Fotografijose - Lietuva be šou elementų

Kražių miestelis paliko reikšmingą pėdsaką Lietuvos istorijoje. Tačiau kokias dvasinio paveldo apraiškas galima pamatyti ir nufotografuoti Kražiuose dvidešimt pirmame amžiuje? Atsakymą į šį klausimą rasite fotomenininko Mindaugo Kavaliausko albume „Kražių portretas.“

Fotoalbumo pristatymas visuomenei vyks sausio 14 d., ketvirtadienį, 17 val. Istorinėje LR prezidentūroje Kaune (Vilniaus g. 33).

Studijuodamas fotografiją Prancūzijoje ir Šveicarijoje, M.Kavaliauskas jau žvalgėsi naujo siužeto fotografijai Lietuvoje. 2000 m. Čikagoje gautas pakvietimas aplankyti Kražius virto jau kone dešimtmetį trunkančiu fotografijų ciklu apie gyvenimą mažame miestelyje, kuriame jaučiamas ir praeities didingumas, ir globalizacijos pulsas, kur keičiasi kartos, bet vertybės išlieka panašios.

Kaip teigia istorikas Egidijus Aleksandravičius albumo apžvalginiame tekste, „Tai, ką užrašo Mindaugo Kavaliausko fotografija, mums nebando įrodyti Kražių turistinio unikalumo, tačiau atskleidžia toliau nuo centro, toliau nuo sostinės Vilniaus su pereinamojo laikotarpio ir naujojo laukinio kapitalizmo sunkenybėmis besistumdančios bendruomenės kasdienybę. <...> Fotografijos studijos ir darbai Vakarų Europoje ir Jungtinėse Amerikos Valstijose autoriui padėjo suprasti, kad maža yra gražu“.

Pasak fotografijų autoriaus, „Kražių portrete“ - priešeuropinė Lietuva, kurioje žinota, kad sviestas, sūris ir dešra prasideda nuo žolės ir šieno, o šventės neprasideda prekybos centrų akcijose. Tai Lietuva, kurioje realybė buvo be šou elementų, kai žmonės džiaugėsi ir liūdėjo ne tam, kad kiti tai matytų, o tam, kad gyvenimas būtų pilnas įvairiausių potyrių.

Mažo miestelio gyvenimas, kaip ir fotografijos albume „Kražių portretas“, natūraliai sutaiko tai, ką kartais laikome priešingybėmis. Žiemos ir vasaros, amžinybė ir laikinumas, šmaikštumas ir rimtumas, dvasingumas ir buitis, pareigos ir pramogos, šventės ir darbas, gyvenimas čia ir savanoriška tremtis uždarbiui Lietuvos didmiesčiuose ar užsienyje, yra to paties gyvenimo vientisumo elementai. Fotografijose šmėsčioja išvykimo ir sugrįžimo namo motyvas, lyg vienas iš kražietiškų būdų pasotinti net ir aršiausių sunkmečių vilkus, išsaugojant sveikas avis, ir, užuot dejavus, kviečiantis švęsti gyvenimą.

Kietų viršelių 152 puslapių albume „Kražių portretas“ - 142 spalvotos fotografijos, sukurtos  2002-2003 metais. Tai pirmasis fotografo spalvotosios fotografijos ciklas, siekiant dokumentiškai atskleisti sparčiai besikeičiančios kasdienybės spalvas, ir pirmasis Mindaugo Kavaliausko monografinis albumas.

Mindaugas Kavaliauskas yra surengęs per tris dešimtis personalinių fotografijos parodų Lietuvoje, Europos šalyse, JAV., Australijoje. Jis studijavo meno istoriją ir fotografiją Kauno fotomeno mokykloje, Vytauto Didžiojo universitete, Prancūzijos Nacionalinėje fotografijos mokykloje (Arlis), Prancūzijos Nacionalinėje Aukštojoje dailiųjų menų mokykloje (Paryžius), Lozanos universitete (Šveicarija). Jis dar žinomas kaip fotografijos apžvalgininkas, parašęs per trisdešimt straipsnių fotografijos tema, fotografijos parodų kuratorius, vienintelio kasmetinio fotomeno festivalio Baltijos šalyse „Kaunas Photo“ steigėjas ir vadovas, Lietuvos fotomenininkų sąjungos narys.

Fotografijų ciklas „Kražių portretas“ nuo 2003 metų parodų pavidalu buvo rodytas Lietuvoje - Vilniuje, Kaune, Klaipėdoje, Panevėžyje, Kupiškyje, Druskininkuose, Kražiuose bei užsienyje - Suomijoje, Švedijoje, Vokietijoje, Prancūzijoje, Olandijoje, Šveicarijoje, Lenkijoje, Rusijoje, Kinijoje, Australijoje.



NAUJAUSI KOMENTARAI

  • Skelbimai
  • Pranešk
    naujieną
  • Portalo
    svečias
  • Klausk
    specialisto
  • Diskusijos
  • Orai
  • TV
    programa
  • Pažintys
  • Žaidimai
  • Horoskopai
  • Naujienlaiskis
  • RSS
  • Facebook
  • Twitter

Galerijos

Daugiau straipsnių