Kur du stos, visada daugiau pridarys

Prieš penkias dienas baigėsi tarptautinis kino festivalis Kanuose, o mūsų ekranuose pasirodo ten demonstruota kriminalinė komedija "Kieti bičai".

Kontrastingas duetas

Tiesa, dėl prizų "Kieti bičai" Kanuose nesivaržė. Autoriai nepraleido puikios progos pareklamuoti savo filmą ir parodyti festivalio publikai pagrindinių vaidmenų atlikėjus Russellą Crowe bei Ryaną Goslingą.

Populiarūs aktoriai suvaidino brutalų apsaugininką ir privatų detektyvą, kurie yra visiškos priešingybės, bet drauge privalo atlikti sudėtingą misiją.

Panašių kontrastingų duetų kriminaliniame kine apstu. Neretai dėl politinio korektiškumo tokių filmų kūrėjai suporuodavo baltąjį ir juodaodį, kuris už savo porininką net būdavo pranašesnis. Tokių proporcijų dažnai laikomasi ir dabar, bet "Kietų bičų" autoriai jų nepaiso. Visų pirma todėl, kad kuria komediją. O kas jai gali kelti rimtas pretenzijas? Užtat abu pagrindinių vaidmenų atlikėjai pasimėgaudami neria į komplikuotus komiškus akivarus.

Stilinga retro komedija

"Kietus bičus" jau galima vadinti stilinga retro komedija, nors jos veiksmas plėtojasi gana nesenais laikais – praėjusio amžiaus aštuntojo dešimtmečio Los Andžele, kai šiame Angelų mieste karaliavo disko muzika, seksas, skandalai ir kokaino tvaiku persisunkęs anuometis šou verslas.

Į klausimą, kodėl pasirinko tą dešimtmetį, režisierius Shane'as Blackas atsakė: "Todėl, kad tai buvo labai geras laikas. Į Los Andželą tada atvažiuodavo svajotojai. Kiek vėliau šis miestas ėmė vis labiau panašėti į Alzheimerio liga sergančia išleistuvių baliaus karalienę. Jos vystantis grožis pasirodė idealiai tinkantis mūsų detektyvinei istorijai."

Gyvename taip sparčiai besivystančiame pasaulyje, kad net per vieną dešimtmetį viskas neišpasakytai pasikeičia. Tokiame kontekste virtuali kelionė į keturių dešimtmečių senumo epochą atrodo kaip pasinėrimas į mielų senienų atmosferą. Nesvarbu, kad pirmuose kadruose pasirodančio Los Andželo kalvose esančio ir iš toli matomo žodžio HOLLYWOOD milžiniškos raidės yra parūdijusios (jos pagamintos dar 1923 m.), net ši detalė liudija apie filmo autorių norą viską atkurti labai tiksliai.

Kinomano širdį glosto tai šen, tai ten kadre pasirodančių filmų ("Nasrai", "Oro uostas 77") plakatai ir nuorodos į anuomet populiarius kino hitus ("Kinų kvartalas", "Purvinasis Haris"). Muzikiniame filmo takelyje taip pat apstu ano meto melodijų. Atmosfera ir konkretaus meto estetika sukurta nepriekaištingai. Visa kita filme toli gražu ne taip tobula.

Rasti dingusią merginą

Siužeto užuomazga primena daug kartų matytą situaciją: privatus seklys ir jo porininkas gauna užsakymą rasti dingusį žmogų.

Šį kartą pradingo mergina. Ne šiaip sau mergina, o Kalifornijos valstijos Teisingumo departamento vadovės (ją suvaidino vis rečiau filmuose pasirodanti Kim Basinger) dukra. Susipažinę keistomis aplinkybėmis karštakošis mušeika Džeksonas Hylis ir ne patį sėkmingiausią laikotarpį po žmonos žūties išgyvenantis privatus detektyvas Holandas Marčas imasi šios bylos, kuri azarto apimtus porininkus pradžioje nuves į... pornografinio kino pasaulį, o po to dar ir į aukščiausios valdžios koridorius, kur pašaliniams kištis mirtinai pavojinga.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių