Konservatoriai: A. Skardžiaus elgesį turi tirti VSD (papildyta)

  • Teksto dydis:

Seimo laikinosios energetikos komisijos, kuri aiškinasi buvusios Vyriausybės darbus energetikoje, nariai konservatoriai kreipėsi į Seimo pirmininkę, protestuodami dėl komisijos pirmininko socialdemokrato Artūro Skardžiaus, anot jų, sąmoningai skleidžiamo melo apie SGD terminalą.

Parlamentarai Andrius Kubilius, Rasa Juknevičienė ir Kęstutis Masiulis siūlo į kitą komisijos posėdį kviesti Valstybės saugumo departamento atstovus, kad jie pateiktų informaciją apie A.Skardžiaus vykdomą priešišką veiklą.

"Protestuojame prieš komisijos pirmininko, nesibaigus komisijos tyrimui, viešai skleidžiamą visišką netiesą ir akivaizdų melą apie komisijos atliekamą parlamentinį suskystintų gamtinių dujų terminalo projekto tyrimą", - trečiadienį prasidėjus posėdžiui, pareiškė opozicijos lyderis A.Kubilius. 

Pasak jo, skleidžiama neteisinga informacija apie terminalo kainą ir tariamą laivo statybos kompanijos nepatikimumą, o tokia informacija esą "ne vieną kartą buvo paneigta komisijos posėdžiuose dalyvavusių apklaustųjų".

"Tokią sąmoningą komisijos pirmininko veiklą, skleidžiant melagingą informaciją apie vieną svarbiausių strateginių Lietuvos projektų, laikome sąmoningu kenkimu šiam projektui ir sąmoningu dalyvavimu prieš SGD terminalo projektą nukreiptuose informaciniuose karuose", - pareiškė A.Kubilius.

Parlamentarai mano, kad tokia A.Skardžiaus veikla nesuderinama su Seimo nario priesaika ir laikinosios tyrimo komisijos pirmininko statusu.

Trečiadienį minėti komisijos nariai įteikė Seimo pirmininkei Loretai Graužinienei protesto raštą.

A.Skardžius anksčiau yra teigęs, kad SGD terminalo laivą-saugyklą, už kurio nuomą Lietuva 10 metų kasdien turės mokėti po beveik 0,5 mln. litų, SGD terminalo statybos projektą įgyvendinanti bendrovė "Klaipėdos nafta" išsinuomojo iš Bermuduose lengvatinės prekybos zonoje registruotos įmonės "Hoegh LNG Ltd".

"Klaipėdos nafta" teigia, kad Oslo biržoje kotiruojama "Hoegh LNG" iš tikrųjų yra registruota Bermuduose, tačiau tai yra įprasta laivybos verslo registravimo vieta. Iš trijų pagrindinių tokių kompanijų pasaulyje, kurios visos dalyvavo laivo nuomos konkurse, dvi registruotos Bermuduose - "Hoegh LNG" ir Norvegijos "Golar LNG". Abi jos kotiruojamos vertybinių popierių biržose - Oslo ir "Nasdaq" biržoje Niujorke.

Trečia buvo JAV bendrovė "Excelerate Energy".

A.Skardžiaus teigimu, komisija nėra gavusi atsakymų dėl to, kokia būtų šio laivo likutinė vertė po 10 metų nuomos, kurią turėtų sumokėti Lietuva - už kokią kainą ji turėtų galimybę laivą išsipirkti.
Tačiau visa ši informacija, anot "Klaipėdos naftos", yra pateikta Seimo komisijai.

Laivo užsakovės "Klaipėdos naftos" vadovas Rokas Masiulis teigia, kad pirkti laivo nebuvo įmanoma, norint terminalą pastatyti kuo greičiau. Pasak jo, perkant laivą, jis būtų kainavęs apie 69 mln. litų brangiau, be to, procesas būtų užtrukęs keleriais metais ilgiau.

Pagal sutartį už laivo nuomą "Klaipėdos nafta" mokės 68,9 mln. JAV dolerių (176,6 mln. litų) per metus - į šią kainą įtrauktos laivo priežiūros ir operavimo paslaugos, įgulos išlaikymas ir kitos išlaidos. Per 10 metų jo nuoma kainuos 689 mln. JAV dolerių (apie 1,766 mlrd. litų). Po dešimtmečio "Klaipėdos nafta" laivą galės išpirkti, tačiau neatskleidžiama, už kokią sumą.

Pasak jo, Lietuvos per 10 metų sumokėti 689 mln. JAV dolerių - per didelė suma.

SGD terminalo statybą numatoma baigti iki 2014-ųjų pabaigos.



NAUJAUSI KOMENTARAI

kodel tyli......

kodel  tyli...... portretas
socialdemokratai, negi vienintelis A.Skardzius pamate sia pinigu vogimo afera.

www

www portretas
nepasidalijo ir rezultatas aiskus...

kaunietis

kaunietis portretas
kada VSD pradės tirti koncervatorių per 23 metus padarytas apgavystes ir pusvelčiui parduotą žmonių turtą?
VISI KOMENTARAI 3

Galerijos

Daugiau straipsnių