Ar Kauno publika suprato G.Varną?

Įdomu, nuobodu, nuostabu – tokiais epitetais Kauno publika apibūdino režisieriaus Gintaro Varno pastatytas baroko epochos operas.

Prieš porą metų pastatytas dvi Claudio Monteverdi madrigalines operas į Kauną atvežė Pažaislio muzikos festivalis. „Tankredžio ir Klorindos dvikova“ bei „Nedėkingųjų šokis“ G.Varnui ir spektaklio dailininkei Julijai Skuratovai, sukūrusiai įspūdingas lėles, pelnė solidžiausią šalies teatralų įvertinimą – Auksinius scenos kryžius.

Sekmadienio pavakare į muzikinį teatrą rinkosi vadinamoji „premjerinė“ publika – politikai, verslininkai, akademinės visuomenės atstovai, menininkai. Parteryje buvo matyti viena kita laisva vieta. Po trečiojo skambučio užgesus šviesoms ir pakilus scenos uždangai scenoje, atrodo, taip ir neprašviesėjo – beveik aklinoje tamsoje aukštai virš scenos pakibo muzikantai ir solistai. Netrukus iš aklinos tamsos scenos apačioje išniro du iki dantų apsišarvavę riteriai – Tankredis ir Klorinda – ir pradėjo įnirtingą kovą. Paryškinant judesius, jų rankos, kojos, galvos, ginklai judėjo tarsi visai atskirai ir savarankiškai – kiekvienam riteriui gyvybę įkvėpė po keturis „Lėlės“ teatro aktorius.

Antrosios dalies – „Nedėkingųjų šokio“ – veikėjai Venera ir Amūras sklandė tarp įspūdingų debesų. Vėliau į sceną sugužėjo šešios senmergės – įspūdingos J.Skuratovos lėlės didžiuliais rūgščiais veidais, įkūnytos teatro „Utopija“ aktorių. Renesanso požiūriu, išsižadėjusios meilės senmergės nusidėjo pačiam gyvenimui, todėl pelnytai pateko į pragarą. Tarp jų ir muzikantų vis išnirdavo didžiulė pomirtinio pasaulio dievo Plutono galva.

Operas stebėjusi publika scenos veikalą ir gyrė, ir kritikavo. „Kalbant apie vaidybinę pusę, galiu pasakyti tiek: jei Kauno lėlininkai dvidešimt minučių rodytų tokią besikartojančią kovos sceną, visi sakytų: nuobodu, o dabar, matai, iš Vilniaus atvežė, todėl visi mandagiai ploja“, – kandžią repliką apie lėtą pirmosios operos veiksmą mestelėjo Kęstučiu prisistatęs kaunietis.

Jam netiesiogiai paprieštaravo teatrologė Rūta Marcinkevičienė: „Šių operų klausytis reikia ateiti tam specialiai nusiteikus. Režisūrinę, sceninę dinamiką čia diktuoja muzika. O muzikos nepaskubinsi. O vizualinis operos sprendimas – labai vykęs.“ Anot jos, vien klausytis barokinių operų greičiausiai eitų vien muzikos profesionalai, o dabar jos surenka įvairią publiką, kuri gali ne tik klausytis, bet ir žiūrėti.

Daugiau apie G.Varno režisuotas madrigalines operas skaitykite antradienio, birželio 8 d., „Kauno dienoje.“



NAUJAUSI KOMENTARAI

  • Skelbimai
  • Pranešk
    naujieną
  • Portalo
    svečias
  • Klausk
    specialisto
  • Diskusijos
  • Orai
  • TV
    programa
  • Pažintys
  • Žaidimai
  • Horoskopai
  • Naujienlaiskis
  • RSS
  • Facebook
  • Twitter

Galerijos

  • „Volfo Engelmano Studijoje“ – P. Vyšniausko ir V. Kaplano džiazas
    „Volfo Engelmano Studijoje“ – P. Vyšniausko ir V. Kaplano džiazas

    Šeštadienio vakarą „Volfo Engelmano Studijoje“ Kaunakiemio gatvėje buvo karšta. Atmosferą užkaitino džiazo melodijos, kurias liejo saksofonininkas Petras Vyšniauskas ir gitaristas Vladimiras Kaplanas. ...

  • Vilniuje skautai švenčia Jurgines
    Vilniuje skautai švenčia Jurgines

    Šeštadienį eitynėmis sostinės Gedimino prospektu Lietuvos skautai paskelbė vasaros sezono atidarymą. Tradiciniu tapęs ir kasmet skirtinguose Lietuvos miestuose vykstantis renginys šįmet vyksta Vilniuje. ...

  • Mirė kultūrologas P. Kimbrys
    Mirė kultūrologas P. Kimbrys

    Šeštadienio naktį mirė vertėjas, kultūrologas, pirmasis žurnalo „Naujasis Židinys-Aidai“ vyriausiasis redaktorius Petras Kimbrys. ...

  • Skirtingos kartos, tapybos trauka ta pati
    Skirtingos kartos, tapybos trauka ta pati

    Povaizdis – tai kurį laiką akyse išliekantis regėto daikto antrinis vaizdas. Arba per vaizdą iš apačios persišviečiantis kitas vaizdas. Arba dialogo metu susiformuojantis povaizdis vystomos temos atžvilgiu. Kiekvieno dialogo d...

  • Kitame tilto gale – džiazuojantis tarpukario Kaunas
    Kitame tilto gale – džiazuojantis tarpukario Kaunas

    A. ir P.Galaunių namai vėl atvėrė duris tarpukario gerbėjams. Čia veikianti paroda "Kasdienybės geometrija. Art Deco Kauno interjeruose" dėl renovacijos kurį laiką buvo uždaryta. Atsinaujinę tarpukario dvasia alsuojantys namai kviečia pr...

    1
  • Parodoje – amžinasis esamasis laikas
    Parodoje – amžinasis esamasis laikas

    Senieji hermeneutikos meistrai teigdavo, kad skaityti rimtą tekstą būtina dviem etapais. Pirmą kartą skaitytojas suvokia tekstą estetiškai, tada mes kažką jusliškai pamatome ir suprantame, o antrojo skaitymo metu – jau interpretuoja...

    2
  • Šimtmečio asmenybių mozaika: visuomeniški mokslininkai
    Šimtmečio asmenybių mozaika: visuomeniški mokslininkai

    "Santaka" tęsia pažintį su Lietuvos valstybės kūrėjais, gamtos, technikos, ekonomikos mokslų ir verslo pirmeiviais, šiose veiklos srityse Kaunui labiausiai nusipelniusius žmones, pristatomus Kauno apskrities viešosios biblioteko...

  • Likimas parinko gyventi Lietuvoje
    Likimas parinko gyventi Lietuvoje

    Kažin ar esame padoriai laimingi gyvendami istorinio virsmo laikmečiu? Man atrodo, kad tas virsmas vis dar tęsiasi, neduokdie, jei įstrigtume ilgam. ...

    2
  • Mirė poetas, prozininkas, vertėjas M. Karčiauskas
    Mirė poetas, prozininkas, vertėjas M. Karčiauskas

    Lietuvos rašytojų sąjunga su giliu liūdesiu praneša, kad eidamas 80-uosius netus balandžio 20-ąją mirė Lietuvos rašytojų sąjungos narys, poetas, prozininkas ir vertėjas Mykolas Karčiauskas. ...

  • Islandų paauglys autistas pastatė iš „Lego“ kaladėlių 8 m ilgio „Titaniko“ modelį
    Islandų paauglys autistas pastatė iš „Lego“ kaladėlių 8 m ilgio „Titaniko“ modelį

    Vienas islandų paauglys autistas iš 56 tūkst. „Lego“ kaladėlių pastatė 8 m ilgio legendinio laivo „Titanikas“ (Titanic) modelį, kuris nuo šiol bus demonstruojamas viename JAV muziejuje. ...

Daugiau straipsnių