Ar bus uždrausta pėstiesiems perėjose kalbėti telefonu?

Susisiekimo ministerija sako, kad Seime svarstomas siūlymas drausti pėsčiųjų perėjose naudotis mobiliaisiais telefonais, jeigu jais naudojamasi rankomis, yra nepagrįstas eismo įvykių tyrimų analize.

Ministerija, siūlanti Vyriausybei nepritarti pataisoms, be kita to, atkreipia dėmesį, kad apribojimų nenumatoma muzikos klausymuisi ar kitam dėmesį blaškančiam elgesiui, taip pat naujas draudimas negaliotų kertant gatvę ne per pėsčiųjų perėją.

„Įstatymo projekte siūlomas naujas draudimas pėstiesiems negali būti pagrįstas eismo įvykių tyrimų analizės duomenimis“, – taip pat sakoma Vyriausybės išvados projekte.

Anot ministerijos, pėsčiųjų dėmesį nuo aplinkos stebėjimo atitraukia ir kalbėjimas telefonu naudojant laisvų rankų įrangą, o tai nebūtų draudžiama, kaip ir muzikos klausymas, žaidimai.

„Sutikime, kad yra daug veiksnių, galinčių atitraukti pėsčiųjų dėmesį nuo aplinkos stebėjimo, tai gali būti ir ausinukai, įvairūs žaidimai nenaudojant mobiliojo ryšio operatoriaus paslaugų. Tai bent du pavyzdžiai. Pataisų autoriai išskyrė tik vieną iš aplinkybių, dėl to ir teikta pastaba, kad tokių aplinkybių praktikoje yra žymiai daugiau“, – BNS sakė išvadą rengusios ministerijos Saugaus eismo skyriaus vedėjas Vidmantas Pumputis.

Be to, ministerijai užkliuvo, kad pagal siūlomas pataisas draudimas naudotis mobiliojo ryšio priemonėmis einant per gatvę ne pėsčiųjų perėjoje negaliotų.

„Siekdama aiškumo susisiekimo ministerija pasiūlys Kelių eismo taisyklių pataisas, kuriose bus nurodoma, kad kirsdami važiuojamąją dalį pėstieji turėtų vengti naudotis mobiliojo ryšio priemonėmis, taip pat turėtų vengti bet kokių kitų veiksmų, kurie atitrauktų jų dėmesį nuo eismo aplinkos įvertinimo. Tokią rekomendaciją Kelių eismo taisyklių pakeitime numatysime“, – žadėjo V.Pumputis.

Dabar draudimas naudotis telefonais be laisvų rankų įrangos yra numatytas vairuotojams, tuo metu pėstiesiems galiotų tik rekomendacija.

Pagrindinis atsakingas asmuo tokioje situacijoje, kai pėstysis stovi prie perėjos, turėtų būti vairuotojas.

„Yra vienas argumentas, galbūt neįvardintas išvadoje, nes sukčiavimo atvejai yra menami, galbūt būtų taip, o galbūt nebūtų, bet prielaidos pakankamai rimtos. Įsivaizduokime – partrenkiamas žmogus perėjoje, ir vairuojas sakytų, kad pėstysis naudojosi telefonu ir buvo atitrūkęs nuo realybės, nieko nematė, nors galbūt taip nebuvo. Vairuotojas visais atvejais turi stebėti eismo aplinką (...). Vis dėl to, sutikime, pėstysis yra neapsaugotas eismo dalyvis ir Seimo narių siūlomos pataisos daugiau padarytų palengvinimą vairuotojo atžvilgiu vykdant teiseną“, – aiškino ministerijos atstovas.

„Pagrindinis atsakingas asmuo tokioje situacijoje, kai pėstysis stovi prie perėjos, turėtų būti vairuotojas – kai jis artėja prie perėjos, jis turi sulėtinti ir praleisti lūkuriuojantį pėstįjį“, – teigė jis.

Pasak V.Pumpučio, mobiliųjų įrenginių naudojimas yra didėjanti problema kalbant ir apie vairuotojus, ir apie pėsčiuosius, bet, ministerijos manymu, švietėjiška veikla su šiuo reiškiniu galima kovoti geriau nei griežtais draudimais.

Pataisas, kurios uždraustų pėstiesiems naudotis mobiliojo ryšio priemonėmis pėsčiųjų perėjose, jeigu jomis naudojamasi rankomis, pateikė keli konservatorių bei Valstiečių ir žaliųjų frakcijos atstovai.

Šias pataisas remia ir Kelių policija. Tarnybos viršininkas Vytautas Grašys BNS yra sakęs, kad jos – reikalingos, nes dabar pėstieji dažnai nepaiso Kelių eismo taisyklių reikalavimo, kad dėmesys einant per gatvę turi būti koncentruotas į eismą.

Susisiekimo ministerijos parengą išvadą Vyriausybė svarstys trečiadienį.


Šiame straipsnyje: pėstiejiMobilieji telefonai

NAUJAUSI KOMENTARAI

...

... portretas
O moterys ir toliau galės perėjose dažytis?..

Taip

Taip portretas
5.9. Vietose, kur eismas reguliuojamas, pėstieji privalo vadovautis šviesoforais su pėsčiųjų atvaizdu, o kai jų nėra – transporto šviesoforų signalais. Reguliuotojo signalų pėstieji privalo paisyti net tuo atveju, jeigu jie prieštarautų šviesoforų signalams. Kitais atvejais pėstiesiems leidžiama įžengti į važiuojamąją dalį tik įsitikinus, kad eiti yra saugu ir kad jie netrukdys transporto priemonėms. 5.10. Važiuojamojoje dalyje pėstieji neturi be reikalo užtrukti arba stoviniuoti. Nespėjusieji pereiti turi stovėti saugumo salelėje arba ant paženklintos ar įsivaizduojamos linijos, skiriančios priešingų krypčių transporto srautus. Baigti eiti per kelią galima tik įsitikinus, kad bus saugu.

Jojo

Jojo portretas
Dar Lietuvoj mokyklose vaikus mokina kaip saugotis beprociu vairuotoju, kuriu puse yra ju paciu tevai....o seni zmogeliai tai is vis varo per gatve tarsi tai ne gatve, o kaimo vieskelis, kur pravaziuoja vienas vezimas per diena. Tai gal geriau plauti smegenis drasiesiems kamikadzems vairuotojams kurie sukelia dauguma problemu?
VISI KOMENTARAI 12

Galerijos

Daugiau straipsnių