„Jaunimo linija„ ir „Vaikų linija“ sunkmečiu įtraukė daugiau savanorių

Didžiausios emocinės paramos telefonu tarnybos Lietuvoje - "Jaunimo linija" ir "Vaikų linija", skatinančios ir plėtojančios savanorystės idėjas šalyje, per praėjusius metus, nepaisydamos ekonominio sunkmečio, į savo veiklą įtraukė daugiau savanorių, kurie atsiliepė į didesnį vaikų ir suaugusiųjų pagalbos šauksmą telefonu ir internetu.

"Ačiū jums labai. :) Jūs man padėjot labai... Nežinau, ką daryčiau, jei nebūtų "Vaikų linijos"... Siūlau visiems, kam tik pasidaro liūdna, sunku ar jaučiatės vieniši, pamiršti, PARAŠYKIT čia - pagalba garantuota... Jausitės išklausyti, gausite patarimų ir jausitės laimingesni", - "Vaikų linijos" puslapyje komentarą paliko Sigita.

"Vaikų linija" ir "Jaunimo linija" atsiliepia į 75 proc. (apie 200 tūkst. per metus) visų LTPPTA atsiliepiamų skambučių ir atsako į 93 proc. visų LTPPTA (virš 4 tūkst. per metus) atsakomų laiškų internetu. Šiose tarnybose 2009 metais dirbo 228 savanoriai, kurie per mėnesį vidutiniškai savanoriauja po 20 val. Tai sudaro 4560 savanoriško darbo valandų kas mėnesį arba 54 720 valandų per metus. Jeigu už šį darbą būtų mokamas vidutinis darbo užmokestis, savanorių atliktą darbą būtų galima įvertinti 550 tūkstančių litų.

"Esu "Vaikų linijoje", nes noriu pažinti vaikus, suprasti, kas jiems yra svarbu, kas juos džiugina, o kas skaudina. Savanorystė "Vaikų linijoje" - tai tarsi langas į vaiko pasaulį, ir, kas įdomiausia, šį langą atveria pats vaikas", - teigia "Vaikų linijos" savanorė Viktorija.

Per šiuos metus "Jaunimo linijoje" dirbančių savanorių skaičius išaugo 33 proc., o "Vaikų linijoje" - 32 proc. Dėl to "Vaikų linija" galėjo atsiliepti į 11 proc. daugiau skambučių telefonu bei atsakyti į 13 proc. daugiau laiškų internetu. "Jaunimo linijos" atsilieptų laiškų internetu skaičius išaugo 28 proc.

"Esame įpratę prie kritiško požiūrio į mūsų visuomenę. Tačiau be įvairių problemų yra ir labai gerų ženklų. Krizės metu norinčių savanoriauti emocinės paramos tarnybose nesumažėjo, o padaugėjo. Parama savanorių mokymams, kurią skiria TEO, taip pat nesumažėjo, o padidėjo. Tai suteikia vilties, kad mūsų visuomenė yra pati pajėgi spręsti sunkumus, su kuriais susiduria", - sakė Lietuvos telefoninių psichologinės pagalbos tarnybų asociacijos prezidentas ir "Jaunimo linijos" vadovas Paulius Skruibis.

Nevyriausybinės organizacijos, telefonu ir internetu teikiančios nemokamą emocinę paramą, džiaugiasi, kad su ilgalaike bendrovės TEO finansine parama galėjo ne tik išlaikyti esamos veiklos tęstinumą, bet netgi ir didinti jos mastus. Dėl šalį apėmusios ekonominės krizės itin ženkliai sumažėjo valstybinis finansavimas, todėl verslo parama šiuo metu yra vienas svarbiausių ramsčių, siekiant užtikrinti veiklos tęstinumą ir išlaikyti pasiektus rezultatus.

"Jaunimo linija" 2010 m. viduryje ruošiasi pradėti teikti paramą visą parą. Sėkmingai pasiekus šį tikslą, "Jaunimo linija" taptų pirmąja savanoriška emocinės paramos tarnyba šalyje, veikiančia visą parą. Per ateinančius metus ši tarnyba planuoja parengti apie 50 savanorių, kurie padės kompensuoti darbą baigiančių savanorių išėjimą bei toliau didinti "Jaunimo linijos" savanorių gretas.

"Vaikų linija" 2010 m. planuoja ilginti darbo laiką bei padidinti dirbančių savanorių skaičių. Per ateinančius metus "Vaikų linija" planuoja parengti taip pat apie 50 savanorių Vilniuje ir Kaune. 2010m. Kaune pradės veikti ketvirta "Vaikų linijos" bazė Jaunimo centre, tokiu būdu padaugės galimybių prisiskambinti.

"Vaikų linija" ir "Jaunimo linija" tokias ateities veiklos vystymo gaires gali nusibrėžti dėl ilgalaikės bendrovės TEO finansinės paramos, leidžiančios įtraukti į savanorišką emocinės paramos teikimo veiklą vis daugiau žmonių, taip užtikrinant tarnybų plėtrą ir psichologinės pagalbos mastų augimą.


Šiame straipsnyje: Jaunimo linijasavanoriai

NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių