Išnagrinėjo pokyčius vairuotojams: kas duos vaisių ir ką reikėtų taisyti

Policijos atstovai teigia, kad sugriežtintos nuobaudos už Kelių eismo taisyklių (KET) pažeidimus turės įtakos, jei teismai taikys leidžiamas sankcijas pažeidėjams.

Savo ruožtu LRT.lt kalbinti eismo ekspertai vienas sugriežtintas nuobaudas sveikina, o kitas laiko perteklinėmis. Be to, jų teigimu, vairuotojus reikėtų auklėti ne tik baudomis.

Nuo šių metų sausio 1-osios sugriežtintos nuobaudos už kai kuriuos KET pažeidimus, o neblaiviems vairuotojams gali būti taikoma baudžiamoji atsakomybė. Vis tik tiek parlamentarai, tiek policijos atstovai įstatyme įžvelgia nemažai spragų, kurios nesunkiai leistų išsisukti nuo atsakomybės.

Kodėl 1,5 promilės, o ne viena?

Pirmąją naujųjų metų dieną buvo sulaikyta 16 vairuotojų, kurie buvo apsvaigę daugiau kaip 1,5 promilės. Jie pirmieji savo kailiu galės išbandyti naujuosius Administracinių teisės pažeidimų kodekso pasikeitimus. Pakeitimai numato, kad vairavusiesiems transporto priemones arba tiems, kas mokė praktinio vairavimo, būdami apsvaigę nuo alkoholio, kai kraujyje buvo daugiau nei 1,5 promilės alkoholio, bus taikoma baudžiamoji atsakomybė – bauda arba areštas, arba laisvės atėmimas iki 1 metų.

„BMW vairavimo akademijos“ instruktorius Darius Jonušis sveikina bet kokias iniciatyvas, susijusias su siekiu pažaboti neblaivius vairuotojus, tačiau esą kyla klausimų, ar 1,5 promilės riba yra ne per didelė.

Man, kaip piliečiui, norėtųsi, kad ta griežtoji riba būtų ne 1,5 promilės, o 0,8 ar 1. Tuo metu 1,5 promilės psichologiškai atrodo labai tolima.

„Pasisakau už bet kokias, net ir drastiškas priemones vairuotojams, kurie yra išgėrę. Tik kyla klausimas, kodėl baudžiamoji atsakomybė bus taikoma tiems, kurie įpūtė 1,5 promilės? Man, kaip piliečiui, norėtųsi, kad ta griežtoji riba būtų ne 1,5 promilės, o 0,8 ar 1. Tuo metu 1,5 promilės psichologiškai atrodo labai tolima. Man 1,5 promilės turbūt yra mirtis, nes aš praktiškai negeriu“, – LRT.lt kalbėjo D. Jonušis.

Savo ruožtu Lietuvos kelių policijos tarnybos viršininkas Vytautas Grašys teigia, kad kol kas 1,5 promilės yra tinkama riba ir esą nežinia, ar reikėtų šį skaičių sumažinti. „Reikia pažiūrėti, ar šitie pokyčiai pasieks rezultatą ir ar Lietuvos keliuose sumažės apsvaigusių vairuotojų“, – sakė pareigūnas.

V. Grašys, LRT nuotr.

Jo teigimu, daug kas priklausys ir nuo teismų darbo – ar jie taikys leidžiamas sankcijas, susijusias su laisvės atėmimu. Tuomet, pasak V. Grašio, pokyčiai darytų įtaką.

„Pats net minties neturiu vairuoti apsvaigęs, o tuos, kurie turi tokią mintį, gresiančios nuobaudos turėtų atgrasyti. Galimybė būti patrauktam baudžiamojon atsakomybėn ir gauti realią laisvės atėmimo bausmę. Tikimės, kad tų „gaidelių“, kurie vairuoja transporto priemones neblaivūs, bus mažiau“, – pridūrė V. Grašys.

Kaip teigė pareigūnas, asmuo, vairavęs automobilį su daugiau kaip 1,5 promilės, turės teistumą, o tai esą gali kliudyti ateityje, pavyzdžiui, norint išsiimti ginklą ar kitose srityse.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių