Į kovą su besaikiu alkoholio vartojimu stoja ir barai

  • Teksto dydis:

Lietuvoje kovojant su alkoholio vartojimu nuolat vykdomos ir bandomos įvairios priemonės: keičiamas prekybos alkoholiu laikas, mažinamas prekybos vietų skaičius, vykdomos įvairios švietimo programos. Auklėti barų lankytojus vis dažniau imasi ir patys barmenai, nesutinkantys, kad tokiu atveju galioja tezė „klientas visada teisus“.

Remdamiesi pasauliniais aptarnavimo standartais, barmenai vis dažniau patys skatina klientus pristabdyti, siūlo jiems vandens ar užkandžių, arba net patys iškviečia taksi namo.

Keliasdešimt patyrusių barmenų iš Vilniaus ir Kauno vakar Vilniuje dalijosi savo patirtimi ir patarimais, kaip dirbti su ribą peržengiančiais klientais ir kaip kelti klientų aptarnavimo kultūrą apskritai. Juos suvienijo alkoholio platintojų „Pernod Ricard“ organizuojami mokymai, kurie jau trečius metus rengiami kaip įmonės socialinės atsakomybės programos dalis.

Mokymų sumanytoja ir organizatorė, įmonės socialinės atsakomybės vadovė Julita Bezarienė teigia, kad apie besaikio alkoholio vartojimo problemą reikia kalbėti daug ir garsiai, ir minėti ne tik atsakingą alkoholio vartojimą, bet ir atsakingą jo pateikimą. „Mūsų darbe socialinė atsakomybė yra neatsiejama. Šiandien negalima tiesiog prekiauti alkoholiu, greta nedarant šių papildomų darbų. Sistemingai mokyti apie atsakingą alkoholio pateikimą Lietuvoje pradėjome pirmieji“, - kalbėjo J. Bezarienė.

Specialistė teigė, kad idėja rengti mokymus apie atsakingą alkoholio pateikimą kilo sužinojus, jog Kanadoje šių mokslų pažymėjimas yra būtinas, norint stoti už baro. „Dabar barmenų tikslas nėra tik parduoti kuo daugiau alkoholio – tikslas yra padaryti taip, kad žmogus turėtų visapusiškai gerą patirtį, o jei naktis jam baigsis skaudžiai, gerų prisiminimų apie barą jis neturės“, - taip kintantį mąstymą barų rinkoje aiškino J. Bezarienė.

Tokių žinių reikalingumą patvirtino ir mokymuose dalyvavusių barmenų atsiliepimai bei pasakojimai. „Manau, tokie mokymai reikalingi kiekvienam žmogui, pradedančiam darbą bare – tai būtų puiki pradžia“, - komentavo vilnietė mokymų dalyvė. „Sudėtingų, konfliktinių situacijų mūsų darbe netrūksta, o su jomis tvarkytis tikrai reikia mokėti. Šiandien armenas kuria baro įvaizdį – tai nebėra tik vieta, dabar svarbu tai, kad kiekvienas baras kuria savo auditoriją, o klientai vis dažniau turi savo pažįstamus, mėgstamus barmenus. Taip ugdomi ir pagarbūs santykiai tarp svečio ir barmeno“, - pasakojo mergina.

Vilniaus bare „Trinity“ dirbanti Valdonė pritarė, kad barmenai gali imtis vartojimo kultūros formavimo. „Vis dar nedaug žmonių supranta, kad alkoholio vartojimas gali būti vadinamas „kultūra“, kad jį galima vartoti saikingai. Daug kam alkoholis vis dar reiškia tik didžiulį apsvaigimą“, - kalbėjo barmenė. „Mūsų tikslas yra ne nugirdyti klientą, o padaryti taip, kad jis jaustųsi gerai. Galbūt kartą bare laiku gavęs vandens stiklinę, kitą kartą žmogus pagalvos – puiku, ten manimi pasirūpino, ten bus ramu sugrįžti“, - pritarė tame pačiame bare dirbanti Justė. Puikių dalyvių atsiliepimų sulaukusius mokymus „Pernod Ricard“ ketina tęsti ir kitąmet.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Mano nuomone

Mano nuomone portretas
Su alkoholizmu kovoja, o visą parą veikia lauko reklamos propaguojančios alkoholį Taikos pr. tai tikrai, gal dar ir visur kur yra besikeičiantys JCD reklaminiai stendai!!!
VISI KOMENTARAI 1

Galerijos

Daugiau straipsnių