Bus rekonstruotas oro uostas „lietuviškoje“ Afganistano provincijoje (papildyta)

Jungtinės Amerikos Valstijos skirs kelis milijonus dolerių rekonstruoti Lietuvos prižiūrimos Afganistano Goro provincijos sostinės Čagčarano oro uostą.

Tai vienas svarbiausių šios nuošalios provincijos infrastruktūros objektų, kurį pertvarkius galima tikėtis kur kas geresnio, komfortiškesnio ir spartesnio susisiekimo su kitomis Afganistano dalimis, pirmiausia šalies sostine Kabulu.

Skiria 6 milijonus dolerių

JAV vyriausybinė Tarptautinio vystymo agentūra (USAid) Afganistano valdžiai skirs 6 milijonus dolerių (apie 14 mln. litų) trijų oro uosto rekonstrukcijos darbams atlikti. Tarp tų oro uostų yra ir esantis Čagčarane.

Apie USAid sprendimą portalui trečiadienį pranešė JAV ambasados Vilniuje atstovas žiniasklaidai Jeffrey's J.Cary's.

Lietuva, dalyvaujanti NATO operacijoje Afganistane, vadovauja Goro provincijos atkūrimo grupei. Šios provincijos sostinės Čagčarano oro uostas yra apverktinos būklės. Tai labai trukdo vykdyti platesnę provincijos atkūrimo programą.

Čagčaranas yra kalnuotoje vietoje maždaug pusiaukelėje tarp Kabulo ir ketvirto pagal dydį Afganistano miesto Herato. Nuo pastarojo Goro sostinę skiria maždaug 380 kilometrų, iki Kabulo - kiek toliau. Tačiau nuvažiuoti šiuos atstumus šalyje, kur praktiškai nėra kelių, įmanoma tik per labai didelius laiko tarpus. Kalbama, kad užsimojus automobiliu iš Kabulo pasiekti Čagčaraną net ir vasarą prireiktų trijų dienų, o žiemą, kai kalnuose iškrenta daug sniego, išvis neįmanoma. 

Vietoje pakilimo tako - žvyrkelis

Todėl vienintele susisiekimo su Goro sostine priemone lieka lėktuvai. Karinis lėktuvas iš Kabulo į Čagčaraną atskrenda maždaug per valandą.

Bet net ir kariniams orlaiviams nėra lengva nusileisti Čagčarano oro uoste, mat jį atstoja 1,8 kilometro ilgio žvyrkelis, nusidriekęs už poros kilometrų nuo paties miesto. Jis tinkamas nusileisti tik mažiems ir vidutinio dydžio orlaiviams. Žiemą takas apledėja ir neretai po kelis mėnesius išvis jokie lėktuvai negali jame leistis.

Lietuvių kariai ir Goro provincijoje dirbantys civiliai pripažįsta, kad Čagčarane reiktų nutiesti normalų, betoninį nusileidimo taką.

Tą ir bus bandoma padaryti, panaudojant USAid skiriamus pinigus. Tikimasi, kad maždaug 3 mln. dolerių (7 mln. litų) pakaks bent pirminiams betonuoto tako nutiesimo darbams atlikti. Prireikus pridėti dar pinigų, juos turėtų skirti afganų vyriausybė arba papildomai paskirtų tarptautiniai donorai, tarp jų ir Lietuva, kaip provincijos atkūrimo grupės vadovė.

Projektavimo finansuoti nebereikės

Afganistano vyriausybė yra įsipareigojusi 2010 metų biudžete skirti tam tikrą Čagčarano oro uosto rekonstrukcijai. Per mėnesį turėtų paaiškėti, kokie pinigai yra skiriami.

Lietuvos užsienio reikalų ministras Vygaudas Ušackas, neseniai apsilankęs Afganistane, aptarė mūsų šalies galimybes pritraukti papildomas lėšas šiam projektui. Gali būti, kad 2011 metų Lietuvos biudžete bus numatytos atitinkamos lėšos - keli šimtai tūkstančių litų.

Užsienio reikalų ministerijos kanclerio vyriausiasis patarėjas Valdemaras Sarapinas tvirtina, kad jau yra parengtas oro uosto tako Čagčarane tiesimo projektas. Todėl projektavimui pinigų skirti nebereikia. Amerikiečių pinigai galės būti panaudojami pačiam betono tiesimui oro uoste.

Tikimasi, kad užtikrinus pakankamą finansavimą, takas bus nutiestas 2010-aisiais, vėliausiai 2011 metų pirmojoje pusėje. Dar šiek tiek pinigų reikės skirti ir tam tikrą laiką užims tako prieigų sutvarkymas, nediduko oro uosto pastato rekonstrukcija.


Šiame straipsnyje: oro uostasČagčaranas

NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių