„Vieninteliai ir nepakartojami“: aktoriaus Dariaus Meškausko vakaras

Klaipėdos teatralų kūrybos vakarai „Vieninteliai ir nepakartojami“ penktadienį kviečia į susitikimą su aktoriumi Dariumi Meškausku.

Kovo ir balandžio penktadieniais vykstančių aštuonių renginių ciklo sumanytojas Sigutis Jačėnas jau surengė susitikimus su uostamiesčio aktoriais Aleksandru Šimanskiu, Nijole Sabulyte, Vytautu Paukšte. Dar laukia aktorės Virginijos Kochanskytės, režisierės ir dailininkės Gintarės Radvilavičiūtės, Klaipėdos muzikinio teatro artisto Šarūno Juškevičiaus, scenografės Sofijos Kanaverskytės vakarai su pokalbiais, skaitymais, padainavimais ir pavaidinimais...

Kažko tokio gali tikėtis ir tie, kurie ateis į D.Meškausko kūrybos vakarą. O kad bus anšlagas, jau galima iš anksto nuspėti. Ir ne tik todėl, kad prieš tai surengti aktoriaus kolegų vakarai sulaukė didžiulio visuomenės susidomėjimo. D.Meškauskas yra vienas iš tų, kuris visuomet intriguoja publiką. Savo sugebėjimais, vaidmenimis, kūrybiniu aktyvumu ir spalvingumu.

D.Meškauskas (g. 1964) baigė Vilniaus Simono Daukanto vidurinę mokyklą, 1988 m. – ir tuometę Lietuvos konservatoriją. 1988–1990 m. buvo Marijampolės dramos teatro, nuo 1990 m. – Klaipėdos dramos teatro aktorius. 1993–1995 m. – Lietuvos muzikos akademijos, nuo 2004 m. – Klaipėdos universiteto dėstytojas.

Sukūrė vaidmenų ne tik dramos spektakliuose, bet ir miuzikluose, kino bei televizijos filmuose. Šio aktoriaus vaidyba temperamentinga, įtaigi, jai būdinga improvizacija, vidinė ekspresija, virtuoziškas persikūnijimas.

D.Meškauską prisimenu dar iš S.Šaltenio „Jasono“ (1993), H. Fon Kleisto „Sukulto ąsočio“ ir V.Sarojano „Geriausio gyvenimo laiko“ (1994), taip pat W.Shakespeare’o „Daug triukšmo dėl nieko“ (1997), B.Brechto „Pono Puntilos ir jo tarno Mačio“ bei Moljero „Ožio“ (2001), G.Grajausko „Rezervato“ ir M. fon Majenburgo „Šalto vaiko“ (2004), A.Strindbergo „Kelio į Damaską“ (2007) Klaipėdos dramos teatre. Čia dabar jį galima pamatyti vaidinant spektakliuose „Jausmų tektonika“, „Įnamis“, „Mirandolina, arba Šiandien vaidiname Goldonį“. Pastarojo spektaklio tiesiog neįsivaizduoju be šio aktoriaus. Kaip ir G.Grajausko „Komikso, arba Žmogaus su geležiniu dančiu“, 2002-aisiais pastatyto Klaipėdos Pilies teatre. Teko matyti D.Meškauską ne tik virtuoziškai vaidinantį, bet ir puikiai dainuojantį Kauno muzikinio teatro miuzikluose „Kabaretas“ (2004) bei „Bučiuok mane, Keit“ (2007), taip pat ir „Idioteatre“ gimusį jo nepakartojamą „Urvinį žmogų“ (2005), apkeliavusį turbūt visą Lietuvą skersai ir išilgai. O kur dar O.Koršunovo OKT režisuotas „Hamletas“ (2008), kuriame D.Meškauskas sukūrė pagrindinį vaidmenį...

Šiemet D.Meškauskas pristatytas aukščiausiam Lietuvos teatro apdovanojimui – Auksiniam scenos kryžiui „Dramos aktoriaus (antraplanis vaidmuo)“ nominacijoje už spaustuvininko Aslakseno vaidmenį Lietuvos nacionalinio dramos teatro spektaklyje „Visuomenės priešas“ (rež. J.Vaitkus).

D.Meškauską galima pamatyti kino ir televizijos filmuose „Ir jis pasakė jums sudie“ (rež. Andrius Šiuša, 1993), „Lietuviškas tranzitas“ (rež. Evaldas Kubilius, 2003), „Vienui vieni“ (2004 m.), „Nebijok: Popiežiaus Jono Pauliaus II gyvenimas“ (2005), TV seriale „Moterys meluoja geriau“ (2008).

O kas šiemet sekė Klaipėdos žvejų rūmuose vykusio 5-ojo respublikinio teatrų festivalio vaikams ir jaunimui „Ledinė zylutė“ programą, turėjo progą pamatyti režisierių-pedagogų D.Meškausko ir R.Šaltenytės su Klaipėdos universiteto Menų fakulteto Režisūros katedros ketvirtakursiais pastatytą spektaklį „Filadelfija, aš atvykstu“.

...Belieka priminti, kad Klaipėdos teatralų kūrybos vakarai rengiami uostamiestyje, I.Simonaitytės bibliotekos Gerlacho palėpėje (Herkaus Manto g. 25). Pradžia – 17 val. Įėjimas – laisvas.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių