Klaipėdoje skelbia šeštąją „Mobilizaciją“

Klaipėdos kultūrų komunikacijų centro (KKKC) Parodų rūmuose šeštadienį skelbiama šeštoji eksperimentinės muzikos „Mobilizacija“.

KKKC ir Klaipėdosamoksleivių saviraiškos centras bei Dovilų etnokultūros centras jau šeštąjį kartą kviečia susipažinti su eksperimentinės muzikos projektais.

2007-aisiais užgimęs renginys „Mobilizacija“ šiemet sukvietė bene ryškiausius šios eksperimentinės muzikos scenos veteranus. Tai vienas veikliausių sunkiosios elektroninės muzikos kūrėjų Lietuvoje McKaras, lietuvių „post-industrial“ pionieriai „Girnų Giesmės“, Povilo Vaitkevičiaus „Oorchach“, Kristijono Lučinsko ir Ievos Astromskaitės „Driezhas“, Donato Bielkausko gilus ir grynas „industrial/experimental“ projektas „d.n.s“.

McKaras

McKaras publikai pažįstamas taip pat iš kitų projektų – „Drama“, „Ataka“, „Notanga“. Šaltos, nihilistinės psichodelikos ir triuškinančių ritmų bytmeisteris McKaras elektroninių anomalijų komponavimu užsiėmė jau tuo metu, kuomet daugeliui kompiuteris dar buvo nežinoma teritorija. Palaipsniui iš keliolikos srovių titulinis kompozitoriaus projektas iškristalizavo sunkiosios techno muzikos energiją, kurią po albumo „Mix’tūra“ 2001-aisiais netrukus pakeitė niūraus drone ir ambient prisotinta „Balga“ 2002-aisiais.

Nors būta kūrybinių pertraukų, nemarusis Vilniaus požemių ritmas intensyviai klaidžioja po keisčiausių eksperimentų ir impresijų labirintą. Ir kiekvienas McKaro koncertas gali nustebinti ar sugluminti – svajingo, jaukaus pulsavimo aureole, kategorišku ultimatyvumu arba slogiu bad-tripu...

„Girnų Giesmės“

Muzikinio projekto autorius „Girnų Giesmės“ autorius Laurynas Jukonis visus savo darbus paženklina kokia nors labai archajiška ir autentiška lietuvių kultūros dalele: sutartine, senovės lietuvių kalba skaitomu poezijos tekstu, ornamentu albumo dizaine. Jos ne tik atspindi kūrėjo ryšį su archajiška protėvių pasaulėjauta ir genetika, bet ir sėkmingai pritaiko senąjį kodą ateities kolektyvinei sąmonei praturtinti. Projekto autorius šiuos aukštesnės tikrovės reliktus pasirenka kaip atspirties tašką, leisdamasis į keistą, psichodelinę nuotaikų kelionę, į kitą – universalesnę tikrovę, kurioje tyvuliuoja asociacijų okeanas ir begalinės interpretacijų galimybės.

„Oorchach“

„Oorchach“ – tai Povilo Vaitkevičiaus, dar šaukiamu Popo, projektas.

Oorchach – ne žavus beprasmis pavadinimas, o senovinis šiaurės Sibiro tautų buities įrankis – žiedas, užmaunamas ką tik pasaulį išvydusiems gyvuliams ant kaklo ir neleidžiantis jiems žįsti motinos. Šis žodis simbolizuoja gyvenimo sudėtingumą ir žiaurumą, su kuriais galima susidurti dar pačioje vaikystėje.

„Driezhas“

Projektas „Driezhas” į "Mobilizaciją” šiemet atneš gaivaus oro gūsį.

Šalia naujausių singlų bei fantazijų iš albumo „Tolumoje“ programoje skambės iki šiol niekur nepublikuoti naujieji darbai. Klausytojų laukia spalvingos etno pynės, užburiantys tekstai, įtraukiantys ritmai ir elektroniniai akcentai.

Projekto sumanytoja, kompozitorius bei garso dizaineris Kristijonas Lučinskas užsiminė apie dar vieną ypatingą momentą: „Driezhas“ nuo praėjusių metų rugsėjo tapo duetu. Į kūrybinę veiklą įsiliejo Ieva Astromskaitė (Druja) – ambicinga ir įvairiapusė menininkė. Ievos biografijoje – džiazo vokalo studijos Vilniuje, „Young voices” didysis prizas, 2011-ųjų rudenį pristatyta debiutine poezijos knyga „Dulkėm ir žiedlapiais”, literatūriniai, muzikiniai festivaliai bei konkursai. Druja toliau aktyviai kuria ir projekte „Driezhas” atsiskleidžia kaip tekstų autorė, balsas ir moteriškas burtas.

„d.n.s.“

Tai Donato Bielkausko gilus ir grynas industrial/experimental projektas.

Multiinstrumetalistas ir kompozitorius D.Bielkauskas daugeliui žinomas kaip post-folk projekto Donis centrinė ašis, tačiau maždaug 2002 m. projekto Donis kūryboje pradėjo ryškėti stilistinis daugialypumas. Užgimė jokių sąlyčio taškų su etno neturintis projektas „d.n.s.“. Jo muzika grindžiama eksperimentinės elektronikos koliažais, giliu ambient bei nuoseklia garsų tėkme. Susipinantys motyvai kartais perauga į nekontroliuojamos ritmikos proveržius, industrinį chaosą. Kūryboje naudojami įvairūs elektroniniai instrumentai bei paties autoriaus renkami aplinkos garsai.

Šeštoji „Mobilizacija“ buria eksperimentinės muzikos entuziastus į KKKC Parodų rūmus (Didžioji Vandens g. 2) balandžio 21 d. 19 val. Įėjimas – 10 Lt.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių