Kanai „Auksine palmės šakele“ vainikavo „Meilę“

Kanai, Prancūzija, gegužės 28 d. (AFP-BNS). Kanai sekmadienį „Auksine palmės šakele“ vainikavo austro Michaelio Haneke (Michaelio Hanekės) „Meilę“ (Amour) - skaudžią istoriją apie vyrą ir jo mirštančią žmoną.

Šios juostos aktoriai prancūzai, 81 metų kino legenda Jeanas-Louis Trintignant'as (Žanas Luji Tretinjanas) ir filmo „Hirošima, mano meile“ (Hiroshima mon amour) žvaigždė, 85 metų Emmanuelle Riva (Emanuel Riva), nustebino svarbiausią pasaulio kino festivalį istorija apie Žoržą ir Aną, mylinčią porą, kurios ryšį išbando moters patirtas insultas.

Ši antra per trejus metus M.Haneke „Auksinė palmės šakelė“ patvirtino jo, kaip turbūt svarbiausio Europoje dirbančio kino režisieriaus, statusą.

Prieš trejus metus M.Haneke „Auksinę palmės šakelę“ gavo už visiškai kitokį filmą, nespalvotą „Baltą juostą“ (Das weisse Band), kurioje nagrinėjamas viename Vokietijos kaime Pirmojo pasaulinio karo išvakarėse išsikerojęs pyktis ir kurį kai kas laiko alegorija apie nacių žiaurumo ištakas.

Prancūzų kalba pastatyta „Meilė“, kurią kritikai vadina šedevru, žymi režisieriaus kelionę į jam visai naują teritoriją - jis labiau garsėja šaltų sielos paslapčių atskleidimais.

Rami M.Haneke kamera fiksuoja intymias Anos fizinio ir protinio nykimo detales, Žoržui tesint savo pažadą rūpintis ja namuose iki pat pabaigos.

Abu aktoriai iškilmingą apdovanojimų vakarą užlipo į sceną atsiimti apdovanojimo drauge su M.Haneke.

Režisierius apdovanojimą skyrė savo žmonai, kurią vedė prieš 30 metų.

„Šis filmas iliustruoja pažadą, kurį davėme vienas kitam, kad jeigu kuris nors iš mūsų atsidurtų tokioje situacijoje, kokia pavaizduota šiame filme“, - auditorijai sakė 70-metis M.Haneke.

Kalbėdamas vertinimo komisijos vardu, dizaineris Jeanas Paulis Gaultier (Žanas Polis Gotjė) sakė, kad E.Riva ir J.-L.Trintignant'as perteikė „didžiausią emociją iš visų filmų, kuriuos matėme“.

Italų režisieriaus Nanni Moretti (Nanio Morečio) vadovaujama žiuri, kuri vertino 22 filmus iš viso pasaulio, visus apdovanojimus, išskyrus vieną, skyrė europiečiams.

Geriausiu Kanų aktoriumi buvo paskelbtas 46 metų danas Madsas Mikkelsenas (Madsas Mikelsenas), kuris Thomo Vinterbergo (Tomo Vinterbergo) psichologiniame trileryje „Medžioklė“ (Jagten) vaidina vyrą, neteisingai apkaltinamą vaiko tvirkinimu.

Dvi jaunos rumunės, Cosmina Stratan (Kosmina Stratan) ir Cristina Flutur (Kristina Flutur), pasidalijo geriausios aktorės apdovanojimą už vaidmenis Cristiano Mungiu (Kristiano Mungiu) filme „Anapus kalvų“ (Dincolo de dealuri) apie jauną vienuolę ir jos draugę, tampančią mirtino „egzorcizmo“ auka.

C.Mungiu, kuris 2007-aisiais gavo „Auksinę palmės šakelę“ už filmą „4 mėnesiai, 3 savaitės ir 2 dienos“ (4 luni, 3 saptamani si 2 zile), taip pat pelnė šiemetinį apdovanojimą už geriausią scenarijų, kuriame nagrinėjama, kaip baisiai institucijos gali nuvilti žmogų.

Antrasis pagal svarbą festivalio Didysis prizas atiteko italo Matteo Garrone (Matėjo Garonės) tragikomedijai „Realybė“ (Reality) apie žuvų pardavėją, trokštantį tapti realybės televizijos žvaigžde. Jį vaidina kalinamas buvęs mafijos žudikas.

Neapoliečiui Aniello Arenai (Anielui Arenai) buvo leista filmuotis pagal išleidimo dienai programą, bet į Prancūzijos Žydrąjį krantą jis negalėjo atvykti.

Kanų veteranas Kenas Loachas (Kenas Loučas) atsiėmė trečią pagal svarbą Žiuri prizą už komediją su liūdesio gaidele „Angelo dalis“ (The Angel's Share) apie jauną nusikaltėlį, kuris atranda savyje jo gyvenimą pakeitusį talentą degustuoti viskį.

75 metų režisierius, kuris 2006 metais gavo „Auksinę palmės šakelę“ už „Vėją, siūbuojantį miežius“ (The Wind That Shakes the Barley) apie Airijos kovą už nepriklausomybę, Kanų konkursinėje programoje dalyvavo rekordinį vienuoliktą kartą.

Vienintelė išimtis tarp laureatų iš Europos yra meksikietis Carlosas Reygadas (Karlosas Reigadas), kuris buvo paskelbtas geriausiu režisieriumi - už savo mįslingą dramą „Šviesa po tamsos“ (Post Tenebras Lux).

Kanų vertinimo komisija sakė, kad šis filmas, kuris glumino festivalio žiūrovus, sulaukė prieštaringų vertinimų ir joje pačioje, bet galiausiai viršų paėmė juostos šalininkai.

„Jis pilnas gyvenimo trapumo, gyvenimo pažeidžiamumo, pilnas švelnumo“, - sakė žiuri narė, britų kino kūrėja Andrea Arnold (Andrėja Arnold).

Tarp juostų, kurios liko be jokių apdovanojimų, yra australų Andrew Dominiko (Endriaus Dominiko) ir Johno Hillcoato (Džono Hilkouto) gangsterių istorijos, Jeffo Nicholso (Džefo Nikolso) ir Lee Danielso (Li Danielso) pasakojimai apie JAV pietus, kanadiečio Davido Cronenbergo (Deivido Kronenbergo) kapitalizmo kritika.

Be pripažinimo liko ir brazilo Walterio Salleso (Valterio Saleso) režisuota Jacko Kerouaco (Džeko Keruako) kultinio romano „Kelyje“ (On the Road) adaptacija, egiptiečio Yousry Nasrallah (Jusrio Nasralos) juosta „Po mūšio“ (Baad el Mawkeaa) apie Arabų pavasarį.

Apdovanojimų negavo ir du konkurse dalyvavę Azijos režisieriai - Im Sang-Soo (Im Sangsu) ir Hong Sang-soo (Hong Sansu) iš Pietų Korėjos.

Audra grasino kiek prigesinti renginį, bet 65-ojo Kanų kino festivalio raudonuoju kilimu vis tiek žengė visas žvaigždynas, įskaitant Nicole Kidman (Nikol Kidman), Seaną Penną (Šoną Peną) ir Bradą Pittą (Bradą Pitą).

Šiemet festivalis taip pat turėjo teisintis dėl to, kad į konkursinę programą nebuvo įtrauktas nė vienas moters režisuotas filmas, o festivalio prezidentas Gilles'is Jacobas (Žilis Žakobas) turėjo pažadėti, kad kitais metais organizatoriai labiau pasistengs surasti moterų talentų.


Šiame straipsnyje: M.HanekeKanaimeilė

NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių