Klaipėdoje gros Gintaro Rinkevičiaus orkestras su Alexanderiu Paley

Šeštadienį suskambės Klaipėdos miesto 760-ajam gimtadieniui skirto XXXVII festivalio „Klaipėdos muzikos pavasaris“ pradžios akordai.

Festivalį pradės iškilūs menininkai

Koncertu „Begalinė platybė. Visi Čaikovskio koncertai“ festivalį šiemet pradės Lietuvos valstybinis simfoninis orkestras (LVSO). Kolektyvui diriguos meno vadovas ir vyriausiasis dirigentas Gintaras Rinkevičius.

Didingais kūrybiniais sumanymais garsėjantis solistas Alexanderis Paley (fortepijonas, JAV) su LVSO atliks visus tris  Piotro Čaikovskio koncertus fortepijonui ir orkestrui. Festivalio meno vadovė Loreta Narvilaitė įsitikinusi, kad ši monografinė programa ne tik leis atsiskleisti įspūdingam pianisto talentui, stebėtis maestro vedamo orkestro muzikavimo įtaiga, bet ir atvers begalinę rusų muzikos platybę.

Patraukia melodijų žavesiu

„Aš artistas, kuris gali ir privalo atnešti šlovę savo Tėvynei“, − taip savo pašaukimą įvardijo P.Čaikovskis. Jo kūrybinė veikla visa tai patvirtino. Iki šiol jis laikomas vienu ryškiausių XIX a. romantinės eros kūrėjų, bene dažniausiai pasaulyje atliekamu rusų kompozitoriumi.

„Kodėl jo kūryba iki šiol taip mėgstama klausytojų? – svarstė L.Narvilaitė. – P.Čaikovskis sugebėjo savo muzikoje atskleisti žmogaus siekius, troškimus, svajas, jų susidūrimą su tikrove ir dabartimi, su tuo, kas neišvengiama. Emocinį jo kūrybos poveikį didina muzikinių vaizdų raiškumas, harmonijos ir instrumentuotės spalvingumas. Tačiau pirmiausia šio autoriaus kūriniai patraukia melodijų žavesiu. Gražiausios jo melodijos persunktos nuoširdžia melancholija, iš kurios kompozitorius niekada neišsivadavo.“

Visi Piotro Čaikovskio koncertai

Pirmąjį koncertą fortepijonui ir orkestrui b-moll P. Čaikovskis parašė 1875 m. Kūrinys tapo ne tik pirmuoju klasikiniu šio žanro pavyzdžiu rusų muzikoje, bet ir pelnė autoriui pasaulinį pripažinimą. Jo populiarumas Amerikoje pasireiškė tuo, kad visi kvietimai ir sveikinimai kompozitoriui buvo leidžiami su temomis iš šio Koncerto. Simboliška, kad net paskutinio savo pasirodymo metu, kartu su VI simfonijos premjera P.Čaikovskis taip pat atliko ir Pirmąjį fortepijoninį koncertą.

Antrasis koncertas fortepijonui ir orkestrui G-dur buvo sukurtas 1880 m., o Trečiasis koncertas tapo paskutiniu ir nebaigtu kompozitoriaus kūriniu (autorius spėjo parašyti tik pirmąją dalį).

A.Paley ir Lietuvos valstybinis simfoninis orkestras savo pasirodymą Klaipėdos koncertų salėje (Šaulių g. 36) kovo 31 d. 18 val. pradės būtent pastaruoju opusu. Toliau seks Antrasis koncertas, o po pertraukos suskambės giliai emocionali Pirmojo koncerto muzika.

Vilniuje sulaukė milžiniško pasisekimo

Visa ši programa kovo 2-ąją jau buvo atlikta Kongresų rūmuose Vilniuje, kur sulaukė išskirtinio publikos dėmesio ir milžiniško pasisekimo.

„Tai buvo kažkas nuostabaus!“ – dalijosi įspūdžiais klausytojai. Kai kurie jų buvo tiek sujaudinti, kad negalėjo sulaikyti ašarų. Ir pats pianistas atviravo, kad Pirmojo koncerto interpretacija jam tąkart pavyko geriausiai, palyginti su visais ankstesniais atlikimais (šį kūrinį jis groja kasmet su įvairiais pasaulio orkestrais). Programą įrašinėjo įrašų kompanija „Harmonia Mundi“, besiruošianti išleisti A.Paley atliekamų P.Čaikovskio kūrinių kompaktinių plokštelių rinkinį.

 „Muzika – tai tikras draugas, globėjas ir ramintojas.  Jau vien dėl jos verta gyventi pasaulyje“, – sakė P.Čaikovskis. Klausydamasis jo kūrinių kiekvienas randa kažką artimo, brangaus. Šiame nuostabiame sugebėjime muzika išreikšti žmonių jausmus ir mintis slypi milžiniška P.Čaikovskio meno jėga. O kai ją atlieka tokie iškilūs menininkai kaip A.Paley ir G.Rinkevičius, garsų energija patrigubėja. Nežemiškas kūrybos grožis skleidžiasi ir atveria begalinę platybę.

Bilietai – po 30, 50, 70 Lt.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių