„Permainų muzika“: nuo meditacijos iki roko ritmų

Amžinosios gamtos, grožio ir laiko temą paliečianti Klaipėdos kamerinio orkestro programa „Laiko garsai“ penktadienį klausytojus pakvies į Miesto koncertų salę.

Kolektyvo meno vadovas violončelininkas Mindaugas Bačkus kartu su smuikininku Džeraldu Bidva Klaipėdos koncerto festivalio „Permainų muzika“ šeštajame koncerte atliks solo partijas. Gediminas Gelgotas ne tik diriguos, bet ir prisistatys kaip kompozitorius.

Muzikų šeimoje užaugęs G.Gelgotas studijavo Lietuvos muzikos ir teatro akademijoje, kompozitoriaus Vytauto Barkausko ir dirigento Gintaro Rinkevičiaus klasėse, tobulinosi Hamburgo muzikos ir teatro akademijoje pas Peterį Michaelį Hamelį. Prieš penkerius metus įkūrė Naujų idėjų kamerinį orkestrą (NIKO), reprezentuojantį tik jo muziką ir menines idėjas. Kartu su orkestru G.Gelgotas pasirodė Rygos, Sankt Peterburgo, Maskvos, Londono, Hamburgo, Esseno, Duisburgo ir kitų miestų koncertų salėse.

Koncertą pradės autoriaus diriguojami „Echoes For A Thousand Years” / “Aidai tūkstančiui metų”. Tai virpančios erdvės, subtilių prisilietimų muzika, apgaubta tylaus ritualo paslaptimi.

Apie G.Gelgoto kūrybą vienas minimalistinės muzikos pradininkų Terry Riley rašė: „G.Gelgoto muzikoje Grožis tampa pagrindiniu jos komponavimo principu. Tai muzika, kurios žmonės yra išalkę, muzika, kuri gimsta iš taikos“.

Ritmiškai ir meditatyviai judės G.Gelgoto kompozicijos mokytojo P.M.Hamelio „The arrow of time" / „Laiko strėlė”. Vokiečių autoriaus, regis, nesužavėjo tarp jo tautiečių paplitęs serializmas. Jis domėjosi improvizacine muzika, psichologija ir ieškojo kelio į klausytojų širdis.  Įkvėptas amerikiečių minimalistų, indų muzikos, roko ir džiazo kompozitorius pasuko minimalizmo ir naujojo paprastumo link.

Bulgarų kilmės Anglijoje gyvenančios jaunos kūrėjos Dobrinkos Tabakovos opusai jau sulaukė pripažinimo, juos atlieka žymūs solistai ir kolektyvai. Kompozitorės stilius pasižymi įsimintinomis melodijomis, post tonalia modaline harmonija ir neoromantiniu polėkiu.

Dž.Bidva, M.Bačkus ir Klaipėdos kamerinis orkestras pagrieš D.Tabakovos „Sun Triptych“ /„Saulės triptiką“ – skambančią paros simfoniją, kurią sudaro 3 dalys: „Aušra“, „Diena“ ir „Sutemos“. Prasidėjusi auštančio ryto vaizdiniu, sukūrusi bičių ir paukščių klegesį pievose, ji ištirps vakaro horizonto prieblandoje.

Koncerto pabaigoje suskambės ir daugeliui turbūt girdėta žymaus britų kompozitoriaus Michaelio Nymano muzika iš kino filmo „Fortepijonas“, kurį režisavo Jane Campion. Ją autorius sukūrė transformuodamas etninės škotų muzikos melodiką, ritmiką, harmoniją. M.Nymanui būdingas intuityvus požiūris į kūrybos procesą, kuriame pagrindinis teisėjas yra klausa, o ne technika ar sistema. Klasikinės harmonijos funkcijos, minimalistinis plėtojimas ir roko ritmai jo muziką paverčia efektinga „elitinio” ir populiariojo meno sinteze. Šis ekstravertiškas menininkas sugeba sudominti labai skirtingą ir plačią auditoriją. Apsilankius koncerte „Laiko garsai” bus galima tuo įsitikinti.

Festivalinis koncertas „Laiko garsai“ – spalio 7 d. 18 val. Klaipėdos koncertų salėje (Šaulių g. 36). 17 val. antrojo aukšto fojė vyks prieškoncertinis susitikimas.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių