Festivalį įkvėpė knyga apie šiuolaikinę klasikinę muziką

Kai Alexas Rossas 2000-aisiais pradėjo rašyti knygą „The Rest is Noise“, jis nesitikėjo, kad kūrinys apie XX amžiaus klasikinę muziką bus parduotas 250 tūkst. kopijų tiražu ir pelnys prizus visame pasaulyje. Tačiau neseniai neįtikėtina knygos sėkmė pasiekė
naujas aukštumas – paskelbta, kad ją atgaivinti bus siekiama visus metus Londono „Southbank“ centre vyksiančiame festivalyje.

Festivalio „The Rest is Noise“ programoje numatyta beveik 100 koncertų, filmų ir debatų. Renginį 2013 metų sausio 19 dieną pradės Londono filharmonijos orkestro, diriguojamo Vladimiro Jurowskio, koncertas, kuriame skambės Richardo Strausso kūriniai, o tarp jų – finalinė „Salomės“ scena. Šios operos premjera 1906 metais ir prasideda A. Rosso knyga.

„Galiu tik pasakyti, kad esu palaimingai sumišęs, jog „Southbank“ centras pasisėmė įkvėpimo iš mano knygos ir sukūrė šį platų, gausų festivalį“, – teigė „New Yorker“ klasikinės muzikos kritikas A. Rossas.

Festivalis bus suskaidytas į 12 chronologinių temų, pradedant „Didysis sprogimas: naujas amžius, naujas pasaulis“ sausį, baigiant „Nauja pasaulio tvarka: daugiau jokių taisyklių“ gruodį.

Pristatydama „Southbank“ centro 2012–2013 metų klasikinės muzikos sezoną, centro direktorė Jude Kelly teigė, kad mintis rengti festivalį jai kilo prieš ketverius metus, kai perskaitė A. Rosso knygą. Anot J. Kelly, festivalis apims keletą meno formų ir sieks įtraukti „priešiškai į XX amžiaus muziką“ žvelgiančią publiką, o jai atsidavusiems klausytojams parodys „kitą kelią“.

„Bus visi tie savaitgaliai, kurie apžvelgs XX amžių ir sutelks dėmesį į tuos momentus, kai kilo meno judėjimai – kaip muzika buvo susipynusi su vaizduojamaisiais menais ir šokiu, kaip tai atitiko literatūrą. Tuos svarbiausius istorijos momentus komentuos poetai, šokėjai, choreografai“, – teigė J. Kelly.

„Pernai bendradarbiavau su Australijos kameriniu orkestru įgyvendinant kelis projektus, kurie rėmėsi dviem mano knygom. Tačiau niekas nesiūlė tokio masto projekto, kokį sugalvojo „Southbank“. Manau, kad Londono publika tam geriau pasirengusi, XX amžiaus muzika čia geriau integruota į pagrindines programas nei Niujorke, kur šimto metų senumo Schoenbergo kūrinys vis dar sukelia nerimo murmesius“, – kalbėjo A. Rossas.


Šiame straipsnyje: knygafestivalis

NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių