Nepriklausomo teatro akademija subūrė penkių šalių jaunimą

Pastarąsias dvi savaites Klaipėdos muzikiniame teatre bruzdėjo daugiakalbis jaunimas – vyko tarptautinio projekto „Pietų Baltijos nepriklausomo teatro akademija: socialinių pokyčių link“ užsiėmimai.

Muzikinis teatras – partneris

Tai jau antrasis ES remiamo trejų metų projekto, vyksiančio iki 2014-ųjų, dalyvių susitikimas. Pirmasis surengtas balandį Lenkijoje, Sopote.

Projekto įgyvendina Sopoto „Stage-Off de BICZ“ – nevyriausybinė organizacija, priklausanti Baltijos menininkų agentūrai. Ji sukūrė trejus metus truksiančią mokymo programą, buria į ją Lenkijos, Lietuvos, Danijos, Švedijos ir Rusijos menus studijuojantį ir dirbanti jaunimą, kuris galės pasinaudoti šių šalių profesionalių socialinių animatorių patirtimi ir žiniomis. Bus sukurti ir šalyse partnerėse pristatyti bendri meniniai projektai.

Klaipėdos muzikinis teatras – vienas iš projekto partnerių. Teatras projekte – ne tik meninės išraiškos forma, bet ir stiprus socialinio vystymosi įrankis. Projekto tikslas – parengti naujosios kartos aktorius ir režisierius, edukuoti nepriklausomus, kūrybiškus socialinius animatorius, kurie galėtų aktyviai prisidėti prie savo nacionalinės aplinkos vystymosi. „Pietų Baltijos nepriklausomo teatro akademija“ siekiama sukurti nuolatinę, bet vis atsinaujinančią platformą, kurioje keičiamasi patirtimis ir žiniomis apie teatrą, kitas meno šakas bei lyderystę.

Vyko įvairūs užsiėmimai

Dvi savaites Klaipėdos muzikiniame teatre meninės pakraipos programų studentai iš Klaipėdos universiteto bei jaunimas iš Lenkijos ir Švedijos kasdien lankė vairių disciplinų paskaitas bei užsiėmimus.

Jiems aktorinius trenažus vedė režisierius Gytis Padegimas, pantomimos užsiėmimus – mimas Aleksas Mažonas, režisūros – režisierius Ramūnas Kaubrys, vokalo – dainininkės Aurelija Dovydaitienė ir Kristina Jatautaitė, choreografijos – šokėjai Giedrė Šidlauskė ir Mantas Černeckas, šiuolaikinio šokio – jo atlikėjas Petras Lisauskas (nuotraukoje), ritmikos – kompozitorė Nijolė Sinkevičiūtė, scenos kovos – aktorius Karolis Makauskas.

Visais aspektais buvo analizuojami sceniniai kūriniai, kurie bus statomi metų pabaigoje. Visi studentai, pasidaliję į tris grupes, dirbo su medžiaga, gilinosi į personažus. Paskutinius šio susitikimo užsiėmimus vedė lektoriai – režisieriai Ewa Ignachak, Bartoszas Zaczykiewiczas ir Rūta Bunikytė.

Sekantis projekto dalyvių susitikimas rengiamas rugsėjį vėl Sopote. Per 2012 m. įvyks devyni susitikimai – du Klaipėdoje ir septyni Sopoto mieste. 2013 m. planuojama surengti 10 susitikimų – dar du Klaipėdoje ir aštuonis Lenkijoje.

Kuria keturis spektaklius

Projekte dalyvauja 18–25 metų jaunimas – studentai ir dirbantys žmonės. Lietuvai atstovauja dvi dešimtys jaunuolių, studijuojančių menus įvairiuose šalies universitetuose ir kitose mokymosi įstaigose, taip pat ką tik baigusieji studijas, vaidinantys teatre. Lenkijoje ilgai vyko respublikinė atranka, po kurios į šį projektą pateko 21 dalyvis. Tai įvairių profesijų jauni žmonės, dirbantys ir studentai. Trys Švedijos atstovai – taip pat dirba ir studijuoja.

Planuojama, kad projektas baigsis su 2014 m. Bet, kaip sakė projekto koordinatorė, jis yra „flexible“, gali baigtis ir keliais mėnesiais vėliau. Šio didžiulio projekto sumanytoja ir iniciatorė yra E.Ignachak, „Stage-Off de BICZ“ režisierė ir vadovė.

Pirmieji projekto pasirodymai visuomenei – 2013-ųjų sausį. Padedant profesionaliems režisieriams, bus pastatyti keturi pusvalandžio trukmės spektakliai / performansai. Jie vyks Klaipėdos muzikiniame teatre ir bus nemokami, atviri visiems.

Viso projekto pabaigoje studentai patys bandys įgyvendinti panašaus pobūdžio projektus. Dalis šių studentų, tikimasi, taps socialiniais animatoriais. Todėl projekto tikslas – kad jie išmoktų patys vesti teatrinius užsiėmimus, kurie būtų socialiai paveikūs ir naudingi įvairioms žmonių grupėms.

Apie tarptautinio projekto vykdytojus

2003 m. Sopoto visuomenininkų iniciatyva įkurta organizacija pasivadino „Stage-Off de BICZ“ („Paplūdimio teatras”). Jos reikmėms buvo perstatyti Sopoto gelbėjimo stotis (jos sandėliai) ir vasaros teatras. Dabar ten veikiantis teatras turi persirengimo kambarius, administracijos kabinetus, repeticijų erdvę bei gali dirbti ištisus metus.

Nepriklausomo teatro idėja yra pagrindinis Sopoto „Stage Off de Bicz“ tikslas. Ten reziduoja net keli teatrai: „Ewa Ignaczak’s The Stable of Pegasus“, „Off de BICZ“, Joannos Czajkowska’os ir Jaceko Krawczyko Sopoto šokio teatras. Nepriklausomo Lenkijos teatro lyderiais vadinamos trupės nuolat pristato savo spektaklius „Off de BICZ“ repertuare, kurį sudaro apie 20 skirtingų veikalų. „Stage Off de BICZ“ ne tik kuria ir pristato teatrinius veikalus, bet ir užsiima ir edukacine veikla, ugdydama naujosios kartos menininkus – aktorius, režisierius, scenarijų autorius. Nuo pat įsisteigimo pradžios teatras organizuoja scenos judesio, improvizacijos, darbo su tekstu, vokalo lavinimo, scenos kalbos, tekstų kūrimo ir kitus kursus.



NAUJAUSI KOMENTARAI

oJezau

oJezau portretas
kokia tiksli iliustracija po tokiu siaubingu "naujiena" TEXTU: ........pastarasias.........socialinius animatorius.............nacionalinės aplinkos vystymosi................meninės pakraipos .....................bei jaunimas.................bei užsiėmimus..................aktorinius trenažus vedė režisierius Gytis Padegimas – o taip, legendines oratorijos "rezisierius".............. jo atlikėjas Petras Lisauskas (nuotraukoje) - kur ta nuotrauka?...................Visais aspektais...............Sekantis................Visi studentai...............jaunimas - studentai ir dirbantys žmonės...................jauni žmonės, dirbantys ir studentai....................Švedijos atstovai – taip pat dirba ir studijuoja..................... baigsis su 2014 m................."flexible" - LIETUVISKAI BUTU LANKSTUS!.............kodel ne EwaOS IgnaczakOS jeigu JoannOS CzajkowskaOS?.................... ir užsiima ir edukacine veikla...............darbo su tekstu................tekstų kūrimo.............. oJezau, tik uz galvu ir belieka griebtis po tokiu TEXTU

Normalus

Normalus portretas
Normalus tekstas, šiuolaikinė terminija, tikrai nėra dėl ko griebtis už galvos ar širdies. Na, senučiukams ir senučiukėms tai jau tikrai nebeįkertama, bet čia gi nieko nepadarysi - laikas ir atskirtis nuo visuomenės smegenis išdžiovina, kategoriškumą padvigubina, o teleranciją kitiems ir kitokiems kartu su lankstumu išplauna išskalauna (((:- Dėl užsienietiškų vardų ir pavardžių rašymo visuotinai nesutarta, visi, pasižiūrėkit internete ir spaudoje, daro ką tik nori, baisi netvarka, tai čia jokios ypatingos nuodėmės galgi nepadaryta -:)
VISI KOMENTARAI 2

Galerijos

Daugiau straipsnių