Vargonai pulsuos aistringu tango ritmu

Šeštadienį, gegužės 16 d., 18 val. Vilniaus universiteto šv. Jonų bažnyčios vargonai pulsuos temperamentingais ispanų baroko meistrų akordais ir argentiniečių genijaus Astoro Piazzolos tango ritmu. Koncertuos talentingi šalies atlikėjai - vargonininkė Jarūnė Barkauskaitė, fleitininkas Marius Pupkovas ir saksofonininkė Rusnė Mikiškaitė.

Programoje skambės ir baroko kompozitorių V.Lübecko, G.B.Vitali, P.Bruno, A.C.Bragos, J.S.Bacho, galantiškojo-klasikinio stiliaus atstovų C.Ph.E.Bacho, J.Bendos, XIX a. danų romantiko N.Gade bei XX a. kūrėjų A.Piazzolos ir O.Machos kūriniai vargonams solo ir su kameriniui ansambliui.

Didžiausi Lietuvoje VU šv. Jonų bažnyčios vargonai muzikos aistruoliams žinomi kaip itin plačių galimybių instrumentas. Ankstesniuose Tarptautinių vargonų metų (2008-2009) renginiuose jie klausytojus žavėjo vokiškos, prancūziškos ir lietuviškos muzikos sąskambiais. Šio koncerto metu jie atsiskleis ir temperamentingos ispaniškos bei argentinietiškos muzikos garsais. Anot J.Barkauskaitės, garsiojo argentiniečių bandonijos meistro Astoro Piazzolos kūriniai puikiai tinka atlikti ir vargonais, mat abu instrumentai gana giminingi.

„Pamėginsime klausytojus patraukti ne tik vokiečių, italų ar danų muzikos garsais, bet ir visais laikais aistringai skambančiu XVII a. ispanų kompozitoriaus Pablo Bruno „Tiento“, kuris tam tikra prasme yra ispaniška fugos versija“, - pasakojo vargonininkė J.Barkauskaitė.

„XVII a. Ispanijoje buvo neribotų galimybių laikai, kai garsusis Ispanijos laivynas gabendavo didžiulius aukso lobius iš neseniai atrastų vakarinių kolonijų. Štai kodėl tuo metu vargonai bažnyčiose tiesiog tviskėte tviskėjo auksu. Be to, dažnai bažnyčiose stovėdavo net dveji tokie instrumentai“, - apie pasakiškus ispanų turtus pasakojo vargonininkė.

Pasak jos, ispanai vargonais imituodavo net audringus karo mūšius. Tokie kūriniai yra vadinami Batalijomis, iš kurių vienas skambės koncerte. „Batalijos - tai trankių akordų ir nežabotos kovos kupini kūriniai, itin įspūdingai skambėję ispaniškais liežuvėliniais registrais. Juose įmanoma išgirsti net patrankų griausmą ir būgnų tratėjimą. Tokiu būdu jau XVII a. atsiskleidė karštas ispanų temperamentas,“ - šypsojosi atlikėja.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių