- Marius Eidukonis
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Prieš keletą dienų į Lietuvą užklydusi rimta žiema privertė visus vairuotojus prisiminti automobilio valdymo įgūdžius žiemą, nes dėl gausaus snygio kelininkai nespėjo valyti kelių.
Keli komponentai
Vos tik keliuose susidarius sudėtingesnėms eismo sąlygoms visi vairuotojai ir eismo situacijos vertintojai susiskirsto į dvi stovyklas – vieni kaltina kelininkus, kad šie nesugeba tinkamai nuvalyti kelių ir dėl to visiems tenka daugiau laiko sugaišti spūstyse arba dažniau išvysti kolegas vairuotojus pildant eismo įvykių deklaracijas, kiti, priešingai, tikina, kad vairuotojai turi būti pasirengę valdyti automobilį esant bet kokioms eismo sąlygoms.
Garsus lenktynininkas ir automobilių sporto treneris Audrius Gelžinis įsitikinęs, kad ir kokios eismo sąlygos būtų, atsakomybę kelyje turi prisiimti vairuotojas. "Kelininkai negali tiksliai nuspėti orų – žinoti, kada snigs, lis ar šals. Aš pateiksiu kitokį pavyzdį: jeigu vairuotojas automobilio nesuvaldė posūkyje, kas kaltas – posūkis ar vairuotojas?" – svarstė A.Gelžinis.
Jis teigė atkreipęs dėmesį, kad, esant sudėtingoms eismo sąlygoms, vieni nepajaučia, kad slidu, kiti pervertina savo ir automobilio galimybes, o treti važiuoja itin išsigandę.
"Jeigu žmogus automobilio valdymui ekstremalesnėmis sąlygomis neskiria daugiau dėmesio, nesitreniruoja papildomai, jis važiuoja labai atsargiai. Nepaisant to, kad tokie atsarguoliai stabdo eismą mieste, aš juos pateisinu, nes jie bando saugiai dalyvauti eisme ir nesukelti papildomų rūpesčių nei sau, nei kitiems", – pastebėjo profesionalas.
Automobilių sporto treneris Jonas Dereškevičius atkreipė dėmesį, kad tokiomis eismo sąlygomis, kokios buvo savaitės pradžioje, iškart galima pamatyti ir įvertinti, kokie Lietuvos vairuotojų vairavimo įgūdžiai.
"Jeigu vairuotojas, išvažiavęs į gatvę, nepasitiki savimi, tuomet jį viskas erzina. Jis priekaištauja kelininkams, keikia orą, pyksta ant kitų vairuotojų, tačiau iš tiesų visa tai yra įgūdžių stokos padarinys", – įsitikinęs "Kauno dienos" pašnekovas. Kartu jis atkreipė dėmesį, kad net ir pats puikiausias vairavimo meistras gali tapti visišku nuliu, jeigu jo automobilis yra nepritaikytas važiuoti esant tokioms sąlygoms.
Svarbiausias dalykas žiemą – tinkamos padangos. "Kol šalies ekonominė situacija tokia, kad negalima užtikrinti, jog gatvės ir keliai bet kokiomis oro sąlygomis būtų lengvai išvažiuojami, vairuotojai neturėtų taupyti rinkdamiesi padangas", – įsitikinęs J.Dereškevičius. Jis pasakojo vis dar nesuprantantis tų žmonių, kurie mano, kad yra visiems metų laikams tinkamos padangos. "Kiekvienas vairuotojas turėtų rūpintis maksimaliu saugumu kelyje. Kai automobilis bus su geromis padangomis, reikės mažiau tobulų automobilio valdymo įgūdžių, nes pats automobilis tiksliau reaguos į mano nurodymus", – tvirtina pašnekovas.
Atgaivinti įgūdžius
A.Gelžinis ir J.Dereškevičius vieningai tikino, kad vienas svarbiausų saugios kelionės automobiliu žiemą garantų – tinkamai pasirinktos padangos. A.Gelžinis neslėpė, kad eidamas automobilių stovėjimo aikštele atkreipia dėmesį, kokios automobilių padangos. "Galiu drąsiai teigti, kad kuo senesnis automobilis, tuo prastesnės jo padangos ir, matyt, natūralu, kad geros padangos gali sudaryti apie penktadalį kai kurių automobilių vertės", – pastebėjo pašnekovas.
J.Dereškevičius tikino, kad šiandien daugelis vairuotojų labai pasitiki elektroninėmis saugumo sistemomis, sumontuotomis automobiliuose. Pasak jo, tokios sistemos kaip stabdžių antiblokavimo sistema, stabilumo, traukos kontrolė tikrai pagelbėja esant sudėtingoms situacijoms, tačiau vairuotojai yra klaidingai įsitikinę, kad jos reikalingos važiuojant tik dideliu greičiu. Tokios eismo sąlygos, kokios buvo sekmadienį ir pirmadienį, pasak J.Dereškevičiaus, jau gali lemti, kad automobilis priartės prie savo galimybių ribos. "Sukibimas su kelio danga buvo itin prastas, tad net ir vienas neteisingas manevras galėjo išprovokuoti situaciją, kai automobilis važiuoja neprognozuojamai", – sakė automobilių sporto treneris.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
L. Kasčiūnas: keičiant gynybos prioritetus, įmanoma sukurti tankų batalioną iki 2035 m.
Krašto apsaugos ministras Laurynas Kasčiūnas sako, jog skyrus daugiau dėmesio oro gynybos sistemų įsigijimui, būtų galima sukurti planuojamą tankų batalioną iki 2035-ųjų metų. Nors steigiant šį pajėgumą etapais įsigijimai gali i&...
-
„Laisviečiai“ gynybą finansuoti siūlo iš savivaldybių GPM, akcizų, didesnio pelno mokesčio
Laisvės partija trečiadienį paskelbė, kad surinkti reikiamas papildomas lėšas krašto apsaugai siūlo perskirstant savivaldybėms šiuo metu tenkančią gyventojų pajamų mokesčio (GPM) dalį, didinant akcizus ir vienu procentiniu pun...
-
Gaisras Viršuliškių daugiabutyje: ką paaukojo nukentėjusiems?
Sausio 2 d. Vilniuje, Viršuliškėse, sprogus daugiabučiui, Lietuvos Raudonasis Kryžius (LRK), reaguodamas į situaciją, kad žmonės neteko namų, daiktų, o viena šeima – vaiko, suskubo pakviesti visuomenę prisidėti prie paramo...
-
L. Kasčiūnas: karinio patarimo dėl vikšrinių kovos mašinų tikimasi per maždaug mėnesį
Svarstant, kokias kovos mašinas Lietuvai pirkti – ratines ar vikšrines – krašto apsaugos ministras Laurynas Kasčiūnas sako, kad karinio patarimo tikimasi sulaukti maždaug per mėnesį. ...
-
Valstybinės kalbos įstatymo pataisos: įpareigos aptarnauti klientus lietuvių kalba1
Lietuvoje didėjant iš užsienio atvykusių darbuotojų skaičiui, siūloma įpareigoti tiesiogiai su klientais dirbančius paslaugų teikėjus ir prekių pardavėjus aptarnauti juos valstybine lietuvių kalba. ...
-
Bandomasis laikotarpis darbe: kokiu atveju jis gali būti pratęstas?1
Darbo inspektoriai sulaukia vis daugiau skundų dėl bandomojo termino darbe. Aiškėja, kad jį darbdaviai neretai kėsinasi pratęsti ilgiau nei tris mėnesius, nori nemokėti atlyginimo ar kitaip išnaudoja kėdę besimatuojantį kolegą. ...
-
Politikams svarstant apie gynybos pramonės plėtrą, institucijos sutarė gilinti ryšius1
Politikams svarstant būdus stiprinti vietinę pramonę, kelios valstybės institucijos trečiadienį sutarė gilinti ryšius, kad padėtų įmonėms kurti inovacijas gynybos srityje. ...
-
Intriga darže – kažkas užkasinėja margučius?2
Viena sodininkė sunerimo, kai kelerius metus iš eilės savo darže panašiu metu pradėjo rasti po užkastą velykinį kiaušinį. Margučius kažkas vis užkasa skirtingose sklypo vietose. Daržininkė klausė – gal kas nors jai link...
-
Domuko sėkmės istorija: po šešių valandų operacijos smegenų auglys visiškai pašalintas5
Praėjusių metų pabaigoje paramos ir labdaros fondas „Mamų unija“ kreipėsi į visuomenę su labai ypatingu prašymu – šešerių metų vėžiu sergančiam Domukui skubiai reikalinga parama. Sąskaita už suplanuotą smeg...
-
Nesąžiningų vairuotojų madai artėja galas: kokie pakeitimai laukia?15
Seimui palaiminus Rinkliavų įstatymo pakeitimus, akimirksniu bus sučiupti ir tie vairuotojai, kurie neteisėtai naudojasi net ir neįgaliems vairuotojams skiriama kortele, atveriančia galimybę į nemokamą parkavimąsi brangiausiose ar patogiausiose vieto...