- Vidmantas Matutis
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Šventosios uoste galima įžvelgti keturių šalies ministerijų veiklos interesą, tačiau nė viena neplanuoja lėšų jam atstatyti. Susisiekimo ir Finansų ministerijos pirštu baksnoja į Žemės ūkio, Aplinkos ir Ūkio misterijas, o pastarosios – į Susisiekimo ministeriją.
Prieglaudos uosto nebereikia
Iki šiol Šventosios uosto atstatymu rūpinosi Susisiekimo ministerija. Ji netgi jau buvo numačiusi skirti ES paramos dalį. Laiku neparuošus uosto dokumentų, pinigai dar ministru esant Eligijui Masiuliui, buvo atiduoti Lietuvos keliams tvarkyti.
Svarbiu šios ministerijos argumentu dėl Šventosios uosto atstatymo būdavo tai, kad jis reikalingas kaip prieglaudos uostas priimti pro šalį plaukiančius mažus laivus. Teigta, jog ES egzistuoja nuostata, kad mažųjų laivų prieglaudos uostai Baltijos pajūryje būtų išdėstyti tam tikru atstumu. Šventosios uostas būdavo įvardintas kaip tarpinis tarp Klaipėdos ir Liepojos.
Dabar, kai Europos Komisija neleido finansuoti iš ES lėšų Šventosios uosto atstatymo projekto, nes jis nėra susietas su krovinių judėjimu, Susisiekimo ministerija pažymi, kad minėtas argumentas yra tik rekomendacija.
„Vandens transporto skyriaus specialistai informavo, kad europinio reglamento apie uostų išdėstymo tam tikrais intervalais dėl saugumo nėra. Ne mažesnis nei 50 jūrmylių (apie 92 km) atstumas tarp uostų nebuvo apibrėžtas jokiu oficialiu įpareigojančiu dokumentu. Tai yra tik ES rekomendacija“, - aiškino susisiekimo ministerijos komunikacijos ir protokolo skyriaus vedėja Rūta Dirsienė.
Susisiekimo ministerija informavo, kad Šventosios uoste suprojektuotų objektų atstatomų darbų vertė yra 70,5 mln. eurų.
Negavusi Europos Komisijos leidimo naudoti ES lėšas tam uostui atstatyti, Susisiekimo ministerija nurodo, kad „Šventosios uostas būtų naudojamas kaip priekrantės žvejybos uostas, todėl įgyvendintas projektas kurtų pridėtinę vertę turizmo, žvejybos ir aplinkosaugos srityse ir galėtų pretenduoti į finansavimą Europos paramos fondų, skirtų turizmo, aplinkosaugos ir žuvininkystės sektorių plėtrai“.
Žvejams reikia uosto
Daugiausiai ir tiesioginio intereso Šventosios uoste dėl žvejybos turėtų Žemės ūkio ministerija. Bet ji nerodo noro atstatyti šį uostą.
„Rašėme laišką Žemės ūkio ministerijai dėl pinigų Šventosios uostui, gavome neigiamą atsakymą“, - apgailestavo A.Vaitkus.
Žvejai tikina, kad uostas Šventojoje būtų reikalingas. Dabar jau net 7 Lietuvos žvejybos bendrovės savo laivus laiko Latvijos Liepojos uoste.
„Šventosios uostas žvejams yra labai reikalingas. Pastačius jį žvejų bendrovės sugrįžtų į Lietuvą. Juo naudotųsi ir Latvijos žvejai“, - svarstė žvejybos bendrovės vadovas Arvydas Žiogas. Laikyti laivus Klaipėdoje Lietuvos žvejai nenori. Jis nepatogus - ilgas jo plaukimas į žvejų uostą, o ir žvejybos rajonai nuo Klaipėdos toliau nei nuo Šventosios.
Žemės ūkio ministrė Virginija Baltraitienė į paklausimą atsakė, kad „vadovaujantis ES reglamentais, parama negali būti teikiama naujų uostų, naujų iškrovimo vietų arba naujų aukcionams skirtų patalpų statybai“.
Ministrė tikino, kad „paramos žvejų infrastruktūros gerinimui ir plėtrai Šventosios uosto teritorijoje atveju iniciatyvos labiausiai tikėtina sulaukti iš pačių žvejų ir juos vienijančios asociacijos, Palangos miesto savivaldybės ar Šventosios uosto direkcijos, kaip savarankiškai veikiančios valstybės įmonės“.
V.Baltraitienė pastebėjo, kad Šventosios uosto paskirtis yra aptarnauti žvejybos, pramoginius, mažuosius ir sportinius laivus, nedidelius jūrų kruizinius ir keleivinius laivus, valstybės sienos apsaugos tarnybos, specializuotus gelbėjimo, išsiliejusios naftos surinkimo, priešgaisrinės ir jūros aplinkos apsaugos, laivybos ir žvejybos kontrolės, kitų valstybės institucijų laivus, atlikti pirminį žuvų apdorojimą, plėtoti prekybą. Todėl jai turėtų vadovauti savarankiška Uosto direkcija, kuri nebūtų susieta su Klaipėdos uostu. Bet ji turėtų priklausyti Susisiekimo ministerijai, kuri „rūpintųsi visos reikalingos infrastruktūros Šventosios valstybinio jūrų uoste atkūrimu, pasinaudojant atskirų ES fondų parama, taip sukuriant visapusišką infrastruktūrą, užtikrinančią tiek žvejų, tiek ir kitų sričių atstovų interesus“.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Lojalumo pokyčiai darbo rinkoje: į jaunų žmonių išėjimą reikia žiūrėti pozityviai2
Darbo rinkoje keičiasi ne tik tendencijos, bet ir vertybės. Viena iš jų – lojalumas. Apie tai, ar dabartinei darbuotojų kartai lojalumas išlieka vertybe, LNK reportaže pasakojo gydytojas psichoterapeutas Dainius Jakučionis. ...
-
Vyriausybė pritarė siūlymui būtiniausių bankų paslaugų krepšelio kainą susieti su MMA3
Vyriausybė trečiadienį pritarė Finansų ministerijos ir Lietuvos banko (LB) siūlymui būtiniausių bankų paslaugų krepšelio gyventojams ir smulkiam verslui kainą susieti su minimalia mėnesio alga (MMA), ją perskaičiuojant kas trejus metus. ...
-
Liberalai „laisviečius“ kaltina įžūlumu, tarsis dėl savo siūlymo gynybos finansavimui6
Vienas valdančiųjų liberalų lyderių Eugenijus Gentvilas trečiadienį įžūliu pavadino koalicijos partnerių „laisviečių“ siūlymą dėl būdų padidinti gynybos finansavimą, bandys formuluoti savo iniciatyvą. ...
-
Pieno supirkimo kaina Lietuvoje per metus augo dešimtadaliu2
Vidutinė natūralaus pieno supirkimo kaina kovą siekė 42,31 cento už kilogramą ir buvo 10,8 proc. didesnė nei pernai tuo pat metu. Lyginant su vasariu, supirkimo kaina kilo 0,3 proc. ...
-
Lietuvos bankas: Lietuvos auksas pernai pabrango 9 proc.2
Lietuvos aukso atsargų rinkos vertė, nepaisant susilpnėjusio JAV dolerio euro atžvilgiu, pernai išaugo 9 proc. iki 355 mln. eurų, sako Lietuvos banko (LB) atstovas. ...
-
„Laisviečiai“ gynybą finansuoti siūlo iš savivaldybių GPM, akcizų, didesnio pelno mokesčio6
Laisvės partija trečiadienį paskelbė, kad surinkti reikiamas papildomas lėšas krašto apsaugai siūlo perskirstant savivaldybėms šiuo metu tenkančią gyventojų pajamų mokesčio (GPM) dalį, didinant akcizus ir vienu procentiniu pun...
-
„Investuok Lietuvoje“: Lietuvos konkurencingumas patiria iššūkių, yra mažesnis nei regione
Lietuvos ekonomikos konkurencingumas patiria iššūkių bei mažėja regione, teigia užsienio investicijų skatinimo agentūra „Investuok Lietuvoje“. ...
-
I. Žilienė: elektros tinklų sujungimas kainuos apie 270 mln. eurų, įtaka tarifui bus maža2
Šiaurės vakarų ir rytų elektros perdavimo tinklų sujungimo projekto, kurį siekiama pripažinti ypatingos valstybinės svarbos, įgyvendinimas kainuos apie 270 mln. eurų, sako energetikos viceministrė Inga Žilienė. ...
-
Politikams svarstant apie gynybos pramonės plėtrą, institucijos sutarė gilinti ryšius1
Politikams svarstant būdus stiprinti vietinę pramonę, kelios valstybės institucijos trečiadienį sutarė gilinti ryšius, kad padėtų įmonėms kurti inovacijas gynybos srityje. ...
-
2022 metais vadovai uždirbo 58 proc. daugiau nei šalies vidurkis4
2022 metais vidutiniškai daugiausia uždirbo įvairaus lygio vadovai – 2,9 tūkst. eurų neatskaičius mokesčių, arba 58 proc. daugiau nei 1,83 tūkst. eurų siekęs šalies vidurkis, skelbia Valstybės duomenų agentūra. ...