Anapilin iškeliavo menininkas A. Radzevičius

  • Teksto dydis:

Kovo 23-iąją amžinybėn iškeliavo poetas, režisierius, scenografas, tapytojas Aurijus Radzevičius.

Kaip pranešė Lietuvos dailininkų sąjunga (LDS), velionis buvo palaidotas sekmadienį Panemunės kapinėse.

1989 - 1995 metais A. Radzevičius Vilniaus dailės akademijoje studijavo scenografiją.

Nuo 1987 metų dirbo įvairiuose Lietuvos ir užsienio teatruose. Režisavo spektaklius-performansus, lėlių spektaklius Vilniaus dailės akademijoje, Kauno mažajame teatre, festivaliuose, Vilniaus jaunimo teatre, kūrė filmą. Sukūrė scenografiją daugybei spektaklių (pvz.: 1997 m. – F. Dostojevskis „Nusikaltimas ir bausmė, rež.: G. Padegimas, 2000 – L. Carrol „Alisa stebuklų šalyje“, rež.: D. Duškinas ir t. t.).

Nuo 2001 m. dirbo Kauno A. Martinaičio dailės mokykloje, projekto-video kurso mokytoju.

Rengė personalines parodas, dalyvavo grupinėse parodose. Kūrė tapybos darbus, objektus, instaliacijas, performansus, videoperformansus, išleido knygų.

Nuo 2006 metų buvo ir LDS narys. Tuomet į LDS stojančiam A. Radzevičiui rekomendaciją rašė jo buvęs mokytojas Alfonsas Čepauskas. Grafikas labai rekomendavo priimti A. Radzevičių į LDS Tapybos sekciją dėl to, kad jis „yra nekasdieninės fantazijos, metaforinio mąstymo, paradokso ir grotesko menininkas“, dėl to, kad „sėkmingai dirbdamas įvairiose meno srityse yra organiškas ir tikras“.

Anot buvusio A. Radzevičiaus bendrakursio skulptoriaus Sigito Lukausko, menininko tapybos „darbai pasižymėdavo ekspresyvumu ir konceptualumu.“

„Turinio prasme jo darbus galima apibūdinti kaip poetiškai dadaistiškus su nemaža doze underground‘ui būdingų bruožų: neišbaigtumas, naiviojo meno elementai, sąmoningas bad painting, solidžių medžiagų ignoravimas ir t. t. Manau, kad savo darbuose A. Radzevičius akcentuoja patį kūrybos procesą, kuris tik sustabdytas, ir tokiu būdu provokuoja kūrybai žiūrovą. Kūriniai patraukia spalvine jėga ir spontaniškumu, išgyvenimo autentika bei sąmoningai nedailinama plastine kalba. [...] Scenografijos darbuose A. Radzevičius teikia didelį dėmesį tapybiškumui, t.y. spalvinei struktūrai, spalvinėms detalėms, faktūroms“, – pabrėžė tapytoja Elena Balsiukaitė-Brazdžiūnienė.

Tad A. Radzevičius buvo unikali asmenybė, šiuolaikine forma reiškęs šiandieninio pasaulio nerimą ir viltį.



NAUJAUSI KOMENTARAI

visiems

visiems portretas
nekreipkit dėmesio į ligonių komentarus.

pazvelgus y jo ,,,mena,,,

pazvelgus  y jo  ,,,mena,,, portretas
galim susidaryt nuomone ,kad tai buvo sunkiai sergantis psichinem ligom ligonis.......tinkantis [kaip tekste] isreikst siuolaikine forma,siandieninio pasaulio nerima vilty ir debilizma, kury po jo mirties toliau skleidzia jo mokiniai toki patys sunkiai sergantys ligoniai...
VISI KOMENTARAI 2

Galerijos

Daugiau straipsnių