A.Paley su kolegomis Klaipėdoje interpretuos šiuolaikinę muziką

„2+2+1“ – du fortepijonai, du mušamieji ir smuikas – tai šiuolaikinės muzikos festivalio „Permainų muzika“ baigiamojo koncerto instrumentinė sudėtis, inspiravusi ir jo pavadinimą.

Penktadienį Klaipėdos koncertų salėje vėl bus proga pasiklausyti fortepijono virtuozo Alexanderio Paley (JAV), neseniai su Klaipėdos kameriniu orkestru sukūrusio įsimintinas visų Mozarto fortepijoninių koncertų interpretacijas. Pianistas šįkart gros solo, duetu su žmona Pei-Wen Chen (fortepijonas, JAV), kvartetu su perkusininkais Pavelu Giunteriu ir Stanisławu Skoczyńskiu (Lenkija) ir net kvintetu, prisijungus Zbignievui Levickiui (smuikas). A.Paley inicijuota programa leis pasižvalgyti po mažiau žinomas šiuolaikinės muzikos teritorijas ir pristatys premjerą. 

Koncertą pianistas pradės Peterio Ružickos Preliudija fortepijonui. Pasak atlikėjo, Ružicka yra įdomi asmenybė ir svarbi figūra Vokietijos muzikiniame gyvenime. Jis buvo Zalcburgo muzikos festivalio direktorius, o dabar vadovauja Hamburgo aukštajai muzikos mokyklai. „Susipažinau su juo Monrealyje, kai jis dirigavo orkestrui, o aš grojau solo partiją“, – pasakojo A.Paley.

Toliau seks lietuvių kompozitoriaus modernisto Vytauto Bacevičiaus „Septintas žodis“ dviem fortepijonams. Beje, kūrinio partitūra pianistui į rankas pateko pernai Klaipėdoje – ją jam įteikė Klaipėdos universiteto profesorė muzikologė Danutė Petrauskaitė. Kaip žinoma, V.Bacevičius net 30 savo gyvenimo metų praleido Niujorke, mieste, kuriame gyvena ir pianistų šeima.

Kritikai rašė, kad kompozitorius V.Bacevičius yra toli pralenkęs savo amžių. Ir pats Vytautas tikėjo, kad jo muzikai priklausysiąs XXI a. A.Paley labai susidomėjo jo kūryba, o apie „Septintą žodį“ atsiliepė, jog tai yra „labai meistriškai parašytas kūrinys, gerai jaučiant fortepijono galimybes“. Pavasarį pagrojęs šį kūrinį savo festivalyje Moulin d‘Ande (Prancūzija), ateityje A.Paley planuoja repertuarą paplėsti ir V.Bacevičiaus soliniais kūriniais.

Koncerte suskambės Loretos Narvilaitės kūrinio dviem fortepijonams ir dviem mušamiesiems „Ilgesio jūra“ premjera. Sukurtas A.Paley prašymu jis priklauso kompozitorės kūrinių grupei, kurią galima apibūdinti kaip „nuotaikos peizažai“ .

A.Paley į koncerto programą įtraukė ir moldavų autoriaus Vasile’o Zagorsky’o Rapsodiją smuikui, dviem fortepijonams ir mušamiesiems. Iš Moldovos kilęs fortepijono virtuozas prisipažino, jog šiam žmogui jis jaučiasi dėkingas dėl savo karjeros. Beje, vienintelė plokštelė, kurią A.Paley įrašė Rusijoje, buvo skirta V.Zagorsky’o kūrybai.

Koncertą, kartu ir visą festivalį užbaigs šiuolaikinės vengrų muzikos korifėjaus Bélos Bartóko sonata dviem fortepijonams ir mušamiesiems, pasak A.Paley, XX a. muzikos šedevras. „Kai tik turiu galimybę visada ją atlieku“, – teigė pianistas. Kūrinyje, priešingai romantikų požiūriui, fortepijonas traktuojamas labiau kaip mušamasis instrumentas. Sudėtingas vaidmuo tenka ir patiems perkusininkams. Tačiau P.Giunteris ir Varšuvos muzikos akademijos profesorius S.Skoczyńskis su pianistais A.Paley ir P.W.Chen sudarys aukščiausio lygio profesionalų ansamblį. Tikėtina, įtaigi jo interpretacija sudomins publiką šia gyvybinga ir permaininga muzika.

Koncerto pradžia – 18 val., o 17 val. vyks prieškoncertinis susitikimas su atlikėjais.

Bilietai į koncertą – po 20, 30, 50 Lt, taikomos nuolaidos.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių