Klaipėdiečiai dainuos Kaliningrado publikai

Du vieni ryškiausių Klaipėdos muzikinio teatro solistų Loreta Ramelienė ir Mindaugas Rojus pirmadienį dainuos Kaliningrade.

Jie pasirodys tenykščiame Dramos teatre, kur spalio 11-ąją vyks Kaliningrado apskrities filharmonijos sezono atidarymo koncertas. Jame auksines kino melodijas gros Eduardo Gantovskio vadovaujamas ir diriguojamas Kaliningrado pučiamųjų orkestras, kitoje vakaro dalyje akompanuosiantis dviems vokalistams iš Klaipėdos.

Paragino E.Kaniava

Nenuostabu, kad kaliningradiečiai pakvietė būtent L.Ramelienę ir M.Rojų. Jie drauge yra surengę ne vieną koncertą Lietuvoje ir Klaipėdos krašte jau žinomi. Dainuoti kartu jiedu pradėjo prieš penkerius metus paraginti savo vokalo pedagogo profesoriaus Eduardo Kaniavos, pastebėjusio, kad solistų balso tembrai gražiai dera tarpusavyje. Vėliau abu pradėjo dirbti Klaipėdos muzikiniame teatre ir vėl kartu dainuoja teatro spektakliuose.

M.Rojus plačiajai Lietuvos publikai tapo žinomas iš televizijos projekto „Triumfo arka“. Šiame auksinio balso konkurse dainininkas iškovojo aukštą penktąją vietą. Būtent televizijos projekte ir pasigirdo pirmieji siūlymai jam tapti tenoru.

Gražaus tembro balsą turintis Mindaugas dar studijuoja Klaipėdos universitete, prof. E.Kaniavos klasėje, ir jau ketverius metus dirba uostamiesčio Muzikiniame teatre. Jo sukurtų vaidmenų sąraše: Oneginas P.Čaikovskio operoje „Eugenijus Oneginas“, Žermonas G.Verdi’o „Traviatoje“, Markizas Aristidas de Fobla P.Abrahamo operetėje „Balius Savojoje“, Ridikėlis A.Kučinsko „Bulvinėje pasakoje“, kunigaikštis Ibsheimas J.Strauso operetėje „Vienos kraujas“, Henrikas Aizenštainas J.Strauso operetėje „Šikšnosparnis“, Juozelis G.Kuprevičiaus miuzikle „Veronika“, Febas Z.Liepinio operoje-melodramoje „Paryžiaus katedra“, Vaikinas A.Žigaitytės operoje-fantasmagorijoje „Frank'Einstainas – XXI amžius“.

„Spektakliuose norisi tiksliai vykdyti režisieriaus reikalavimus, o koncertuose pagauna nesuvaldomas noras pokštauti.“, – juokdamasis prisipažino Mindaugas, kuriam pritarė ir ne mažiau smagaus būdo Loreta.

Scenoje – nuo vaikystės

 L.Ramelienė scenoje – nuo vaikystės. Ji mokėsi fortepijono specialybės vaikų muzikos mokykloje, vėliaus – S.Šimkaus konservatorijoje. Tačiau Lietuvos muzikos ir teatro akademijoje pasirinko vokalą. Solistė prisimena, kad vaikystėje scena buvo lyg žaidimų dalis ir tik mokantis vyresnėse klasėse atsirado atsakomybė. Dabar svarbu sukurti įdomų vaidmenį, kuris patiktų tiek pačiai, tiek žiūrovams. Repeticijų vargą visada atperka pasisekęs darbas.

Klaipėdos muzikiniame teatre L.Ramelienė sukūrė visą eilę įsimintinų vaidmenų. Be Tatjanos  „Eugenijuje Onegine“, ji – ir grafienė Rozina „Figaro vedybose“, Giudiulė Z.Liepinioo „Paryžiaus katedroje“, Hana F.Leharo „Linksmojoje našlėje“, Madlena P.Abrahamo „Balius Savojoje“, Dona Ana W.A.Mozarto „Don Žuane“, Violeta G. Verdi’o „Traviatoje“, Aušrinė V.Bartulio „Aušrinėje“, Besė  G.Gershwino „Porgis ir Besė“,  Veronikos Motina-Dvasia G.Kuprevičiaus „Veronikoje“, Dalia-Dolly A.Žigaitytės operoje-fantasmagorijoje „Frank'Einstainas – XXI amžius“.  

Tuoj po studijų Vilniuje Loreta pasinėrė ir į koncertinę veiklą. Jos balso jau klausėsi Amerikos ir Italijos publika. Jiedu su Mindaugu koncertavo Latvijoje. Dabar laukiami Kaliningrade.

Rengia nuotaikingą programą

Klaipėdiečių duetas šventiniam koncertui Kaliningrade rengia įdomią ir nuotaikingą programą, kurioje atliks neapolietiškas dainas, populiarių operų, operečių bei miuziklų arijas ir duetus. Skambės Hanos ir Danilo duetas iš F.Leharo „Linksmosios našlės“, duetai iš I.Kalmano „Čardašo karalienės“, Elizos dainelė iš F.Lou „Mano puikioji ledi“, Misterio X-o arija iš I.Kalmano „Cirko princesės“, „Užstalės daina“ iš G.Verdi’o „Traviatos“.

„Norėjome padainuoti ir rusiškos muzikos, kurią labai mėgstame. Kad ir iš P.Čaikovskio operos „Eugenijus Oneginas“, kurios pastatyme Klaipėdos muzikiniame teatre Mindaugas dainuoja Onegino partiją, o aš – Tatjanos. Bet orkestras – pučiamųjų, ne simfoninis, jis neturi tos aranžuotės. Apskritai mudviem tai bus didelis išbandymas – pučiamųjų orkestro sąskambiai šiek tiek kitokie nei simfoninio. Mindaugui tai bus antras kartas, o man iki šiol nėra tekę dainuoti pagal pučiamųjų orkestro akompanimentą“, – susirūpinusi kalbėjo L.Ramelienė, grįžusi iš repeticijos Kaliningrade.

Globoja generalinis konsulas

Ji su M.Rojumi Kaliningrado publikai dainuos pirmąsyk, koncertui ruošiasi labai atsakingai. „Iš kolegų teko girdėti, kad tenykštė publika – išprususi, reikli ir nuoširdi, negaili ovacijų. Jau per repeticiją pajutome, kokie šilti ten žmonės, – puikiai mus sutiko filharmonijos darbuotojai ir orkestras. Mūsų pasirodymu Kaliningrade susidomėjimas didžiulis – teko duoti interviu net keliems televizijos kanalams ir radijo stotims“, – pasakojo solistai.

Jiedu sužavėti ir šio projekto iniciatoriaus bei globėjo Lietuvos Respublikos generalinio konsulo Kaliningrade Vaclavo Stankevičiaus rūpesčiu. Jis nuolat domisi, kaip jiems sekasi, atsiuntė automobilį, kuris nuvežė solistus į repeticiją Kaliningrade ir po jos parvežė atgal į Klaipėdą. Ir į koncertą dainininkai vakar išvyko generalinio konsulo asmeniniu transportu.

Kaliningrade kalbama, kad šis žmogus gerokai paįvairino tenykštį kultūrinį gyvenimą menininkų pasirodymais iš Lietuvos uostamiesčio. Filharmonijos direktoriaus pavaduotojos Liudmilos Kožemiakinos žodžiais, V.Stankevičius ten „užsuko“ aktyvią kultūrinę veiklą, iš kurios matyti, kad pats yra klaipėdietis ir tuo pagrįstai didžiuojasi.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių