Klaipėdos koncertų salėje – G.Aleknos rečitalis

„Fėjos, fejerverkai ir Beethoveno atsisveikinimas...“ – taip savo rečitalį Klaipėdos koncertų salėje, pavadino pianistas Gabrielius Alekna.

14 konkursų laureatas

Trečiadienį 18 val. skambėsiančioje pianisto solinėje programoje – Claude’as Debussy, Béla Bartókas ir, žinoma, Ludwigas van Beethovenas.                

Ne pirmą kartą Klaipėdos koncertų salėje muzikuojantis atlikėjas yra pagarsėjęs kaip pirmasis lietuvis, priimtas į garsiąją Juilliardo mokyklą (Niujorkas, JAV), ten įgijęs bakalauro, magistro ir muzikos menų daktaro laipsnius.

„Ypatingai talentingas pianistas ir muzikas“, – taip apie G.Alekną atsiliepė vienas žymiausių dabarties muzikų Danielis Barenboimas.                     

Gabrielius yra net 14 konkursų laureatas, reikšmingas pergales pasiekęs tarptautiniame M.Canals konkurse Barselonoje, M.K.Čiurlionio konkurse Vilniuje, konkurse dėl teisės koncertuoti su Juilliardo mokyklos orkestru JAV, taip pat tarptautiniame Beethoveno konkurse Vienoje.

Nuolat koncertuoja, įrašinėja

G.Alekna nuolat koncertuoja su Lietuvos Nacionaliniu ir Valstybiniu simfoniniais, Lietuvos bei Šv.Kristoforo kameriniais orkestrais, dažnai muzikuoja su kamerinės muzikos atlikėjais – Valstybiniu Vilniaus bei Čiurlionio kvartetais, violončelininku Edvardu Armonu. Pastaraisiais metais pianistas skambino su Vienos radijo simfoniniu (Austrija), Juilliardo (Niujorkas, JAV) bei Baltarusijos Valstybiniu simfoniniais orkestrais.

Atlikėjas bendradarbiauja su dukart „Grammy“ apdovanota amerikiečių prodiusere Judith‘a Sherman bei triskart „Grammy“ apdovanojimui nominuota pianiste Ursula Oppens įrašant visus Vytauto Bacevičiaus „Žodžius“. O šiais metais Lietuvos muzikos informacijos ir leidybos centras išleido kompaktinę plokštelę su G.Aleknos įrašytais Jeronimo Kačinsko „Atspindžiais“.

Fėjos, fejerverkai ir atsisveikinimas

Trumpai – apie kūrinius, kuriuos G.Alekna skambins Klaipėdoje.

Tipiškiausi prancūzų impresionisto C.Debussy kūriniai – preliudai fortepijonui. Skirtingai nei, pavyzdžiui, F.Chopino, kiekvienas iš C.Debussy preliudų turi pavadinimą ir perteikia kokią nors sceną ar nuotaiką: fejerverkus, šokančias fėjas ar gamtos vaizdinius. Kompozitorius yra sukūręs 24 preliudus; G.Alekna koncerte atliks antro preliudų tomo kūrinius.                      

Viename laiške, parašytame praėjus beveik dviem dešimtmečiams po Etiudų op. 18 sukūrimo, B.Bartókas prisipažino savo draugui: „Aš negaliu sugroti šių trijų etiudų. Aš niekada ir niekur jų negrojau nuo 1918-ųjų (sukūrimo metai)“. Etiudais ir pantomima „Stebuklingas mandarinas“ paženklintas radikaliausias B.Bartóko ekspresionistinės kūrybos etapas, kuriam įtakos turėjo Arnoldas Schönbergas. Svarbus visų trijų Etiudų techninis bruožas yra nuolat kintanti rankų padėtis grojant – maksimalus jų išplėtimas ir susiaurinimas.

Koncertą užbaigsianti L.van Beethoveno Sonata c-moll op. 111 yra vienas paskutinių kompozitoriaus kūrinių fortepijonui, parašytas maždaug 1821–1822 m. Kaip ir kitos vėlyvojo periodo kompozitoriaus sonatos, šioji turi fugos elementų ir yra itin sudėtinga atlikimo technikos atžvilgiu.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių