Švenčiančios Klaipėdos skvere – tarptautinė lauko tapybos paroda

Jūros šventės reginių puokštę ketvirtadienį papildė tarptautinio lauko tapybos plenero „Sankryža“ pabaigtuvės ir Klaipėdos senamiesčio skvere atidaryta paroda.

Uostamiesčio Baroti galerijoje ir jos kieme kone dvi savaites plušusi linksma ir kūrybinga tarptautinė dailininkų komanda po atviru Klaipėdos dangumi pristatė savo kūrybos rezultatus. „Sankryžos“ projekto dienomis dailininkų nutapyti paveikslai dabar atkreipia praeivių dėmesį ir ragina stabtelėti tuos, kurie Jūros šventėje ieško meno inkliuzų.

Plenero metu sukurti šeši didžiulio formato paveikslai bus eksponuojami per visą Jūros šventę ir dar ilgiau, jei tik į juos nesikėsins vandalai. Taip sakė plenero vadovas klaipėdietis dailininkas Isroildžonas Baroti’s. Anot jo, šie 2x3 m dydžio paveikslai ant presuotų medžio drožlių plokščių nebijo nei saulės, nei vėjo, neapsaugoti vien nuo pikto žmogaus.

Dabar jie įkurdinti Didžiosios Vandens gatvės skvere, šalia jau metus ten stovinčių lauko skulptūrų, sukurtų pernykščio Baroti galerijos projekto metu. Vėliau paveikslus ketinama padovanoti plenero rėmėjams.

Tarptautinis tapybos pleneras, skirtas Klaipėdos miesto 760 metų jubiliejui bei Klaipėdos apskrities dailininkų sąjungos Baroti galerijos 20-mečiui, pakvietė į Klaipėdą šešis aktyviai kuriančius šiuolaikinius menininkus iš šešių skirtingų šalių – buvusių Rytų kaimynių Kazachstano, Tadžikijos, Azerbaidžano, Gruzijos, Ukrainos ir Lietuvos.

Centrinės Azijos ir Kaukazo valstybės pasirinktos ne tik dėl išskirtinės tapybos stilistikos, mažai žinomos pas mus. Kaip aiškino šio kūrybinio susitikimo iniciatorius ir vadovas iš Tadžikijos kilęs dailininkas I.Baroti’s su renginio kuratore vilniete Ieva Vedeikaite, projekto variklis pirmiausia buvo jų abiejų meilė tiems kraštams.

Kaip per vernisažą patikino iš jų į Klaipėdą atvykę dailininkai, toji meilė nuo šiol – abipusė.  Vienas po kito jie gyrė Klaipėdą ir džiaugėsi čia praleistu laiku bei draugiška kūrėjų kompanija.

Galerijos direktorė Andželika Baroti teigė, kad ir jai pravers nauja patirtis – dar niekad jokiam kitam projektui neteko suburti tokios įdomios ir egzotiškos menininkų draugijos, tiek skirtingų tapybos mokyklų ir tradicijų atstovų. Ji pabrėžė ne tiek meninę, kiek pažintinę šio projekto intrigą. Juk įdomu tolerancija visoms kultūroms pasižyminčioje Klaipėdoje pamatyti tokių savitų ir tolimų šalių tapytojų kūrinius. Ir ne atvežtus iš ten, o sukurtus čia, paveiktus Klaipėdos miesto įspūdžių.

Jau pirmuosius savo potyrius Lietuvos uostamiestyje azerbaidžanietis tapytojas Dadashas Mammadovas įamžino paveiksle „Viena naktis Klaipėdoje“. Plenero dalyvis gruzinas George’s Tabliashvili’s iš Tbilisio nutapė „Angelo pažadą“ (nuotraukoje). Ukrainietė Tamara Hridyayeva iš Lvovo savo abstrakciją pavadino „Žaidimo akimirka“. Tadžikas Ilyos Mamadzhanovas, kurdamas savo „Gintarinę svają“, improvizavo geometrinėmis formomis ir gintaro spalvomis. Kazachas Kanatas Ibragimovas savo kūrinį „Kazachstano revoliucijos gėlė“ išpuošė aukso folija. Lietuvai plenere atstovaujantis klaipėdietis tapytojas Rytis Martinionis jam įprasta siurrealistine maniera, alegoriškai ir su humoru pavaizdavo „Nektaro ragautojus“...



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių