Sudega vis daugiau apleistų automobilių

  • Teksto dydis:

Neeksploatuojami ir be priežiūros palikti automobiliai vis dažniau tampa gaisro, keliančio pavojų žmonėms ir aplinkai, priežastimi. Nuo šių metų pradžios degė 133 transporto priemonės, o tokių įvykių kasmet daugėja. Vilniaus gyventojas nufotografavo, kas per savaitę atsitiko su apleistu automobiliu.

„Skambina mums gyventojas ir praneša, kad Vilniaus Fabijoniškių rajone, šalia gatvės, stovi apleistas lengvasis automobilis. Po kelių dienų ši nenaudojama transporto priemonė degė atvira liepsna ir visiškai sudegė. Negana to, šalia stovėjęs „Opel“ automobilis taip pat nukentėjo: išsilydė kairės pusės veidrodėlis, rankenos, durelių apdaila, trūko priekinis stiklas. Tai – tipinė istorija, kuri parodo tai, kas atsitinka su be priežiūros paliktais automobiliais“, – sako Eksploatuoti netinkamų transporto priemonių tvarkytojų asociacijos (ENTPTA) vadovas Vladimiras Jankoitas.

Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento (PAGD) duomenimis, vien nuo šių metų pradžios iki vasario 10 d. transporto priemonės degė 133 kartus. Tai – 5,6 proc. daugiau nei pernai tuo pačiu laikotarpiu (126 automobiliai). Pagrindinėmis transporto priemonių gaisrų priežastimis buvo automobilių elektros instaliacijos gedimai – dėl jų užsidegė 63 transporto priemonės. Taip pat automobilių kuro tiekimo sistemos gedimai (12 gaisrų), tyčiniai padegimai (9 gaisrai), pašalinis ugnies šaltinis (6 gaisrai), transporto priemonės dujų įrangos gedimai (5 gaisrai).

Gaunamas atlygis

„Lietuvoje nesinaudojama kas dešimtu registruotu lengvuoju automobiliu, o transporto priemonių vidutinis amžius siekia 15 metų. Neatsakingi gyventojai nevažiuojantį seną automobilį palieka bendro naudojimosi vietoje ar tiesiog prie namų, užuot atidavę jį utilizavimui ir net gavę už tai atlygį“, – sako Gamintojų ir importuotojų asociacijos (GIA) bei Elektronikos gamintojų ir importuotojų organizacijos (EGIO) vadovas Alfredas Skinulis.

Pasak V. Jankoit, laikyti nenaudojamą automobilį bendro naudojimosi vietose – draudžiama, todėl savininkui būtina juo pasirūpinti arba pristatyti atliekų tvarkytojui. „Perdirbimui atidavus nenaudojamą automobilį, išrašomas eksploatuoti netinkamos transporto priemonės sunaikinimo pažymėjimas. Šio pažymėjimo prireiks kiekvienam išregistruojant automobilį „Regitroje“, – sako V. Jankoitas.

Eksploatuoti netinkamą automobilį galima priduoti kiekvienoje Lietuvos apskrityje. Tą padaryti galima pasinaudojant GIA kartu su ENTPTA sukurta senų automobilių tvarkymo sistema. GIA organizuoja eksploatuoti netinkamų transporto priemonių tvarkymą ir finansuoja automobilių ardymo metu susidarančių, neigiamą rinkos vertę turinčių atliekų tinkamą sutvarkymą. Tokiu būdu užtikrinama, kad automobilių atliekos nepatenka į aplinką. Nenaudojamos transporto priemonės transportavimo paslaugos gyventojui, besikreipusiam į šios sistemos dalyves, nekainuoja.

ENTPTA duomenimis, Lietuvoje kasmet išardoma apie 50-60 tūkst. t senų automobilių, iš kurių apie 30 proc. susidaro nevertingos plastiko, gumos, stiklo, salono apdailos ir kitokių automobilių dalių atliekos. Siekiant saugoti gamtą ir žmonių sveikatą, netinkami eksploatuoti automobiliai ir jų atliekos yra perdirbamos.


Šiame straipsnyje: seni automobiliaiautomobiliai

NAUJAUSI KOMENTARAI

BET MAN TAI IDOMU

BET MAN TAI IDOMU portretas
Musu (mazeikiu) gatveje vienas auto stovi vienoj vietoj jau kokie penki metai ! Saknis baigia isleisti ! Pro sali vazineja policija .... ir nieko ! Neuzkliuna ! Tai ar butinai jiems reikia skunda nunesti ?! Sunku patiems tvarka padaryti ?!.. Akli ?!... ABUOJUMAS VISKAM MUS IR ZUDO !
VISI KOMENTARAI 1

Galerijos

Daugiau straipsnių