Po Siciliją – automobiliu ir su kūdikiu (patarimai, kurie jums pravers)

Vairuoti automobilį ne gimtinėje visuomet tampa šiokiu tokiu iššūkiu. Dar didesnis jis pasidaro, kai automobilio vairą tenka sukioti Pietų šalyse. Tad šįsyk apie kelionės automobiliu įspūdžius iš Sicilijos.

Pasirengimas kelionei

Ši kelionė turėjo būti kitokia nei iki tol buvusios – į ją leidomės su 11 mėnesių kūdikiu, tad daug vietos improvizacijai nepasilikome. Dar Lietuvoje susidėliojome konkretų maršrutą, ką verta pamatyti Sicilijoje ir kokį maksimalų kiekį kilometrų per dieną galime įveikti.

Sicilijos plotas – apie 25 tūkst. kv. km. Taigi 2,5 karto mažesnis nei Lietuvos, o atstumas nuo Trapanio, salos rytuose, kuriame leidžiasi lėktuvas iš Kauno, iki Mesinos, Sicilijos vakaruose, maždaug toks pats, kaip nuo Vilniaus iki Palangos – apie 350 km. Nuvažiavus trečdalį šio atstumo, galima sustoti salos sostine vadinamame Palerme. Tai didžiausias salos miestas. Vis dėlto žinodami, kad jaunasis keliautojas nėra didelis kelionių automobilinėje kėdutėje gerbėjas, visas ilgesnes keliones siejome su laiku, kada jis turėtų miegoti, o miegas vidutiniškai trunka apie 1,5–2 val. Taigi per tokį laiką galima įveikti apie 150 km. Geriausiu atveju 200 km, ir tuomet privaloma sustoti mažiausiai 3–4 val.

Susidėliojus preliminarų kelionės maršrutą dešimčiai dienų, atėjo metas surasti ir automobilį, kuriuo reikėtų keliauti po Siciliją. Kadangi apie italų automobilių nuomos bendroves sklando legendos, nusprendžiu transporto priemonės pasirinkimui skirti daugiau dėmesio. Kiekviena automobilį Sicilijoje nuomojanti bendrovė pabrėžia, kad, išsinuomojus transporto priemonę, mano sąskaitoje rezervuos nuo 800 iki 1,2 tūkst. eurų. Nuo ko priklauso šio mokesčio dydis? Ogi nuo to, ar pasirinksite užstato draudimą ar ne. Užstato draudimas apsaugo jus nuo mokesčių už automobilio apibraižymą, stiklų ar žibintų dužimą ir pan. Prie visos automobilio nuomos tai pridėjo papildomus beveik 95 eurus. Taigi automobilio nuoma dešimčiai dienų kainavo apie 320 eurų.

Nulėmė kaina

Automobilio pasirinkimą nulėmė kaina. Kuo didesnį automobilį geidi išsinuomoti, tuo didesnę kainą už jį ir teks mokėti. Užsibrėžiame ribas, kad nereikia rinktis didesnio automobilio nei "VW Golf" ar "Ford Focus". Pradėjus transporto priemonės paieškas paaiškėja, kad didžiausia pasiūla B klasės automobilių – "Fiat Panda", "VW Polo", "Citroen C3", "Ford Fiesta" ir pan. Mano pageidaujamo "VW Golf" ar "Ford Focus" nuomos kaina balandį, tuomet, kai Italijoje aktyvus turizmo sezonas dar neprasidėjęs, – kiek daugiau nei 300 eurų, "VW Polo" tokiam pačiam laikotarpiui – apie 220 eurų. Taigi, racionaliai vertinant, dviejų suaugusių žmonių ir vaiko kelionei toks automobilis turėtų būti gana patogus.

Beje, dar žvilgteliu ir į degalų kainas Italijoje. Vienas litras benzino čia kainuoja vidutiniškai apie 1,52 euro. Degalų kaina tapo dar vienu argumentu renkantis mažesnės klasės automobilį. Prie visos sumos reikia pridėti ir dar 45 eurus už vaikiškos automobilinės kėdutės nuomą. Nutarus, kokio automobilio reikia, paieškos laukas susiaurėjo ir vieną dieną pavyko rasti "Sicily by car" siūlomą "VW Polo" už 210 eurų. Jį ir čiumpu. Su visišku užstato draudimu ir vaikiška kėdute tai man kainuoja 350 eurų. Beje, pasitaiko ir akcija, kai automobilį leidžiama vairuoti ir papildomam žmogui, o tai neblogas variantas žinant, kad vienas iš ekipažo narių gali pavargti vairuodamas arba linksmindamas jaunąjį keleivį.

Kaip išvengti nesusipratimų?

Apie tai, kaip nuvažiuoti į Kauno oro uostą ir kur pastatyti automobilį, aiškinti nereikia. Taigi kelionės iki oro uosto ir padangėmis dalį praleidžiu.

Saulėta sekmadienio popietė, kai lėktuvas paliečia apie 20 km nuo Trapanio nutolusį oro uosto tūpimo taką. Stiuardesė praneša, kad Sicilijoje šiuo metu 18 laipsnių šilumos. Gimtinę palikome žvarboką rytą, kai už lango buvo maždaug 0 laipsnių. Susirinkę bagažą ir vežimėlį išbildame į atvykimo salę, kurios 50 proc. užima automobilių nuomos bendrovių biurai. Prie mūsiškio nemenkas būrelis automobilio laukiančių asmenų. Galiausiai prieina ir mūsų eilė. Bendrovės darbuotojui pateikiu savo dokumentus – pasą, vairuotojo pažymėjimą ir kreditinę kortelę. Be jos Italijoje automobilio neišsinuomosite. Debeto kortelės čia netinkamos. Girdėjau, kaip dvi keliautojos bandė išsiprašyti automobilio nuomą su debetine kortele, tačiau visi automobilių nuomotojai ištarė griežtą "ne".

Pradėjus pildyti dokumentus, nuomotojas pareiškia, kad bendrovė pasiliks 1,2 tūkst. eurų užstatą, nors atsiųstame patvirtinime buvo kalbama apie 800 eurų. Tuoj pat surandu automobilio nuomos patvirtinimo laišką, kuriame parašyta, kad užstato dydis – 800 eurų, ir kišu italui po nosimi. Jis paburba, bet sutinka. Toks pats konfliktas kyla ir dėl papildomo vairuotojo, nurodyto sutartyje. Taigi patarimas vienas – turėkite su savimi automobilio nuomos sutartį, kurią sudarėte internetu, – ji padės, jei kils nesusipratimų.

Pradėjus pildyti dokumentus, nuomotojas pareiškia, kad bendrovė pasiliks 1,2 tūkst. eurų užstatą, nors atsiųstame patvirtinime buvo kalbama apie 800 eurų.

Štai ir jis

Pagaliau pabaigę tvarkyti dokumentus kulniuojame į aikštelę, kurs mūsų laukia juodas "VW Polo". Tiesa, prieš atiduodamas raktelius nuomos bendrovės atstovas pabrėžia, kad automobilis išnuomojamas dar tik antrą kartą. Viena vertus, džiugu, kad gauname tokį automobilį, kita vertus, nerimauju, kad visi galbūt nauji atsiradę įbrėžimai bus lengvai pamatomi.

Surandame automobilių nuomos bendrovės aikštelę, po kurią jau zuja kiti keliautojai. Pirmiausia, ką visi padaro dar prieš susidėdami daiktus į automobilį, – nufotografuoja jį iš visų pusių. Tai pagrindinis įrodymas, kokį automobilį pasiėmėte ir kokių pažeidimų buvo. Mūsų "VW Polo" visas blizga ir išties nuriedėjęs šis automobilis vos 1 400 km. Apeinu apie jį garbės ratą – nė vieno įbrėžimo, salone kelios dėmės, kurių nuotraukos išsyk atsiranda ir mano telefone. Aikštelėje besidarbuojantis vaikinas (ne tik sunkiai kalbantis angliškai, bet ir beveik nesuprantantis) parodo automobilinę kėdutę vaikui. Ji per maža. Išaiškinus šią problemą, vaikinas nusiveda mane prie sunkvežimio priekabos, kurioje pririkiuota vaikiškų kėdučių.

Jų būklė, skirtingai nei išsinuomoto automobilio, apverktina – visos senos ir purvinos, tačiau dėtis nėra kur. Išsirenkame mažiausiai nudėvėtą ir sumontuojame automobilyje. Lagaminas ir kuprinės nugula į bagažinę. O vaikiškam vežimėliui vietos čia, deja, nebelieka... Suprantu, kad vieno lagamino piešinėlis internetinėje automobilių nuomos platformoje buvo ne šiaip sau. Į "VW Polo" bagažinę išties telpa tik vienas lagaminas. Taigi vežimėlis įkurdinamas ant priekinės keleivio sėdynės. Dabar važiuojame beveik keturiese.

Ne tik autostrados

Nepaisant vaikiškos kėdutės nemielumo, jaunasis keliautojas joje jaučiasi gana patogiai ir tai parodo ramiai krykštaudamas. Iki pirmojo sustojimo – apie 50 km, kuriuos įveikiame itališka autostrada. Jau laukiame pirmos degalinės, kurioje galėsime išgerti itališko espreso. Deja, per tuos 50 km tokios ir neradome. Degalinių autostradose nėra daug, o kavinių, kurias matome lėkdami pajūrio link Lietuvoje, taip pat nerasite. Kas kelis kilometrus autostradoje įrengtos vadinamosios kišenės, kuriose, esant reikalui, galima sustoti, tačiau jose nieko daugiau nerasite, tik šiukšlių. Apskritai šiukšlių, sumestų pakelėse, kiekis stebina visos kelionės metu. Akcijos "Darom" organizatoriai čia tikrai turėtų ką daryti.

Kelias pavadintas autostrada, tačiau jis daug siauresnis nei Kaunas–Klaipėda, o vietomis pasvirę pakelės krūmai kėsinasi užimti bent trečdalį antros juostos. Tad, jei dar pykstate ant Lietuvos kelininkų, nuvažiuokite į Siciliją. Be to, kelio remonto darbų čia taip pat netrūksta. Ir jei Lietuvoje ten, kur remontuojama kelio atkarpa, darbuojasi kelininkai arba per išeigines stūkso jų technika, tai Italijoje kartais atrodo, kad kelius prižiūrintys darbininkai tiesiog pamiršo nuimti kelio ženklus, pranešančius apie greičio ribojimus ir kelio remonto darbus.

Autostradomis išvagota šiaurinė ir rytinė Sicilijos dalis. Tad čia kelionės vyksta gana greitai ir pakankamai sklandžiai, o pietinėje Sicilijos dalyje tenka vingiuoti paprastais krašto keliais, kuriuose vietą reikia dalytis su vietiniais fermeriais, į kelią išbėgančiais šunimis ar katėmis ir kitais vietomis besigrožinčiais keliautojais. Tad, jei keliaujant šiaurine Sicilijos dalimi 100 km atstumą galima įveikti vidutiniškai per valandą, tai pietinėje tokį patį atstumą tenka važiuoti 1,5 val. ar net du kartus ilgiau, nes ne kiekvienas pakelės miestelis turi aplinkkelį. Vis dėlto, jei kelionė vidutiniu 50 km/val. greičiu jūsų negąsdina, net ir šiaurinėje dalyje, kurioje yra neblogos magsitralės, galite rinktis paprastą siaurą keliuką, vingiuojantį pro vietinius pakrantės miestelius.


Šiame straipsnyje: Sicilijakelionės

NAUJAUSI KOMENTARAI

Xcfvg

Xcfvg portretas
Visai man būtų neįdomi kelionė.Tai varginanti,be tikslė sveikatos alinimo kelionė.Sekmės, ieškoti mirties kitose šalyse.Be to galima gyventi gražiai ir saugiai.

Xxx

Xxx portretas
???

Skaitytojas

Skaitytojas  portretas
Kokie jie italai?! Jie - sikulių, sikanų, arabų ir graikų palikuonys, kalbantys savo - siciliečių kalba, kuri labai skiriasi nuo italų bendrinės kalbos.
VISI KOMENTARAI 4

Galerijos

Daugiau straipsnių