Klaipėdos muzikinio teatro sceną šturmuoja tarptautinis projektas

Pirmosiomis sausio dienomis į Klaipėdos valstybinį muzikinį teatrą sugrįžo projekto „Pietų Baltijos nepriklausomo teatro akademija (BAIT): socialinių pokyčių link“ dalyviai – jaunimas iš Lenkijos, Švedijos bei Lietuvos. Kitą savaitę jie publikai pristatys pirmųjų mokomųjų metų premjeras – keturis viešus pasirodymus.

Keičiasi žiniomis

„Pietų Baltijos nepriklausomo teatro akademija“ (BAIT) – tai teatrinis mokomasis projektas, kurį finansuoja Europos Sąjungos Pietų Baltijos programa. Projekte dalyvauja daugiau kaip 40 studentų iš skirtingų Pietų Baltijos regiono šalių. Akademija įsteigta trejiems metams nuo 2012-ųjų sausio.

Projekto organizatorių tikslas – sukurti platformą, kurioje keičiamasi patirtimis ir žiniomis apie teatrą, kitas meno šakas bei lyderystę. Teatras šiame projekte yra ne tik meninės išraiškos forma, bet ir stiprus socialinio vystymosi įrankis, priemonė edukuoti nepriklausomus, kūrybiškus socialinius animatorius, kurie ateityje galės aktyviai prisidėti prie savo nacionalinės aplinkos vystymosi.

Lavina įgūdžius

Kasmet BAIT mokomieji metai yra baigiami projekte dalyvaujančių studentų pasirodymais. Šių metų BAIT premjeros buvo sukurtos remiantis literatūros kūriniais.

Pirmadienį 18 val. Klaipėdos muzikiniame teatre bus pristatyti keturi pusvalandžio trukmės pasirodymai, kuriuos žiūrovai kviečiami stebėti nemokamai.

Tai improvizacija „Pasaulis“ Rigvedos motyvais  (rež. Ramūnas Kaubrys, vaidina lietuvių studentų grupė), Fiodoro Dostojevskio „Pupa“, (rež. Ewa Ignaczak, vaidina lenkų studentų grupė),  ištraukos iš Julijaus Slovatskio dramos „Kordijanas“ (rež. Bartoszas Zaczykiewiczas, vaidina lenkų studentų grupė) ir pasirodymas Edgaro Alano Po poemos „Varnas“ motyvais (rež. Rūta Bunikytė ir studentai, vaidina tarptautinė lietuvių, lenkų ir švedų grupė).

Pasak lenkų režisieriaus B.Zaczykiewiczo, spektaklio J.Slovackio dramos „Kordijanas“ motyvais sukūrimą paskatino „Pasiruošimo“, „Baimės ir vaizduotės“, taip pat „Beprotnamio“ scenos. Nors šios scenos tarsi atskiros, jos leidžia susidaryti įspūdį apie visą dramą.

„Spektaklio formos paieškų esmė – bandyti atrasti būdą suprasti originalios J.Slovackio teatrinės kalbos vaizdingumą ir jį suderinti su šiuolaikinių aktorių jautrumu, lavinant jų vaidybos įgūdžius“, – aiškino B.Zaczykiewiczas.

Klaipėdos muzikinio teatro režisierės R.Bunikytės teigimu, bendras jos ir projekto dalyvių pasirodymas E.A.Po poemos „Varnas“ motyvais kuriamas remiantis fizinio teatro principais: „Repeticijų metu buvo sukurtos flash scenos. Kiekvienas studentas yra atskiros dalies režisierius. Komandinio darbo užduotis – kartu sukurti vienos susiskaldžiusios asmenybės istoriją“.

Rengia animatorius

Klaipėdos muzikinis teatras – vienas iš projekto partnerių. BAIT projekte taip pat dalyvauja Klaipėdos universiteto Menų fakulteto, Stasio Šimkaus konservatorijos bei kitų Lietuvos mokslo įstaigų studentai ar absolventai, studijas jau baigę specialistai iš Lenkijos ir Švedijos. Projekto dalyvių amžius – 18–25 m.

„Socialinis animatorius – tai kūrėjas, absorbuojantis socialinę aplinką, – teigė Klaipėdos muzikinio teatro vadovas režisierius R.Kaubrys. – Stebėti, stebėtis ir stebinti – tai trys svarbiausios socialinio animatoriaus savybės bei trys kūrybiškumo kriterijai, lemiantys socialinius pokyčius. Teatro menas šiame kontekste veikia kaip efektyvus meno terapijos būdas, gebantis „atverti“ daugybę be galo skirtingų žmonių.“

Lietuvoje pirmaisiais BAIT projekto metais vykusias įvairių disciplinų paskaitas vedė Klaipėdos meno profesionalai ir svečiai iš kitų šalies miestų: režisierius Gytis Padegimas, mimas Aleksas Mažonas, režisierius R.Kaubrys, dainininkės Aurelija Dovydaitienė ir Kristina Jatautaitė, šokėjai Giedrė Šidlauskė, Mantas Černeckas ir Petras Lisauskas, kompozitorė Nijolė Sinkevičiūtė, aktorius Karolis Makauskas.

Projekto pabaigoje studentai patys įgyvendins panašaus pobūdžio projektus. Tikimasi, kad tapę socialiniais animatoriais, jie gebės organizuoti socialiai paveikius ir įvairioms žmonių grupėms naudingus teatrinius užsiėmimus.

Planuojama, jog pernai sausį startavusi BAIT veiks iki 2015 m. Vien 2013 m. ketinama surengti 10 bendrų projekto dalyvių susitikimų – du Klaipėdoje ir aštuonis Lenkijoje. Jų metu bus kuriami ir šalyse partnerėse pristatomi nauji bendri meniniai projektai.

„Klaipėdos“ inf.

Apie BAIT organizatorius

Trejus metus truksiančią tarptautinę mokymų programą „Pietų Baltijos nepriklausomo teatro akademija“ (BAIT) sukūrė ir įgyvendina Lenkijos Sopoto „Stage-Off de BICZ“ – nevyriausybinė organizacija, priklausanti Baltijos menininkų agentūrai (BART).

Šio didžiulio projekto sumanytoja ir iniciatorė yra Ewa Ignachak, „Stage-Off de BICZ“ režisierė ir vadovė.

Sopoto visuomenininkų iniciatyva 2003 m. įkurta organizacija pasivadino „Stage-Off de BICZ“ („Paplūdimio teatras”). Jos reikmėms buvo perstatyti Sopoto gelbėjimo stotis (jos sandėliai) ir vasaros teatras. Dabar ten veikiantis teatras turi persirengimo kambarius, administracijos kabinetus, repeticijų erdvę bei gali dirbti ištisus metus.

Nepriklausomo teatro idėja yra pagrindinis Sopoto „Stage Off de Bicz“ tikslas. Ten reziduoja net keli teatrai: „Ewa Ignaczak’s The Stable of Pegasus“, „Off de BICZ“, Joannos Czajkowska’os ir Jaceko Krawczyko Sopoto šokio teatras. Nepriklausomo Lenkijos teatro lyderiais vadinamos trupės nuolat pristato savo spektaklius „Off de BICZ“ repertuare, kurį sudaro apie 20 skirtingų veikalų.

„Stage Off de BICZ“ ne tik kuria ir pristato teatrinius veikalus, bet užsiima ir edukacine veikla, ugdydama naujosios kartos menininkus – aktorius, režisierius, scenarijų autorius. Nuo pat įsisteigimo pradžios teatras organizuoja scenos judesio, improvizacijos, darbo su tekstu, vokalo lavinimo, scenos kalbos, tekstų kūrimo ir kitus kursus.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių