Uosto konkursus laimintys užsieniečiai piktina Lietuvos įmones

Aktyvus kvietimas Klaipėdos uosto infrastruktūros darbų konkursuose dalyvauti užsienio kompanijoms, kurios muša konkursines kainas, užsitraukė vietos bendrovių nemalonę.

Lietuvos įmonės nepatenkintos, kad sunkmečiu nėra valstybės politikos sudaryti sąlygas ir leisti uždirbti savam verslui, be to, teigia, kad kai kurios uosto plėtros konkursus laiminčios užsienio įmonės neturi tokių darbų patirties, pirmadienį rašo dienraštis "Verslo žinios".

Didžiausią ažiotažą tarp vietos įmonių sukėlė stambiausias šių metų uosto konkursas Keleivių ir krovinių terminalo (KKT) infrastruktūros darbams atlikti, kurį laimėjo mažiausią kainą pasiūliusi Latvijos bendrovė "Latvijas tilti". Jai pavyko laimėti ir kitą - nedidelės apimties piršo pratęsimo konkursą.

"Latvijas tilti" nieko panašaus nėra pastatę, jie daugiau yra tiltininkai, o ne uosto statytojai. Bet jie, aktyviai dempinguodami kainas, bando daryti kažkokius žygius. Jei jie tikrai statys tą terminalą ir jiems nebus jokių nuolaidų, mes matome, kad už šitą kainą nepastatys - nesame iš dangaus nukritę, daug metų dirbame toje rinkoje", - tvirtino bendrovės „Hidrostatyba" valdybos pirmininkas Jonas Dumašius..

Vokiško kapitalo Lietuvoje registruotos bei aktyviai uosto konkursuose dalyvaujančios įmonės "Josef Mobius Bau-Aktiengesellschaft" vadovai sako, kad didelių perversmų uosto konkursuose nemato, o padidėjusi konkurencija ir krentančios kainos yra ekonominės krizės, padėties rinkoje padariniai.

"Kad dalyvauja daugiau įmonių - tik geriau, bet siūlomų kainų skirtumas didelis. Čia jau užsakovo problema, nes rengiant konkursinę medžiagą yra spragų. Jei į neaiškumus vienodai būtų atsakoma, vienodai suprantama, tokių kainų skirtumų nebūtų", - teigė Josef Mobius Bau-Aktiengesellschaft" direktorius Kęstutis Zubrickas.

Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos generalinis direktorius Eugenijus Gentvilas tvirtina neabejojantis, kad KKT konkurso kainos optimalios, ir dempingavimo čia neįžvelgia. Jis sutinka, kad "Latvijas tilti" tokio didelio objekto nėra stačiusi, tačiau esą kvalifikacinius reikalavimus atitinka.

Anot E.Gentvilo, tik paskelbus KKT konkursą sulaukta Lietuvos įmonių vizitų, kad būtų sugriežtinti reikalavimai, kad "lietuviškos įmonės juos atitiktų, o "Latvijas tilti" - ne". Kitos, nieko bendra su hidrotechniniais įrenginiais neturinčios, statybų bendrovės taip pat mina takus, kad uosto konkursų reikalavimai būtų sumažinti ir jos taip pat galėtų dalyvauti.

Uosto konkursai, ypač KKT, sujudino ir kelininkus, kurie taip pat bando juose dalyvauti.

"Rodiklis "mažiausia kaina", drįstu sakyti, yra nuvalkiotas. Dabar nėra kitų vertinimų - kokybinio, garantinio termino. Tie rodikliai dar labiau svarbesni, negu ta mažoji kaina", - sakė asociacijos "Lietuvos keliai" vykdomasis direktorius Rimvydas Gradauskas.

Anot jo, šiuo metu stebimi konkursai Lenkijoje, kur ES finansuojamuose projektuose dalyvauja Kinijos, Turkijos įmonės. Baiminamasi, kad ateityje tokia praktika neįsivyrautų ir Lietuvoje.

"Jei konkursą laimi Latvijos kompanija, ji atsiveš savo žmones, atliks darbą ir, išskyrus nuveiktą darbą, Lietuvoje nieko neliks, mokesčiai bus mokami ten. Logiška, kad ES finansuojamuose projektuose dalyvauja ES šalys, bet kiek yra projektų, finansuojamų iš valstybės biudžeto", - teigė R.Gradauskas.


Šiame straipsnyje: Klaipėdos uostas

NAUJAUSI KOMENTARAI

  • Skelbimai
  • Pranešk
    naujieną
  • Portalo
    svečias
  • Klausk
    specialisto
  • Diskusijos
  • Orai
  • TV
    programa
  • Pažintys
  • Žaidimai
  • Horoskopai
  • Naujienlaiskis
  • RSS
  • Facebook
  • Twitter

Galerijos

  • Nori Europos jaunimo sostinės titulo
    Nori Europos jaunimo sostinės titulo

    Klaipėda sieks tapti Europos jaunimo sostine 2020 metais. Tikimasi, kad tai padės ugdyti ir išlaikyti mieste jaunuosius talentus. Tačiau yra ir abejojančių tokių titulų nauda. ...

    3
  • Mokyklose atnaujins sporto sales ir bibliotekas
    Mokyklose atnaujins sporto sales ir bibliotekas

    Septyniose uostamiesčio progimnazijose ir gimnazijose bus įrengtos modernios ugdymo erdvės. Vienose numatoma atnaujinti sporto sales, kitose bibliotekas-skaityklas. ...

    2
  • Siekis: Lietuvos šimtmečiui – atnaujinta jachta „Lietuva“
    Siekis: Lietuvos šimtmečiui – atnaujinta jachta „Lietuva“

    Jachta „Lietuva“ turi būti kapitališkai suremontuota ir toliau reprezentuoti Klaipėdą bei visą šalį – tokią poziciją išsakė Klaipėdos miesto savivaldybės tarybos kolegija, pritarusi lėšų skyrimui &scaro...

    7
  • Sankryžos rekonstrukcija baigta
    Sankryžos rekonstrukcija baigta

    Pamario, Audros ir P.Lideikio gatvių sankryžoje jau įrengtas turbožiedas. Tereikia sutvarkyti dokumentus, kad objektas būtų pripažintas tinkamu naudoti ir perduotas savivaldybei. ...

    4
  • Klaipėdoje – I. Kanto pėdsakai
    Klaipėdoje – I. Kanto pėdsakai

    Turtinga Klaipėdos istorija vis dar traukia iš užmaršties faktus, kurie galėtų praturtinti pasauliui siunčiamą žinią apie mūsų miestą. Jau netrukus galėsime besti pirštu į senamiesčio kampą, kur stovėjo garsiojo filosofo Im...

    8
  • Šilumos laukti nebeverta
    Šilumos laukti nebeverta

    Geri orai baigėsi, savaitgalis ir artėjančios savaitės pradžia bus drėgna bei vėsi. Šilumos sinoptikai patarė nebelaukti. ...

    1
  • Savivaldybė svarsto investuoti į Klaipėdos universitetą
    Savivaldybė svarsto investuoti į Klaipėdos universitetą

    Klaipėdos miesto savivaldybė nori glaudžiau bendradarbiauti su Klaipėdos universitetu (KU), meras Vytautas Grubliauskas aiškina, kad savivaldybė galėtų prisidėti ir finansiškai. ...

    5
  • Smiltynės jachtklubas žada sutvarkyti pakrantę
    Smiltynės jachtklubas žada sutvarkyti pakrantę

    Smiltynės jachtklubas puoselėja mintį sutvarkyti šalia esančią pakrantę, kuri dabar nesiderina prie gražios įstaigos aplinkos. Norima, kad greta plytinti teritorija virstų patrauklia rekreacine zona. ...

    2
  • Klaipėdos mieste – nauja gatvė
    Klaipėdos mieste – nauja gatvė

    Klaipėdoje atsiras nauja gatvė, kuriai bus suteiktas Šilėnų gatvės pavadinimas. Ši arterija drieksis šalia Arimų gatvės. ...

    7
  • Klaipėdoje nyksta kaimiškos apraiškos
    Klaipėdoje nyksta kaimiškos apraiškos

    Uostamiesčio žaliuosiuose plotuose vis dar pasitaiko besiganančių arklių, kai kurie gyventojai laiko naminius paukščius ar net bites. Tačiau esą šios "egzotikos" pastaruoju metu gerokai sumažėjo. ...

    5
Daugiau straipsnių