Uosto plėtros perspektyvos - teismuose

Valstybinė teritorijų planavimo ir statybos inspekcija (toliau - statybos inspekcija) apskundė teismui Klaipėdos savivaldybės sprendimą dėl žemės sklypo Nemuno g. 2 detaliojo plano tvirtinimo.

Statybos inspekcija prašo Vilniaus apygardos administracinio teismo ne tik panaikinti miesto tarybos sprendimą, kuriuo buvo patvirtintas Nemuno g. 2 detalusis planas, bet ir sustabdyti šio sprendimo galiojimą, kol bus išnagrinėta byla.

Tirdama gautą skundą dėl Nemuno g. 2 detaliojo plano, statybos inspekcija kreipėsi į Krašto apsaugos, Teisingumo ir Susisiekimo ministerijas. Gavusi jų išaiškinimus statybos inspekcija nustatė, jog Klaipėdos valstybinis jūrų uostas yra strateginės reikšmės objektas. Strateginę reikšmę turinčių objektų detalųjį planavimą gali organizuoti tik valstybinės žemės valdytojas.

Uosto žemę patikėjimo teise valdo Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija. Be to, teisės aktai numato, kad baigus strateginės reikšmės objekto detaliojo plano procedūrą planavimo organizatorius teikia šį planą tikrinti ne apskrities viršininko administracijai, bet statybos inspekcijai.

Pasak Klaipėdos apskrities viršininko administracijos Teritorijų planavimo valstybinės priežiūros skyriaus vyriausiojo specialisto Edmundo Benečio, apskrities specialistai detaliuosius planus turi patikrinti per 20 darbo dienų.

„Mes stengiamės netrukdyti uosto plėtros ir savo išvadas pateikėme savivaldybės tarybai greičiau nei per 20 dienų. Bendrovė „Bega" turėjo raštišką Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos įgaliojimą organizuoti detalųjį planavimą", - sakė E.Benetis.

E.Benetis priminė, kad savivaldybės taryboje patvirtinus sklypo Nemuno g. 2 detalųjį planą buvo gauti Lietuvos architektų sąjungos Klaipėdos skyriaus skundai.

„Nei derinant, nei viešai svarstant Nemuno g. 2 detalųjį planą ir jį teikiant tikrinti apskričiai raštu pateiktų priekaištų nebuvo, todėl nebuvo pagrindo šį planą atmesti", - priminė vyriausiasis specialistas. 

Pasak Klaipėdos apskrities viršininko Vytauto Rinkevičiaus, uosto modernizavimas yra labai svarbus veiksnys šalies ekonomikos plėtrai.

„Reikia visomis išgalėmis padėti verslui - ypač dabar, kai siaučia ekonominė krizė. Tačiau turime paisyti ir įstatymų. Iki šiol praktikos tikrinant uosto objektų detaliuosius planus neturėjome. Iš statybos inspekcijos susirašinėjimo su Krašto apsaugos, Susisiekimo ir Teisingumo ministerija matome, kad ir statybos inspekcija neturi tvirtų nuostatų, todėl šioje situacijoje reikalinga teisminė praktika, kad ateityje apskrities viršininko administracijos specialistai žinotų kaip elgtis", - sakė V.Rinkevičius.


Šiame straipsnyje: uostasteismas

NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių