Užmirštos klaidos arba kur juda „Lietuvos ryto“ komanda?

Šį sezoną Vilniaus „Lietuvos ryto“ rungtynių lankomumo tema sulaukia ne mažiau dėmesio nei prastas komandos žaidimas, rašo sportin.lt.

Abi (gerbėjų ir komandos) pusės viešoje erdvėje dėstė savus argumentus, sunkiai rado dialogą ir sutarė turbūt tik dėl vieno – situacija yra krizinė ir krepšinis vilniečiams šiuo metu yra neįdomus.

Per kelerius metus „Lietuvos rytas“ iš lankomiausių Eurolygos komandų sąrašo lyderės tapo autsaidere, o praėjusį mėnesį pirmą kartą buvo paminėtas galimas „Lietuvos ryto“ išnykimas.

Vieni argumentai, žinoma, yra svaresni už kitus, tačiau diskusija „kodėl yra kaip yra“ pasirodė gana paviršutiniška. Dažniausiai girdimi argumentai: bilietų kainos, rungtynių lygis ir pergalės.

Bilietų kainos buvo sumažintos, aukštesnio lygio rungtynių nebegali būti, o ir įspūdingų pergalių per pastaruosius kelerius metus Vilniuje būta nemažai. Tačiau apčiuopiamų rezultatų tai nedavė.

Kaltinti 2011 metų Europos čempionatą, kurio lankomumas siekė vos 40,9 proc. ir stipriai nusileido lenkams, taip pat atrodo netikslu. Tad kur slypi tikrosios priežastys?

Šiame rašinyje norėjau pasidalinti ir prisiminti kelis nepelnytai užmirštus„Lietuvos ryto“ klubo istorijos momentus bei atkreipti dėmesį į kai kurias detales, kurios yra svarbesnės, nei gali pasirodyti iš pirmo žvilgsnio.

Požiūris į ištikimiausius gerbėjus

Savaime suprantama, profesionalus komandinis sportas egzistuoja dėl gerbėjų. Nėra gerbėjų, kurie džiaugiasi pergalėmis, liūdi dėl pralaimėjimų ir identifikuoja save klubo sirgaliais – nėra komandos. Krepšinio komandos neegzistuoja dėl kilnios misijos reprezentuoti savo šalį ar kitų mitinių tikslų. Skamba kvailai, bet kam reikalinga komanda, kuri niekam nereikalinga? Bent jau taip turėtų būti.

Grįžtant prie temos, tenka pripažinti, kad „Lietuvos rytas“ yra gana uždaras klubas, nepaisant fakto, kad komandos savininkui priklauso įtakingiausias Lietuvos dienraštis. Atviri savininko ir pagrindinius sprendimus priimančio Gedvydo Vainausko išsamūs interviu pasirodo vos kartą per kelerius metus, tuo tarpu likusį laiką „Lietuvos ryto“ valdymas yra apgaubtas klausimais ir nežinia.

Vis dėlto, blogiausia, kai komanda tampa uždara ne tik visuomenei, bet ir artimiausiems sirgaliams.

Pirmiausiai, norėčiau pradėti nuo istorijos įvykusios 2010 metų sausio 16 dieną. Ištikimiausi „Lietuvos ryto“ gerbėjai, kurie palaikydavo savo mylimą komandą ne tik namų rungtynėse, bet ir išvykose, paskelbė „ledynmetį“ ir kelis mėnesius boikotavo Vilniaus komandos rungtynes. Tuomet skelbta, kad boikoto priežastis – gerbėjams pažadėtų Eurolygos rungtynių Belgrade bilietų atidavimas rėmėjams.

Visgi tai buvo tik ledkalnio viršūnė – ilgai brendusio konflikto, kuris buvo keliamas į viešumą dar 2007 metais tarp ištikimiausių „Lietuvos ryto“ gerbėjų, kurie jautėsi nereikalingi, ir komandos vadovybės atomazga.

Abi pusės turėjo savų argumentų, tačiau labiausiai toje situacijoje stebino paties „Lietuvos ryto“ klubo pozicija ir abejingumas sprendžiant susidariusią padėtį. Ištikimiausiems Vilniaus komandos gerbėjams, kurie be jokio atlygio keliaudavo paskui komandą bet kur ir bet kada, organizuodavo originalų palaikymą, buvo leista suprasti, kad jie „Lietuvos rytui“ – tarsi nereikalingi. „Lietuvos rytas“ darė didžiausią klaidą ir kūrė atskirtį tarp savęs ir ištikimiausių gerbėjų – esame „mes“ ir yra „jie“.

Nepamirškime, kad kalbama apie artimiausius ir ištikimiausius sirgalius, kurie rodo dėmesį komandai ne tik keliskart per metus, kai vyksta “Lietuvos ryto” ir “Žalgirio” dvikovos. Tai gerbėjai, kurie su “Lietuvos rytu” buvo kiekvieną dieną nuo pat 1998 metų.

Ši istorija atspindi vieną faktą – per pastaruosius kelerius metus „Lietuvos rytui“ sunkiai sekėsi rasti ir kurti ryšį su ištikimais komandos gerbėjais, kurie yra bet kokios profesionalios ekipos pagrindas ir stabilumo garantas. Klubas neretai jo net neieškojo, o tai nepagerino „Lietuvos ryto“ įvaizdžio ir nepadėjo, siekiant pritraukti naujus veidus į tribūnas.

Namų rungtynių trūkumas

Sumažinti atotrūkio arba sustiprinti ryšį su naujais gerbėjais „Lietuvos rytui“ taip pat pakenkė sprendimas nebežaisti Lietuvos krepšinio lygos (LKL) namų rungtynių.

Būtent namų rungtynės, kurios taip pat atneša ir pajamas, turėtų būti svarbiausios kiekvienai komandai ir jos gerbėjams. Galbūt šiuo atveju, sprendimas LKL čempionate žaisti tik išvykose turi ir finansinį motyvą, tačiau kaip turėtų jaustis artimiausi „Lietuvos ryto“ gerbėjai, kurie šiuo sprendimu yra tarsi nustumiami į antrąjį planą?

Įdomu tai, kad iki 2012 metų pabaigos šiame sezone Vilniaus „Lietuvos rytas“ bus sužaidęs vos 9 namų rungtynes. Palyginimui, nors ir minimaliu skirtumu, vilniečius šioje kategorijoje lenkia visi varžovai Eurolygos D grupėje, kurie priešingai nei „Lietuvos rytas“, šiuo metu rungtyniauja dviejose*, o ne trijose lygose (skaičiuojant be supertaurių ir kitų priešsezoninių turnyrų).

Kaip minėjau, dalyvaudamas trijose lygose, „Lietuvos rytas“ per 96 dienas namuose sužais 9 rungtynes, o tai yra vienerios rungtynės kas 10-11 dienų. Tiesa, jei „Lietuvos rytas“ nepateks į kitą Eurolygos etapą, po naujųjų metų situacija Vilniuje taps itin sudėtinga – vilniečiai 2013 metais namie kol kas turi suplanavę vos 6 rungtynes.

Palyginimui, praėjusį sezoną „Lietuvos rytas“ iš viso namie sužaidė 34 rungtynes.

„Lietuvos rytas“ taip pat vėliausiai sužaidė pirmąsias namų rungtynes – spalio 15 d., kai tuo tarpu Belgrado „Partizan“ ar „FC Barcelona Regal“ savo žiūrovų akivaizdoje tikrąjį sezoną pradėjo atitinkamai rugsėjo 29 ir 30 dienomis.

Tai panašu į pagalių kišimą sau į ratus: kaip „Lietuvos rytui“ privilioti ir sukurti gerbėjų bazę, jei klubas formuoja visad keliaujančios ir retai namo grįžtančios komandos įvaizdį?

Dar daugiau, dabartinė situacija primena vištos ir kiaušinio klausimą, kurį galima perfrazuoti kiek kitaip. Kas sporte turi atsirasti pirmiau: gerbėjai tribūnose ar sistema, į rungtynes pritraukianti gerbėjus? Pasiūla ar paklausa?

Detalės, detalės, detalės

Komandos sėkmę taip pat gali lemti smulkios detalės, kurios taip pat formuoja ekipos įvaizdį. Taip, galima ilgai kalbėti, kaip „Lietuvos rytui“ trūksta charizmatiškų žaidėjų, bet kol kas Europoje nėra komandų, kurios siūlo žaidėjams kontraktus būtent dėl jų charizmos ir skųstis dėl to nevertėtų.

Tačiau net ir su turimais resursais Vilniaus komanda galėtų pasiekti geresnių rezultatų.

Pavyzdžiui, šio sezono reklaminė kampanija, bandžiusi pateikti žaidėjus, kaip asmenybes. Anot reklamos agentūros, iššūkis buvo „sukurti kampaniją “Lietuvos ryto„ komandai, kad dar daugiau gerbėjų eitų į rungtynes ir pajustų ryšį su savo miesto atstovais“.

Idėja nėra nauja, tačiau sveikintina, kaip ir pats realizavimas: komandos privalo naudoti savo žaidėjų veidus ir manau, kad praėjusį sezoną „Lietuvos rytas“ nesugebėjo pakankamai pasinaudoti nacionaliniu simboliu tapusiu Jonu Valančiūnu.

Tačiau vienas niuansas šioje kampanijoje krenta į akis. Pirmiausiai, pažvelkite į viršuje esančią nuotrauką - kuris iš trijų variantų jums atrodo patrauklesnis? Grečiausiai trečiasis ir ne vien dėlto, kad labiau prijaučiate Nemanjai Nedovičiui nei Predragui Samardžiskiui.

Sunku suprasti, kodėl „Lietuvos rytas“ reprezentuodamas save, kaip komandą, šioje kampanijoje visiems žaidėjams, išskyrus N. Nedovičiui, leido vilkėti paprastas treniruočių aprangas?

Žinoma, tam turbūt yra paaiškinimas: pavyzdžiui vėliausiai prisijungęs N. Nedovičius vėliau dalyvavo fotosesijoje ir tuo metu žaidėjai savo rankose jau turėjo šio sezono aprangas.

Visgi šioje situacijoje pasiteisinimų negali būti. Sunku įsivaizduoti bet kokį aukščiausio lygio sporto klubą, kuris leistų žaidėjams reprezentuoti ir reklamuoti komandos vardą ir prekinį ženklą vilkint paprastas treniruočių aprangas. Tuo labiau, kad šio sezono „Lietuvos ryto“ rungtynių apranga atrodo tikrai gerai ir jos reklamavimas taip pat didina marškinėlių pardavimus.

Smulkios detalės, kaip ši, parodo, kad „Lietuvos ryto“ komanda nepakankamai vertina savo prekinį ženklą, kurį kūrė penkiolika metų ir turėtų rimčiau žiūrėti į savo įvaizdžio formavimą.

Apibendrinant, nenorėčiau sutikti su kolegos nuomone, kad viskas, ką darė „Lietuvos rytas“ šį sezoną buvo perniek. Kaip daug kartų minėta praeityje, stiprus ir sėkmingas „Lietuvos rytas“ reikalingas Kauno „Žalgiriui“, LKL ir visam Lietuvos krepšiniui. Ir reikalingas ne tik dabar, bet ir ateityje.

Tad atidaryta suvenyrų parduotuvė, nauja svetainė ir kainodara, daugybė socialinių akcijų ir visos dedamos pastangos duos dividendų vėliau.

Tuo pat metu reikia nepamiršti: komandos įvaizdžio ir ryšio su gerbėjais formavimas yra ilgas, bet labai trapus procesas. Jis tapo dar sudėtingesnis „Lietuvos rytui“ dėl prarasto pasitikėjimo savimi ne tik aikštelėje, bet ir už jos ribų.

„Lietuvos rytas“ trūksta tikslios judėjimo krypties bei vizijos, kuo Vilniaus klubas turėtų ir norėtų tapti ateityje.

---

*CSKA šiuo metu rungtyniauja trijose lygose, tačiau VTB lygos rezultatai žaidžiant su kitomis Rusijos komandomis fiksuojami ir Rusijos čempionate. Tokiu būdu iki gruodžio 31 d. CSKA sutaupys ketverias rungtynes. „Partizan“ nedalyvauja Serbijos čempionato reguliariajame sezone ir šiuo metu rungtyniauja Eurolygoje bei Adrijos lygoje.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Algis

Algis portretas
uzdaryt ta projekteli, kad negedintu LT vardo Europoj... tegul zaidzia Lenkijos lygoj ir viskas. nes lygis tai toks.

Emigraves Zalgirio fanas

Emigraves Zalgirio fanas portretas
Na, kad ir kaip nekenciu Lietuvos Ryto, bet tikrai man ju dabar gaila ir kazkaip ne taip idomu ziureti zinant ju lygi :) noretusi kad atsigautu sostines komanda ir taptu lygeverte varzove Kauno Zalgiriui. Jeigu Rytas isnyktu, tai LKL isvis pasidarytu neidomi ir liktu tik eurolyga :) kol dar gerai pasirodome eurolygoje gerai, bet kas bus kai ir mes krisim i duobe? anksciau dar rytas tai kompensuodavo. Nors ir kaip prastai pasirodydavome eurolygos varzybos visalaika budavo idomu stebeti LKL finalus kai zaisdavome pries Macijauskus, sestokus, siskauskus :) he he geri laikai, bet isimintiniausias man prisiminimas kai paemem eurolyga :) he he geri laikai :)
VISI KOMENTARAI 2
  • Skelbimai
  • Pranešk
    naujieną
  • Portalo
    svečias
  • Klausk
    specialisto
  • Diskusijos
  • Orai
  • TV
    programa
  • Pažintys
  • Žaidimai
  • Horoskopai
  • Naujienlaiskis
  • RSS
  • Facebook
  • Twitter

Galerijos

Daugiau straipsnių