl maitinimo: „sustresavo“ moterys3
Valstybinė maisto ir veterinarijos tarnyba (VMVT) kasmet tikrina ugdymo įstaigų valgyklas. Deja, pažeidimai dažnai kartojasi, o kartais specialistai randa ir itin grubių. Štai vienos Šiaulių progimnazijos vadovui teko aiškintis dėl...
-
Apie į Lietuvą grįžusią žiemą: tiek sniego balandį – daug4
Lietuvos hidrometeorologijos tarnyba skelbia, kad per praėjusias 24 val. snaigės krito visoje šalyje, tačiau ženklesnis sniego kiekis ant žemės paviršiaus susikaupė tik šiauriniuose rajonuose. ...
-
Apie sugrįžusią žiemą – iš kelininkų lūpų: nieko labai ypatingo neįvyko2
Įpusėjus pavasariui – sugrįžo žiema. Nuo pat ankstyvo ryto vakar visoje Lietuvoje kelininkai skubėjo valyti kelių ir barstyti druskos, kurios jau iki pietų buvo išbarstyta apie 22 t. Tačiau net ir didelės kelininkų pastangos negali užt...
-
Seimas leido į pratybas „Baltijos operacija“ atvykti iki 10 tūkst. kitų valstybių karių3
Seimas antradienį specialiu nutarimu leido atvykti iki 10 tūkst. kitų valstybių karių į birželį vyksiančias tarptautines pratybas „Baltijos operacija 2024“. ...
-
PAGD: griežtinamos atliekų pavojingų ir nepavojingų atliekų tvarkymo ir laikymo taisyklės
Atsižvelgus į pastaruoju metu atliekų tvarkymo vietose kilusius gaisrus, Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamentas (PAGD) griežtina pavojingų ir nepavojingų atliekų tvarkymo ir laikymo taisyklės. ...