Nuo F.Schuberto iki ateivių šokių

Franzo Schuberto ir XXI amžiaus muziką trečiadienį Klaipėdoje gros Valstybinis Vilniaus kvartetas ir perkusininkas Saulius Astrauskas.

Raiškos skalė - plati

Vilniaus kvartetas, kuriame griežia Audronė Vainiūnaitė (pirmasis smuikas), Artūras Šilalė (antrasis smuikas), Girdutis Jakaitis (altas) bei Augustinas Vasiliauskas (violončelė), specializuojasi atlikdamas klasikinį bei romantinį repertuarą, tačiau nemažai dėmesio skiria ir šiuolaikinei muzikai.

Tarp 450 kvarteto repertuaro kūrinių rasime daugiau kaip 150 šiuolaikinių užsienio autorių ir apie 100 Lietuvos kompozitorių opusų.

Prieš 45 metus susikūręs kolektyvas ištobulino savitą interpretavimo tradiciją, stiprų ansambliškumo pojūtį, plačią raiškos priemonių skalę ir gebėjimą įsigilinti į skirtingų epochų bei stilių muziką.

Tai ansambliui pelnė kvartetų konkurso Lježe (Belgija) apdovanojimą, Lietuvių fondo kultūrinę muzikinę dr. Antano Razmos (JAV) bei Lietuvos nacionalinę premijas.

Perkusijos solo

Dar vienas koncerto dalyvis perkusininkas S.Astrauskas pasižymi ypatingumu žingeidumu naujovėms, naujų partitūrų studijavimu ir inicijavimu.

Daugiau nei 70 kūrinių premjerų atlikęs entuziastingas savo profesijos fanas groja Lietuvos nacionaliniame simfoniniame orkestre, dažnai muzikuoja kameriniuose, džiazo ansambliuose ir solo.

Jis nuolat bendradarbiauja  su lietuvių bei užsienio atlikėjais, savo dėmesį kreipiančiais moderniosios muzikos link, dalyvauja šiuolaikinės bei džiazo muzikos festivaliuose.

Koncerto programoje...

Trumpai apie programą, kurią svečiai atliks uostamiestyje.

Koncerto pradžioje Vilniaus kvartetas interpretuos F.Schuberto jaunystėje parašytą kvartetą Nr.10, Es-dur. Šis kūrinys laikomas viena brandžiausių kamerinės muzikos kompozicijų, kokias tik gali sukurti šešiolikmetis autorius.

Kitas kūrinys - garsaus naujojo dvasingumo krypties britų kompozitoriaus Johno Tavenero „The Last Sleep of the Virgin“ („Amžinas Mergelės Marijos miegas“), parašytas styginių kvartetui ir vibrafonui. Autorius jį sukūrė prieš sudėtingą širdies operaciją. „Eschatologinį muzikos charakterį sutvirtino asmeninio gyvenimo faktas: aš vos galėjau girdėti muziką. Atrodė, tarsi ji skambėtų beveik anapus mano suvokimo. Norėdami reflektuoti šį pojūtį atlikėjai turi groti „ant girdimumo ribos“. Muzika be žodžių išreiškia Dievo motinos užmigimą ir Apaštalų surengtą jos laidojimą“, - taip savo kūrinį apibūdino J.Taveneras.

Antroji koncerto dalis prasidės trumpučiu F.Schuberto Styginių kvartetu Nr.12, c-moll („Quartettsatz“). Šis „Sakinys kvartetui“ tapo kompozitoriaus portalu į ankstyvojo romantizmo pasaulį ir garsiųjų jo kvartetų („Rozamundos“ ir  „Mirtis ir mergelė“) pranašu.

Taip pat skambėsianti Vytauto Germanavičiaus „Outer Spaces” („Visata”) styginių kvartetui ir perkusijai naujai redaguota šiemet. Pasak kompozitoriaus, kūrinio forma pagrįsta Saulės sistemos planetų ir kūnų paviršių struktūra. Tai neapibrėžtos notacijos partitūra, kurioje perkusininkas laisvai varijuoja duotus ritminius modelius ir garsų sekas. Kvartetas prisijungia jau kūriniui įpusėjus. Ši kosminė garsų kelionė prasideda iš esančios centre ir pulsuojančios šiluma žvaigždės, skrieja į sustingusius ledinius kūnus sistemos pakraštyje ir baigiasi ateivių šokiais.

Koncertas vyks Klaipėdos koncertų salėje vasario 17-ąją, pradžia - 18 val. Bilietai - po 15, 20 litų, studentams, moksleiviams, senjorams, neįgaliesiems - su 40 proc. nuolaida.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių