Jurga Juodytė su klaipėdiečiais pasidalys moteriškomis relikvijomis

Penktadienį Klaipėdoje duris atvers vilnietės menininkės Jurgos Juodytės personalinė fotografijų ir videomeno paroda „Moteriškos relikvijos“.

Autorė parodoje tyrinėja moters situaciją, jos atliekamą vaidmenį šiuolaikinėje visuomenėje. Savo kūriniais bylodama jai rūpimomis temomis, autorė naudoja krikščioniškos ikonografijos klišes. Juk patinka mums ar ne, esame išaugę krikščioniško mentaliteto aplinkoje. Visuotinio persimaišymo praskiestos ir tapusios ypač miglotomis krikščionybės sampratos vis dar veikia kaip mūsų mąstymo konstitucijos dalis. Tai puikiai suvokusi J.Juodytė savo kūriniuose kreipiasi į mus suprantamais simboliais. Naudodamasi Šv. Mergelės Marijos vaizdavimo gramatika, ji pasakoja apie dabarties moteris, tiksliau – apie bevaikes trisdešimtmetes. Moterys iš įvairių gyvenimo sričių ir skirtingų profesijų, panašios į daugybę mūsų pažįstamų, pozuoja dangaus fone, apsivilkusios raudona suknele (kančios, šventumo ir karališkumo atributas) bei mėlynu apsiaustu (simbolizuoja dangų ir dieviškumą, tiesą ir pastovumą). Žemiškos moterys sutaurinamos ne tik jas apvelkant Madonos drabužiais, bet ir švytėjimo efektu (eksponuojama šviesdėžėse – nuoroda į bažnyčiose populiarius vitražus). Pagal vaizdo schemą trūksta tik kūdikio...

Tai, kad menininkės santykis su religija nėra nepagarbus, kad jis – tiesiog atviras, rodo ir jos videoperformansas „Balta“. Čia ji atlieka (apsi)plovimo ritualą – turbūt tikėdamasi gauti žadamą, bet neįvardytą atpildą. Menininkė simboliškai įvykdo net nekaltybės reikalavimą – tarsi aukodama dėvimus nuotakos apdarus plauna jais grindis. Kaip kad madonoms trūksta kūdikių, šioje vaizdavimo schemoje nuotakai trūksta jaunikio. Remiantis krikščionybės vaizdavimo tradicija, kai šalia moters nėra vaiko arba vyro, jos vaidmuo tampa nebeaiškus.

J.Juodytė savo darbais nepateikia vienareikšmio atsakymo, tad lieka įvertinti menininkės ryžtą prieštarą provokuojančius reikalavimus patirti praktiškai, nebijant susidurti su netikėtomis vaizdo reikšmėmis.

Vernisažas – kovo 9 d. 18 val. Klaipėdos kultūrų komunikacijų centro Parodų rūmuose (Didžioji Vandens g. 2). Parodos atidarymo dieną 15 val. besidomintiems organizuojama ekskursija po parodą su jos autore, kuri plačiau papasakos tiek apie parodoje eksponuojamus kūrinius, jų istorijas, tiek apie save. J.Juodytės paroda „Moteriškos relikvijos“ vyks iki kovo pabaigos.

Autorės vizitinė kortelė

Menininkė Jurga Jodytė užsiima fotografija ir grafikos dizainu.

Ji baigė taikomosios grafikos studijas Vilniaus dailės akademijos Kauno dailės fakultete. Kuria tarpdisciplininius projektus, reiškiasi socialinio dizaino ir konceptualaus meno srityse. Savo darbuose domisi individualumo ir socialumo sinergija. Jos nuomone, fizinio kūno turėjimas (ir to sąlygojamas fizinis skausmas) bei poreikis būti laimingam bet kokia kaina (ir iš to kylantys lūkesčiai) niveliuoja tarpžmogiškus skirtumus ir slopina unikalumą.

Dalyvauja šiuolaikinio meno parodose, projektuose, dirbtuvėse. Grupinėse parodose dalyvauja nuo 2004 m. Svarbiausios bendros parodos: „101,3 KM”, (Šiuolaikinio meno centras, Vilnius), 2006; „2420 Čiurlionis (ŠMC, Vilnius), 2006; Tarptautinė grafikos bianalė „Esamasis laikas” (ŠMC, Vilnius), 2008; „Forms of Narrative”, (Birnam Art Centre, Perthshire, Scotland), 2009; „Lietuvos dailė 2000 –2010: dešimt metų” (Šiuolaikinio meno centras, Vilnius), 2010.

Apdovanojimai: 2003 m. – bronzos nominacija tarptautinėje spaudinių bienalėje Beijinge (Kinija); „Pravda“ naujokų „Geriausia nauja iniciatyva – 2007“; prizinė vieta Vilniaus dailės akademijos „Studentų meno dienose – 2007“; Arctic Paper prizas Jaunųjų fotografų konkurse 2008 m.



NAUJAUSI KOMENTARAI

  • Skelbimai
  • Pranešk
    naujieną
  • Portalo
    svečias
  • Klausk
    specialisto
  • Diskusijos
  • Orai
  • TV
    programa
  • Pažintys
  • Žaidimai
  • Horoskopai
  • Naujienlaiskis
  • RSS
  • Facebook
  • Twitter

Galerijos

Daugiau straipsnių