Visas paveikslas – tai fonas

"Autoportretas (gr. autos "pats", lot. protraho "ištraukiu, iškeliu aikštėn") – kuriu savo paties atvaizdą. Taip, kaip tai vyksta su Maria, Piliakalniu ar Ugnim", – sako tapytojas, architektas, instaliacijų autorius Mantas Maziliauskas, kurio darbai (į)rodo esmę. Jie – apie detales, apie smulkmenas, apie nepastebimus dalykus, atsitiktinumus, sutapimus, atsivėrimus ir būsenas /  buvimą / būtį.

– Autoportretas – tai kopija, atspindys ar akcentuota mentalinės, dvasinės jausenos išraiška?

– Tai nauja paslaptis, tampanti galingiausiu naujos tikrovės faktu – stebuklu. Taip, tai asmeniška, bet ne prabangos, o egzistencojos sąlyga. Tai savęs paties jausmas, savikūra ir sukrečiantis naujas atpažinimas, tai trys tapybos–tapsmo fenomeno pakopos.

– Kas tampa lemiamu faktoriumi pasirenkant autoportreto atlikimo techniką?

– Technika ar net disciplina (autoportretus kuriu ir architektūroje, ir skulptūroje, ir instaliacijose), per kurią išnyra tas kūnas atvaizdas, kurioje lemiamu veiksniu tikriausiai tampa Uraganai ir Audros. Man telieka linksmoji dalis.

– Kūrimo procesas vyksta remiantis natūra ar naudojantis fotografijos medija?

– Daugiausia – gamta, bet ir mokslas – linksmasis.

Tai nauja paslaptis, tampanti galingiausiu naujos tikrovės faktu – stebuklu.

– Kuo remiatės ieškodamas autoportreto spalvinės išraiškos?

– Magija ir užkalbėjimais, kaip užtapymais ir nuvalymais. Užtylėjimais. Žiūrint koks vidinio ir išorinio sutapimo metas – aušra ar vilko valanda.

– Kokia yra fono reikšmė paveiksle?

– Visas paveikslas – tai fonas. Atskirų jo potėpių ploteliai – veikia išvien ir be hierarchijos. Paveikslas fonas – matančiojo kosmoso vartai.

– Drobės formatas – formali kūrinio sudedamoji dalis ar požiūrio į save, savivertės išraiška?

– Formatas, kaip forma, jautriai suausta su turiniu, ir tai visumoje turi galios pakviest gelmės tūriui.

– Kuo žvilgsnis į save, tapant autoportretą, skiriasi nuo kasdienio žvilgsnio į save?

– Niekuo.

– Autoportrete žvilgsnis fokusuojamas: į save, pro save ar atsiribojant nuo savęs (pažvelgiant į save tarsi į nepažįstamąjį)?

– Taip, kai regi Paukščių Tako ūką ir jauti rankose venų pulsą.

– Autoportrete fiksuojate praeities įvykių refleksijas savyje, esamąjį momentą ar ateities lūkesčius?

– Taip. Viską iš karto.

– Kiek seansų truko nutapyti šį autoportretą? Ar jų metu kito jūsų nuotaika, jausenos?

– Tiek pat, kiek visiems, – gyvenimą. O nuotaika ir vėl viską pakeitė negrįžtamai.

– Ar tapant autoportretą randasi baimių?

– Ne.

– Kuo šis darbas skiriasi nuo kitų jūsų kurtų autoportretų?

– Stebuklu.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Mantas

Mantas portretas
"...O šiandien siunčiu savo atvaizdą - portretą, kaip daugumas vadina "Rankos", bet tiksliai kalbant, tai yra "Spalvoti potepiai panašūs į pirštus ir juodą foną" 2014, Kudirkos Naumiestis, Drobė, aliejus, 46x53cm"

deja

deja portretas
šis dailininkas, žiūrint į paveikslo reprodukcija, nemoka žmogaus rankų piešti. darytu instaliacijas ir nedarytu to, kas jam neišeina. jei tai būtu dailininkas mėgėjas, nieko nebaigęs būtu puiku. o dabar tai labai ir labai ne kas.
VISI KOMENTARAI 2

Galerijos

Daugiau straipsnių