- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Per mėnesį visame pasaulyje apie pusę milijono skrydžių vėluoja arba yra atšaukiami, tad, turbūt, kiekvienam keliaujančiam žmogui pažįstamas nusivylimo jausmas sužinojus, kad suplanuotas skrydis atidėtas.
Gerai žinoma reguliariųjų skrydžių bendrovė „Lufthansa“ balandžio mėnesį laiku įvykdė 86,9 proc. skrydžių, „EasyJet“ – 77,1 proc., „LOT“ – 85,3 proc., „Brussels Airlines“ – 65,4 proc., „SAS“ – 87,9 proc. savo skrydžių.
Pasak „Small Planet Airlines“ specialistų, skrydžių atidėjimą gali lemti pačios įvairiausios priežastys – nuo transporto kamščiuose įstrigusios lėktuvo įgulos, techninių gedimų ar įtarimų apie juos iki prastų oro sąlygų ar net oro kamščių. Kiekvienas atvejis – individualus, tad oro uostuose įstrigę keleiviai dažniausiai net nenutuokia, koks darbas verda, bandant kuo greičiau išspręsti netikėtai kilusias problemas.
Oro uostuose kamščiai taip pat susidaro
Bene geriausiai visiems pažįstama bėda, dėl kurios stringa oro uostų ir avialinijų veikla – prastas oras. Galbūt sunku įsivaizduoti, tačiau pasaulyje bet kuriuo metu vyksta apie keletą tūkstančių audrų. Stiprus sniegas, tirštas rūkas, vėjas – visa tai gali lemti ne tik ilgus skrydžių vėlavimus, bet ir atšaukimus.
Nors dėl prastų oro sąlygų keleiviams oro uostuose kartais tenka praleisti ne vieną valandą, dauguma skrydžių vėlavimų vis dėlto būna trumpalaikiai ir didesnių rūpesčių nesukelia. Pasak „Small Planet Airlines“ antžeminio aptarnavimo departamento vadovo Ugniaus Valiaugos, trumpalaikius vėlavimus dažniausiai sukelia trikdžiai oro uostuose, tarptautinės oro kontrolės sutrikimai ar tiesiog skrydžių piko metas.
„Įsivaizduokite, kad pervažiavimą per sankryžą automobiliu jums kaskart tenka derinti su dispečeriu. Skrydžių, ypač vasarą, vyksta labai daug, tad spūstys oro uostuose yra taip pat normalu, kaip ir automobilių kamščiai. Pavyzdžiui, „Small Planet Airlines“ skraido į Londono Gatwicko oro uostą, kuris yra labiausiai apkrautas vieno tako oro uostas pasaulyje. Čia per valandą įvyksta iki 55 skrydžių“, – pasakoja U. Valiauga.
Svarbiausia – saugumas
Kiekvieno naktinio sustojimo metu lėktuvą tikrina inžinieriai, siekiantys įsitikinti, kad nėra gedimų, galinčių neigimai paveikti skrydžio saugą. Prieš skrydį orlaivį taip pat tikrina pilotas. Net ir menkiausias įbrėžimas, pastebėtas techninės orlaivio priežiūros metu – pakankama priežastis sunerimti ir skrydį atidėti.
„Net smulkus įlenkimas dažų sluoksnyje ant orlaivio korpuso privalo būti išmatuotas, įvertintas ir pažymėtas orlaivio žurnale pagal gamintojo išleistus techninės priežiūros standartus. Jei pastebime, kad prie avarinio išėjimo sėdėjęs keleivis sulaužė savo staliuką, jį privalo nuimti inžinierius, kitu atveju išskristi negalime, kadangi avarinėje situacijoje tai keltų grėsmę saugumui“, – keleivių akims nematomas situacijas vardija Tomas Gabriūnas, „Small Planet Airlines“ Tinkamumo skraidyti užtikrinimo (CAMO) koordinatorius.
Pasak jo, sulūžęs staliukas – tik viena iš daugelio smulkių detalių, kurias privalo pastebėti ir kuo greičiau ištaisyti orlaivio techninės priežiūros specialistai.
„Kai kurie reikalavimai keleiviams gali būti sunkiai suprantami ir netgi kelti pyktį. Pavyzdžiui, sulaužyta peleninė lėktuvo tualete privalo būti pakeista, nors rūkyti orlaiviuose griežtai draudžiama. Iš pažiūros tai gali atrodyti neracionalu, tačiau viskas daroma tik tam, kad būtų užtikrintas maksimalus skrydžio saugumas. Mūsų bendrovėje saugumas – pagrindinis veiklos prioritetas“, – pabrėžia T. Gabriūnas.
Vėluojančio skrydžio laukiantiems keleiviams dažnai kyla klausimas, kodėl orlaivio gedimų technikai nepastebėjo ir netaisė iš anksto. T. Gabriūno teigimu, naktiniai lėktuvo sustojimai kartais būna labai trumpi dėl įtempto tvarkaraščio, o gedimo priežastys – ne tokios akivaizdžios, kaip norėtųsi. Lėktuvas – itin sudėtingas ir kompleksiškas mechanizmas, tad rasti tikrąją gedimo priežastį, ją įvertinti ir pašalinti kartais užtrunka ne vieną valandą ir net ne vieną dieną.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
K. Budrys: L. Volkovo užpuolimas ragina peržiūrėti Lietuvos veiksmus padedant disidentams3
Sulig Rusijos opozicionieriaus Leonido Volkovo užpuolimu Vilniuje „peržengta tam tikra riba“, o tai ragina Lietuvą peržiūrėti institucijų veiksmus padedant disidentams, sako prezidento vyriausiasis patarėjas nacionalinio saugumo klausimais ...
-
Šaulių sąjungai už 3,5 mln. eurų perkami vokiški automatai3
Gynybos resursų agentūra Lietuvos šaulių sąjungai (LŠS) už 3,5 mln. eurų perka vokiškus automatinius šautuvus G-36, pirmadienį pranešė Krašto apsaugos ministerija (KAM). ...
-
Politologas: V. Putinas Vilniuje liko antras, bet ir šis rezultatas suklastotas7
Oficialūs rinkimų rezultatai rodo, kad dar vieną kadenciją Rusijos prezidento poste užsitikrinęs Vladimiras Putinas tarp balsavusiųjų Lietuvoje Rusijos piliečių liko antras, tačiau politologas sako, jog net ir tokie duomenys yra suklastoti. ...
-
Lietuvoje vyksta pratybos simuliuojant avariją Astravo atominėje
Nuo ryto Lietuvoje vyksta pratybos simuliuojant avariją Astravo atominėje, kuri yra vos už 50 kilometrų nuo Vilniaus. Tikrinama ir gyventojų perspėjimo sistema, taip pat bandoma, kaip vyktų gyventojų išvežimas iš grėsmingų zonų gele...
-
Eismo sąlygas naktį sunkins plikledis, rūkas
Eismo sąlygas antradienio naktį sunkins plikledis, rūkas, įspėja kelininkai. ...
-
Lietuvos šaulių sąjungai perkama vokiškų automatų už 3,5 mln. eurų3
Gynybos resursų agentūra Lietuvos šaulių sąjungai (LŠS) už 3,5 mln. eurų perka naujų automatinių šautuvų G-36, pranešė Krašto apsaugos ministerija (KAM). ...
-
Panevėžyje įteikti G. Petkevičaitės-Bitės atminimo medaliai „Tarnaukite Lietuvai“
Panevėžio kultūros centre pirmadienį iškilmingai įteikti Gabrielės Petkevičaitės-Bitės atminimo medaliai „Tarnaukite Lietuvai“. ...
-
Karklės gyventojai trūko kantrybė: svarstau grąžinti lauko tualetą, kad visi eitų ir riestų nosis5
Pajūrio regioniniame parke, esančioje Karklėje, kai kas iki šiol neturi tualeto. Viena vietos gyventoja už savo pinigus su kaimynais nusitiesė centralizuotus tinklus, tačiau įsirengti nuotekų įvado negali. Parko vadovai neduoda sutikimo siurbli...
-
Vilniuje atidaryti grupinio gyvenimo namai1
Pirmadienį Vilniuje atidaryti nevyriausybinės organizacijos – Lietuvos sutrikusio intelekto žmonių globos bendrijos „Viltis“ – įsteigti grupinio gyvenimo namai, pranešė Socialinės apsaugos ir darbo ministerija (SADM). ...
-
Lietuvos ir Vokietijos kariai treniruojasi tarptautinėse pratybose „Didysis erelis 24“3
Generolo Silvestro Žukausko poligone, Pabradėje, vyksta tarptautinės karinės pratybos „Didysis erelis-24“ („Grand Eagle-24“), kuriose dalyvauja brigados „Žemaitija“ ir Vokietijos Padidinto budrumo brigados kariai. ...