Lietuvos paviljonas Expo trumpam virto karpinių ir raižinių dirbtuve

Pasaulinėje Expo parodoje prisistatančios Lietuvos paviljonas skamba nuo žirklių ir mirga nuo spalvoto popieriaus. Karpinių ir raižinių meistro Klaido Navicko mokomi kinai kasdien čia iškarpo po keliasdešimt atviručių. Anot lietuvio, Kinijoje susidomėjimas šiuo menu beveik dvigubai didesnis nei prieš keletą metų Japonijoje vykusioje Expo parodoje.   

„Japonijoje didžioji dauguma tik stebėdavo mano darbą ir nedrįsdavo prisėsti šalia, o Kinijoje vaikai drąsiai prieina ir nieko nelaukdami ima žirkles į rankas. Per tris dienas Šanchajuje iškarpėme tiek paveikslėlių, kiek Japonijoje jų prigaminome per visą savaitę“, - sako jau antrą kartą karpinių meną Expo parodoje pristatantis K. Navickas.

Daugiau kaip 22 metus šį iš Rytų šalių atkeliavusį meną puoselėjantis menininkas pasaulinėje parodoje ne tik pasakoja apie lietuviškas karpinių tradicijas bei įvairias technikas, bet ir pristato savo darbų ciklą „Žygio dainos“.

Menininko teigimu, dažniausiai į Lietuvos paviljoną užsukantys lankytojai smalsauja, kokį  didžiausią karpinį jam yra tekę iškarpyti bei, kiek užtrunka vieno paveikslo išraižymas.

Popieriaus karpinių pradmenų rytų šalyse randame jau prieš du tūkstantmečius, o siluetiniai popieriaus karpiniai į Europą atkeliavo 17 amžiuje. Lietuvoje karpiniai ypač populiarūs buvo kaime. Prieš vestuvių ar kitų švenčių proga iškarpytomis užuolaidėlėmis, žvaigždutėmis ir gėlėmis buvo puošiami kambariai, langai, lempos, šventų paveikslų rėmai.


Šiame straipsnyje: Expo 2010Šanchajus

NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių