Šv.Kotrynos bažnyčia prisipildys karališkos styginių muzikos

Karališkojo styginių kvarteto atliekamos muzikos klausėsi pati karalienė Elžbieta II, kolektyvo koncertus transliuoja didžiausios radijo stotys (tarp jų ir BBC) bei Mezzo TV, o kiekvienas pasirodymas sutraukia minias gerbėjų į prestižines pasaulio koncertų sales. Pagaliau karališkos styginių muzikos birželio 24 d., 19 val. prisipildys ir Šv. Kotrynos bažnyčia.

Per savo gyvavimo laikotarpį Karališkasis styginių kvartetas užsitarnavo nepriekaištingą reputaciją ir kritikų įvardijamas kaip vienas įdomiausių bei dinamiškiausių jaunosios kartos atlikėjų.

Visame pasaulyje žinomas Lenkijos kamerinės muzikos ansamblis, jaučiantis prielankumą Vienos klasicistų darbams, romantizmo epochos muzikai ir daugelio atlikėjų dažnai vengiamai XX-ojo, XXI-ojo amžiaus kompozitorių kūrybai, savo klausytojams Vilniuje pateiks kontrastingą programą: Karolio Šimanovskio "Kvartetą Nr. 2, op. 56" bei Franco Šuberto kvartetą "Mirtis ir mergelė".

K. Šimanovskis laikomas vienu iškiliausių lenkų kompozitorių bei modernizmo atstovų. "Kvartetą Nr. 2, op. 56" specialiai parašęs "Filadelfijos muzikos fondo" organizuojamam kamerinės muzikos konkursui, po nesėkmės draugei rašė: "Man kažkodėl ėmė nepatikti šis kvartetas, abejoju dėl jo vertės". Tačiau kompozitoriaus nuogąstavimai nepasitvirtino – šiandien jo kūrinys užima svarbią vietą kamerinės muzikos atlikėjų repertuaruose. Vėlyvajame kūrybos periode, kuomet ir buvo sukurtas "Kvartetas Nr. 2, op. 56", menininkas įkvėpimo sėmėsi iš Tatrų kalnų gyventojų folkloro, tad jame neatsitiktinai suskamba kalniečių šokių motyvai.

Kitas programoje nuskambėsiantis kūrinys taip pat nemažiau įspūdingas – F. Šuberto kvartetas "Mirtis ir mergelė". Dėl savo sukūrimo aplinkybių, jis dažnai vadinamas Šuberto mirties testamentu: kompozitorius muziką kūriniui pradėjo rašyti sunkiai sirgdamas, supratęs, jog merdi. Kvartetą pavadino "Mirtis ir mergelė" pagal savo to paties pavadinimo dainą, kurios temos variacijos tapo pagrindine instrumentinio kūrinio ašimi. Kiekvienoje "Mirties ir mergelės" dalyje, kompozitorius siekė atskleisti skirtingus mirties ir prisikėlimo etapus, tad čia ypatingai jaučiamas ir paties Šuberto skausmas, kova su mirtimi, o kvarteto pabaigoje skambanti tarantela įsuka į makabrišką beprotybės šokį.

Karališkasis styginių kvartetas, kiekvieną kūrinį atliekantis su gilia muzikine nuojauta, stilistiniu tikslumu, greitai kuriamais dramatiškais muzikiniais dialogais, Šv. Kotrynos bažnyčioje "Kristupo vasaros festivalio" dėka, leis pajusti tikrąjį Šimanovskio bei Šuberto kūrinių grožį.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių