Klaipėdos koncertų salėje suspindės „Dangiškoji garsų vaivorykštė“

Klaipėdos koncertų salėje suspindės „Dangiškoji garsų vaivorykštė“

Uostamiesčio Koncertų salėje vykstančiame festivalyje „Klaipėdos muzikos pavasaris“ ketvirtadienį nuskambės įstabus baroko šedevras – J.S.Bacho Mišios h-moll.

Jų atlikimui vadovaus maestro Saulius Sondeckis. Prie solistų Astos Krikščiūnaitės (sopranas), Noros Petročenko (mecosopranas), Mindaugo Zimkaus (tenoras) ir Liudo Mikalausko (bosas) prisijungs Klaipėdos kamerinis orkestras (meno vadovas Mindaugas Bačkus), Klaipėdos choras „Aukuras“ (meno vadovas Alfonsas Vildžiūnas) bei Šiaulių valstybinis kamerinis choras „Polifonija“ (meno vadovas Tomas Ambrozaitis).

Retokai atliekamos J.S.Bacho Mišios h-moll yra ne tik vienas genialiausių baroko epochos, bet ir  vienas iškiliausių chorinės muzikos šedevrų. Beveik visa J.S.Bacho liturginė vokalinė muzika buvo sukurta protestantų bažnyčiai, o Mišios h-moll parašytos tradicinių katalikiškų mišių pagrindu. Jose slypi svarbiausios būties tiesos, Dievo ir žmogaus ryšys. J.S.Bachas šį kūrinį rašė beveik 15 metų. Mišių skambesio išgirsti jam neteko; kūrinys pirmąkart buvo atliktas tik po kompozitoriaus mirties.

Skirtingai nei pasijos, mišios neturi siužeto. Tai malda, kurioje nėra daug žodžių, tačiau jų kartojimas, išgiedant kiekvieną raidę, skatina įsigilinti ir pajusti prasmę.

Mišias sudaro tradicinės penkios dalys: „Kyrie“, „Gloria“, „Credo“, „Sanctus – Benedictus“ ir „Agnus Dei“. Kiekvieną jų autorius praplėtė papildomais numeriais: duetais, arijomis, orkestro epizodais, tad visas kūrinys susideda iš 24 numerių. Svarbiausias vaidmuo tenka chorui.

Neatsitiktinai šis Klaipėdos muzikos festivalio vakaras pavadintas „Dangiškąja garsų vaivorykšte“. J.S.Bacho Mišios h-moll palieka didžiulį dangiškos vaivorykštės spindėjimo įspūdį. Jose, kaip ir Pasijose pagal Matą ir Joną, kalbama apie svarbiausias būties tiesas, apie krikščionišką meilę, apie Dievą ir žmogų. Pasijose pateikta Kristaus žemiškojo gyvenimo istorija, jo kančios ir mirtis. Užuojautos ašaros, dvasinis sukrėtimas ten atspindi mistinį susiliejimą su Dievu per jo meilę. Mišiose nėra nieko panašaus. „Tai neperregimas ir aklinas sferinis statinys“ (O.Mandelštamas). Arijos, duetai, chorai nesuteikia galimybės užjausti Dievą kaip kenčiančią, mirtingą ir artimą žmogui būtybę. Milžiniško kūrinio prasmė paslėpta nuo klausytojų. Akinanti šviesa, spindintys trimitų tembrai, žėrintis D-dur. Nepermatomas šviesos žiedas, akinantis Dieviškosios esybės spinduliavimas, apjuosiantis absoliučią tamsą. Pagal vokiečių mistikos tradiciją Dievas yra nemateriali substancija – aukso spindesyje švytinti šventenybė...“ (N.Eskina).

XXXVII festivalio „Klaipėdos muzikos pavasaris" organizatoriai tikisi, kad Šv. Velykų laukimo metu, balandžio 5 d. 18 val. Klaipėdos koncertų salėje (Šaulių g. 36) skambėsiančios J.S.Bacho Mišios h-moll klausytojams padės pajusti pakylėjimą, pavasario gamtos ir dvasios atgimimą širdyse. Bilietai – po 20, 30, 50 Lt.

Šį monumentalų kūrinį balandžio 9-ąją tie patys atlikėjai pakartos festivalio „Resurrexit“ atidarymo koncerte Šiaulių Šv. Apaštalų Petro ir Pauliaus katedroje.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių