Lietuviškų serialų bumas ar perteklius?

Meksikietiškų serialų gyventojus – liucijas, sebastijanus ar marijanas – jau seniai pakeitė lietuviškos telenovelės. Ir nors pasigirsta kalbų, kad žiūrovai jau persisotino tautiškomis meilės istorijomis, prodiuseriai jas laiko televizijų koziriu.

Vis dar populiarūs

Jau, rodos, niekas nebeklausia, kodėl lietuviški serialai liejasi lyg iš gausybės rago. Kur kas įdomiau, kada išseks serialų kūrėjų fantazija. Tačiau šie tik šypteli, kad to nebus – juk jei lietuviškų serialų niekas nežiūrėtų, jie TV ekranuose nekaraliautų.

Vis dėlto LNK programų direktorius Arūnas Motiekaitis neabejoja, kad domėjimasis lietuviškais serialais mažės. LNK tai būtų ir piktdžiugiškai džiugu, mat serialų prieglobsčiu šiandien vadinama didžioji jos konkurentė TV3, kuri ir LNK perlą – „Nekviestą meilę“ – perėmė.

„Tai akivaizdu – žiūrovai labiau pasiskirstys rinkdamiesi serialus ir nebus visuotinio žiūrovų susibūrimo prie visų be išimties serialų“, – įsitikinęs A.Motiekaitis.

Į tokias pranašystes jau 12 metų lietuviškų serialų versle besisukantis prodiuseris Rolandas Skaisgirys numoja ranka. Pasak jo, geriausias atsakymas į visas spėliones yra faktas, kad dar prieš penkerius metus žiūrovus džiugino vos vienas serialas, o dabar vien jo bendrovė „Videometra“ per metus pasiūlo septynis. Ir visi jie nė neketina užleisti didžiausio žiūrimumo pozicijų.

„Apie kokį ėjimą nuo pjedestalo gali būti kalbama? Apskritai serialai sulaukia milžiniško populiarumo ne tik Lietuvoje, bet ir visame pasaulyje“, – „TV dienai“ sakė „Videometros“ direktorius.

Serialai – TV3 tūzas

Mitus apie persisotinimą šalies kūrėjų darbais griauna ir TV3 programų direktorius Jurgis Jefremovas, jis pasiūlė pažvelgti į reitingus ir džiaugėsi, kad kasdieniai lietuviški serialai – viena stipriausių TV3 programų tinklelio grandžių.

„Moterys meluoja geriau“ nuolat patenka ne tik į žiūrimiausių dešimtukus, bet ir į trejetukus, o „Širdys paklydėlės“ savo pozicijoje 18 val. nugali visus kitus kanalus. Labai sudėtingoje konkurencinėje zonoje pirmauja ir „Drąsos kaina“, – aiškino J.Jefremovas.

„TV dienos“ pašnekovai teigė, kad patekimas į dešimtukų sąrašus – dar ne vienintelis sėkmės rodiklis. Lietuviškų serialų tėvu tituluojamo R.Skaisgirio nuomone, serialui keliamas tikslas – nugalėti ne tik konkurentų telenoveles, bet ir tuo pat metu rodomas laidas bei filmus.


Koks turi būti serialas, kad patrauktų anapus ekrano sėdinčio žmogaus dėmesį, R.Skaisgirys sako žinąs, tačiau paslapties neatskleisiąs. „Jeigu apie tai garsiai kalbėčiau, nebūčiau dešimt metų vienas, kuriantis tokius serialus, kuriuos žmonės žiūri“, – juokavo prodiuseris.

Tik dvi nesėkmės

Keliolika serialų žiūrovams pateikęs R.Skaisgirys neslepia pasitenkinimo, kad bene visi jo kurti darbai pateisino viltis ir rado savo žiūrovą. Nedidele nesėkme ar nesusipratimu televizijos panoramoje galima pavadinti tik „Moterų alėją“ – serialą apie Kauną. Tačiau, jo kūrėjų nuomone, taip nutiko, nes buvo rodomas netinkamu laiku.

„Prie sėkmės prisideda tai, kad mūsų kuriami serialai tarpusavyje nesivaržo. Tarkime, „Nekviesta meilė“ buvo populiariausia, vėliau „Moterys meluoja geriau“ skynė laurus, „Nemylimi“... Vienas baigiasi – rodome kitą. Vėliau sukame tęsinius“, – kalbėjo R.Skaisgirys.

J.Jefremovas patvirtino, kad šiuo metu kasdien rodomų trijų serialų – „Širdys paklydėlės“, „Drąsos kaina“ ir „Moterys meluoja geriau“ – rezultatai džiugina. Nuvylė tik „Gedimino 11“. „Nors vasarą rodytas savaitinis serialas „Gedimino 11“ tiek scenarijaus, tiek režisūros ir vaidybos atžvilgiu buvo aukšto lygio, jis sulaukė netikėtai mažo žiūrovų dėmesio“, – stebėjosi J.Jefremovas.

O daugiau nepasisekusių serialų jis šmaikštaudamas pasiūlė paieškoti kituose kanaluose.

Užsienio serialas – ne konkurentas

Laikai, kai reitingų viršūnėse karaliaudavo meksikietiškos melodramos, matyt, nesugrįš. „Ir čia nėra nieko nuostabaus. Lietuvoje jau seniai nusistovėjusios tokios tradicijos – jei yra galimybė, žiūrovai visada mieliau renkasi vietos kūrėjų darbus“, – pabrėžė J.Jefremovas.

Anot jo, net patys didžiausi ir brangiausi užsienio prodiuserių kūriniai turi menką šansą konkuruoti su lietuviškomis laidomis ar serialais. „Svarbiausia, kad serialai būtų nuoširdūs“, – raktą į serialo sėkmę įvardijo TV3 programų direktorius.

R.Skaisgirys neslėpė, kad pats žiūri nemažai užsienietiškų serialų, semiasi iš jų pavyzdžių, o idėjas adaptuoja pagal Lietuvos žiūrovui artimesnes problemas. „Svarbu, kad problemos yra arčiau savų baltinių, o lietuviai aktoriai – savi, pažįstami ir mylimi. Vietos miestų vaizdai žmonėms patinka – kažkas prisimena studijų metus, praleistus sostinėje, kitiems malonu po Kauną pasižvalgyti, Palanga ar Naisiais pasigrožėti“, – dėstė R.Skaisgirys.

Serialų auditorija

TV3   „Moterys meluoja geriau 4“ 15,3 proc.

TV3   „Drąsos kaina“       9,6 proc.

TV3   „Širdys paklydėlės“    6,2 proc.

LNK  „Mano mylimas prieše 2“      5,9 proc.

LNK   „Iki pasimatymo, mama“      2,6 proc.


NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių