„Jaunimo linija“ kalbasi tik su vienu iš 20 skambintojų

Jau 21-erius metus veikiančios „Jaunimo linijos“ savanoriams pavyksta atsiliepti tik į maždaug  5 proc. skambučių. Nevyriausybinės organizacijos plėtros vadovas Paulius Skruibys teigia, kad tokia situacija susidariusi ne tik dėl telefonų linijų trūkumo, bet ir dėl nepakankamo skaičiaus savanorių.

Reikėtų devynių linijų

Pernai į „Jaunimo liniją“ buvo bandyta skambinti 92 228 kartus, tačiau atsiliepti pavyko tik į mažąją dalį skambučių. Emocinė pagalbą teikiančioje organizacijoje kol kas veikia keturios telefono linijos. „Kai kuriuo paros metu įjungtos ne visos. Pavyzdžiui, rytinėmis valandomis būna, kad veikia tik viena linija“, - pasakojo P.Skruibys.

Organizacijos plėtros vadovas tikino, kad norint atsiliepti į kas antrą skambutį jiems reikėtų devynių telefono linijų ir 585 budinčių savanorių. Šiuo metu „Jaunimo linijoje“ savanoriauja 189 jaunuoliai.

Kaip ir daugumai nevyriausybinių organizacijų, „Jaunimo linijos“ efektyviam darbui kelią užkerta lėšų stygius. „Savanorių būtų, jei turėtume pakankamai lėšų juos paruošti. Vieno savanorio paruošimas užtrunka apie pusę metų ir kainuoja 2 137 litus“, - teigė pašnekovas. Iš rėmėjų lėšų gyvuojanti organizacija kol kas per metus surenka apie 300-400 tūkst. litų. Plėtros vadovo įsitikinimu, idealiam funkcionavimui „Jaunimo linijai“ reikėtų apie 800 tūkst. litų.

P.Skruibis pasakojo, kad šiuo metu kaip tik bandoma spręsti telefono linijų problemą. Nuo kitų metų kitame telefono ragelio gale pagalbos teikėjo balsą turėtų išgirsti daugiau jaunimo. „Kaip tik dirbame su Socialinės apsaugos ir darbo ministerija, kuri ir moka už skambučius. Jau kitais metais turėsime daugiau linijų“, - tvirtino P.Skruibis.

„Netikri“ skambučiai

„Jaunimo linijos“ plėtros vadovas teigė, kad svarstomi ir kiti būdai, kaip atsiliepti į daugiau skambučių. „Turime tokių pašnekovų, kurie skambina kas dieną ir net po kelis kartus. Svarstome, ar nevertėtų limituoti skambučių skaičių vienam žmogui“, - idėjomis dalijosi pašnekovas.

Telefono linijų trūkumas – ne vienintelė problema, kodėl pagalbos ieškantis jaunimas negali sulaukti „Jaunimo linijos“ savanorių reakcijos. Nemokamu emocinės pagalbos telefono linijas ypač dažnai užima pajuokauti nusprendę jaunuoliai. „Jaunimo linijos“ specialistai, ruošdami savanorius, moko juos ne tik suteikti emocinę pagalbą, bet ir kaip elgtis su „netikrais“ skambučiais. „Būna, kad savanoriai yra iškeikiami, su jais nepagarbiai kalbama. Tačiau pastebėjome, kad į tokius skambučius ir negalime nekreipti dėmesio. Jei savanoriui pavyksta prakalbinti skambinantįjį, dažnai pasirodo, kad jis turi problemų ir jam taip pat reikia pagalbos. Beto, neretai iš pradžių skambučiai, pasirodantys apgaulingais, vėliau pavirsta ilgesniu kontaktu. Jaunimas kartais į savanorius kreipiasi juokaudami, tiesiog norėdami įsitikinti jų nuoširdumu, profesionalumu, sugebėjimu padėti“, - pasakojo pašnekovas.

„Skype“ išeitis?

„Jaunimo linija“ emocinę pagalbą teikia ne tik telefonu. Į psichologinę aklavietę patekęs jaunimas į savanorius gali kreiptis elektroniniu paštu. 2011 metais nevyriausybinė organizacija sulaukė 1 697 laiškų. „Pastebėjome, kad laiškus rašantys žmonės dažnai juos užbaigia mintimis, kad vien jausmų išliejimas elektroniniame laiške palengvina jų savijautą“, - teigė P.Skruibis.

Informacinių technologijų plėtra nevyriausybinėms organizacijoms padeda mažinti savo kaštus organizuojant komunikaciją tarp savo tikslinės grupės. Ar „Jaunimo linija“ nesvarstė telefono linijų trūkumą kompensuoti nemokamu „Skype“ ar „MSM Messenger“ naudojimu? „Svarstėme ir tokią galimybę. Tačiau manau, kad „Skype“ apribotų galimybę su mumis susisiekti jaunimui iš mažesnių miestų ir kaimelių, kur prie interneto prisijungti galima tik kaimo bibliotekose ar kitos viešose vietose, - mintis dėstė pašnekovas. – Telefono linijų negalime atsisakyti“.

2011 metų statistiniais duomenimis dažniausiai į „Jaunimo liniją“ bandoma prisiskambinti po pietų, kai jaunimas grįžta iš pamokų ar paskaitų. Nakties metu skambučių sumažėja, tačiau jie būna „sunkesni“.  Iš mobiliųjų telefonų skambinama devynis kartus dažniau nei iš vietinio telefono. Šiuo metu „Jaunimo linijoje“ savanoriauja 186 asmenys: Vilniuje – 127, Kaune – 34, Klaipėdoje – 25. Dažniausiai skambučių sulaukiama dėl šių problemų: savižudybės rizika, santykiai su tėvais, kitos lyties atstovais, draugais, partneriais. 62 proc. skambinančiųjų yra moteriškos lyties atstovės.



NAUJAUSI KOMENTARAI

hm

hm portretas
įdomu, ar patikima ta skambučių registracija? o gal yra sudarytos sąlygos prirašymui iš "lempos' ir burbulo pūtomui? Be to vaikai smalsūs, gal bandyti ir linksmindamiesi.
VISI KOMENTARAI 1

Galerijos

Daugiau straipsnių